Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Język obcy (angielski):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy (angielski) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Makaś <Agnieszka.Makas@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Budowanie kariery. Edukacja i kariera. | 4 |
T-A-2 | Informacja. Systemy informacyjne i komunikacyjne. Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure) | 4 |
T-A-3 | Jakość. Jakość i standardy. | 4 |
T-A-4 | Wyniki. Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms. | 4 |
T-A-5 | Sprzedaż. Działania marketingowe - 4 kategorie (PPPP - Product, Price, Promotion, Place). Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs) | 4 |
T-A-6 | Nowy biznes. Środki finansowe firmy. Zdania względne (Relative sentences) | 4 |
T-A-7 | Kontrola finansowa. Dokumenty dotyczące finansów a przepisy. Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers) | 4 |
T-A-8 | Uczciwa konkurencja. Umowy i etyka korporacyjna. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-A-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 45 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach. | 5 |
A-A-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 10 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A8/A1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-8, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-3, M-2, M-5, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A8/A1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20 | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-8, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-3, M-2, M-6, M-4, M-1 | S-2, S-1 |
E_2A_A8/A1_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20 | — | C-2 | T-A-1, T-A-3, T-A-8, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-5, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A8/A1_K01 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | E_2A_K01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-8, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A8/A1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A8/A1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_A8/A1_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A8/A1_K01 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J.Allison, J.Townend, P. Emmerson, THE BUSINESS, Macmillan, 2008
Literatura dodatkowa
- I.Badger, P.Menzies, ENGLISH FOR BUSINESS LIFE, Marshall Cavendish, 2007
- N.Abdel Khalik, H. Badr, D.El-Araby, BUSINESS ENGLISH. MARKETING AND SALES, Express Publishing, 2008
- Peter Colling Publishing, TERMINOLOGIA MARKETING, 2000
- Peter Colling Publishing, TERMINOLOGIA BANKOWOŚĆ I FINANSE, 2000