Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Wspomaganie komputerowe w projektowaniu – modelowanie i wizualizacje 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wspomaganie komputerowe w projektowaniu – modelowanie i wizualizacje 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Polewka <apolewka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Gościniak <Malgorzata.Gosciniak@zut.edu.pl>, Anna Pazdur-Czarnowska <Anna.Pazdur-Czarnowska@zut.edu.pl>, Arkadiusz Polewka <apolewka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość geometrii wykreślnej, a w szczególności zasada rzutowania i perspektywy. |
W-2 | Podstawowe umiejętności CAD w zakresie 2D i 3D. |
W-3 | Ogólna znajomość programów graficznych i projektowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z istotą modelowania bryłowego w architekturze wnętrz. Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu. Umiejętność wykonania wizualizacji w środowisku CAD. Ukierunkowanie studentów na tworzenie modeli pod kątem specyfiki branży. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Realizacja modeli powierzchniowych o różnym stopniu złożoności. | 10 |
T-L-2 | Realizacja operacji powierzchniowo bryłowych oraz modeli hybrydowych. | 10 |
T-L-3 | Realizacja aranżacji świata wirtualnego. | 10 |
T-L-4 | Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach. Wprowadzenie do budowania złożeń i elementów wielobryłowych | 10 |
T-L-5 | Realizacja wizualizacji złożeń z wykorzystaniem środowiska. | 10 |
T-L-6 | Wprowadzenie do modelowania powierzchniowego. | 10 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach, praca projektowa. | 60 |
A-L-2 | Przygotowanie materiałów wejściowych do projektu. | 10 |
A-L-3 | Przyswojenie podstawowych informacji. | 10 |
A-L-4 | Opracowanie graficzne projektu. | 10 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Pokaz |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda projektów |
M-4 | Burza mózgów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semestru. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/13_W01 zna zasady zapisu graficznego projektu budowlanego, potrafi go odczytać i poddawać obróbce z wykorzystaniem techniki komputerowej | PAWiO18_2A_W04 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/13_U01 potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej | PAWiO18_2A_U05 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/13_K01 wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny | PAWiO18_2A_K03 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/13_W01 zna zasady zapisu graficznego projektu budowlanego, potrafi go odczytać i poddawać obróbce z wykorzystaniem techniki komputerowej | 2,0 | |
3,0 | zna podstawy zapisu graficznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/13_U01 potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej | 2,0 | |
3,0 | umie w sposób podstwowy wyrażać ide projektowe przy wykorzystaniu technik cyfrowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/13_K01 wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny | 2,0 | |
3,0 | wykazuje się inwencją w myśleniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kacprzyk Z., Pawłowska B., Komputerowe wspomaganie projektowania, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2012
- Zabrocki J., Grafika komputerowa, metody i narzędzia, WNT, Warszawa, 2004
- Simmons T.M., Archicad Krok po kroku, Helion, Warszawa, 2011
- Pikoń A., AutoCAD 2012, Helion, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Markiewicz P. J., Vademecum projektanta – Projekt jednego domu w pięciu technologiach, Archi-Plus, 2002
- Dostępne w bibliotece ZUT podręczniki instruktażowe i opisowe w zakresie obsługi i użytkowania komputerów – oprogramowanie CAD, 2018