Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie obiektów mobilnych w przestrzeni i wnętrzach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie obiektów mobilnych w przestrzeni i wnętrzach | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada umiejętność budowy formy architektonicznej oraz rozwiązywania funkcji wnętrz mieszkalnych i użyteczności publicznej. Student posiada umiejętność tworzenia szkiców, modeli fizycznych i wirtualnych, a także rysunków technicznych i wizualizacji. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi architektury mobilnej |
C-2 | Nabycie umiejętności projektowania niewielkich, mobilnych obiektów architektonicznych |
C-3 | Nabycie umiejętności projektowania elementów i obiektów mobilnych we wnętrzach |
C-4 | Nabycie wrażliwości na problemy społeczne i klimatyczne oraz nabycie świadomości o możliwościach ich rozwiązywania z wykorzystaniem architektury mobilnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Mobilność w architekturze - definicja zjawiska | 2 |
T-L-2 | Kontener jako podstawowa jednostka architektury mobilnej | 2 |
T-L-3 | Formy zamieszkiwania w obiektach mobilnych | 2 |
T-L-4 | Architektura mobilna w obliczu klęsk rzywiołowych oraz kryzysów uchodźczych | 2 |
T-L-5 | Przemieszczanie obiektów mobilnych, technologia i materiały w obiektach mobilnych | 2 |
T-L-6 | Otoczenie jako istotny aspekt projektowania obiektów mobilnych | 2 |
T-L-7 | Mobilne obiekty ekspozycyjne i handlowe | 2 |
T-L-8 | Mobilne obiekty kulturotwórcze i uspołeczniające | 2 |
T-L-9 | Mobilność we wnętrzach - definicja zjawiska. Historyczne i kulturowe aspekty zjawiska mobilności we wnętrzach | 2 |
T-L-10 | Kształtowanie wnętrz mobilnych - dostosowanie wnętrza do bieżących potrzeb i optymalizacja niewielkich przestrzeni | 2 |
T-L-11 | Mobilne elementy podziału wnętrz i mobilne przegrody | 2 |
T-L-12 | Mobilne i modułowe elementy wyposażenia wnętrz mieszkalnych - strefa sanitarna, strefa pracy, strefa odpoczynku, strefa przygotowania posiłków | 2 |
T-L-13 | Mobilność we wnętrzach biurowych - kształtowanie mobilnych przestrzeni pracy | 2 |
T-L-14 | Mobilne i wielofunkcyne meble we wnętrzach | 2 |
T-L-15 | Technologiczne i materiałowe aspekty projektowania elementów mobilnych we wnętrzch | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Praca własna studenta | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład konwersatoryjny |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu przedstawionego przez studenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/08A_W01 Zna współczesne tendencje w projektowaniu mobilnych obiektów architektonicznych oraz elementów mobilnych we wnętrzach. Posiada wiedzę dotyczącą technicznych i materiałowych aspektów projektowania architektury mobilnej. | PAWiO18_2A_W03 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-9, T-L-12, T-L-13, T-L-11, T-L-6, T-L-8, T-L-7, T-L-15, T-L-14, T-L-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/08A_U01 Posiada umiejętność zaprojektowania mobilnego obiektu architektonicznego o określonej funkcji oraz mobilnych elementów wyposażenia wnętrz. | PAWiO18_2A_U10 | — | — | C-2, C-3 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-9, T-L-12, T-L-13, T-L-11, T-L-6, T-L-8, T-L-7, T-L-15, T-L-14, T-L-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/08A_K01 Jest świadomy społecznej roli architekta w obliczu współczesnych problemów cywilizacyjnych: zmian klimatycznych i kryzysów humanitarnych. Jest zdolny do wykorzystania swojej wiedzy i umiejętności w celu poprawy warunków życia człowieka. | PAWiO18_2A_K06 | — | — | C-4 | T-L-4, T-L-9, T-L-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/08A_W01 Zna współczesne tendencje w projektowaniu mobilnych obiektów architektonicznych oraz elementów mobilnych we wnętrzach. Posiada wiedzę dotyczącą technicznych i materiałowych aspektów projektowania architektury mobilnej. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawił projekt, w którym w sposób dostateczny rozwiązał podjęty temat pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/08A_U01 Posiada umiejętność zaprojektowania mobilnego obiektu architektonicznego o określonej funkcji oraz mobilnych elementów wyposażenia wnętrz. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawił projekt, w którym w sposób dostateczny rozwiązał podjęty temat pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/08A_K01 Jest świadomy społecznej roli architekta w obliczu współczesnych problemów cywilizacyjnych: zmian klimatycznych i kryzysów humanitarnych. Jest zdolny do wykorzystania swojej wiedzy i umiejętności w celu poprawy warunków życia człowieka. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawił projekt, w którym w sposób dostateczny rozwiązał podjęty temat pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Seonwook K., Miyoung P., Construction and Design Manual - Mobile Architecture, Dom Publishers, Berlin, 2012
- Rebecca Roke, Architecture on the Move, Phaidon, ISBN: 9780714873497
- Wang Shaoqiang, New Portable Architecture: Designing Mobile & Temporary Structures, PROMOPRESS, Barcelona, 2014
- Jennifer Siegal, More Mobile: Portable Architecture for Today, Princeton Architectural Press, 2008
Literatura dodatkowa
- Baker Lisa, Built on Water, Braun Publishing, 2014, ISBN 978-3-03768-178-7
- Robert Klanten, Sven Ehmann, Michelle Galindo, THE NEW NOMADS - TEMPORARY SPACES AND A LIFE ON THE MOVE, Gestalten, 2015