Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Podstawy BHP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy BHP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień BHP ze studiów I stopnia. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności stosowania przepisów i zasad BHP w środowisku pracy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe zagadnienia bezpieczeństwa i higieny pracy. Analiza procesu pracy. | 1 |
T-W-2 | Czynniki zagrożeń zawodowych i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Ocena obciążeń człowieka w procesie pracy. | 1 |
T-W-3 | Ergonomia w kształtowaniu warunków pracy | 1 |
T-W-4 | Mierniki oceny warunków pracy | 1 |
T-W-5 | Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Czynne uczestnictwo w wykładach | 0 |
0 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia przedmiotowe i filmy dydaktyczne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Czynne uczestnictwo w wykładach. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/x1_W01 Ma wiedzę poszerzoną o podstawowe zagadnienia z zakresu prawidłowgo kształtowania środowiska pracy. Rozumie zasadność stosowania przepisów BHP | PAWiO18_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/x1_U01 Posiada umiejętność stosowania przepisów BHP w środowisku pracy | PAWiO18_2A_U14 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
PAWiO_2A_S2/U/01_U01 potrafi w praktyce zastosować zasady bhp | PAWiO18_2A_U14 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/x1_K01 Interesuje się zagadniami BHP w kontekście współcześnie postępujących zmian cywilizacyjnych i dzieli się swymi spostrzeżeniami z innymi | PAWiO18_2A_K05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/x1_W01 Ma wiedzę poszerzoną o podstawowe zagadnienia z zakresu prawidłowgo kształtowania środowiska pracy. Rozumie zasadność stosowania przepisów BHP | 2,0 | |
3,0 | Student definiuje zagrożenia na stanowisku pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/x1_U01 Posiada umiejętność stosowania przepisów BHP w środowisku pracy | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega zagrożenia w środowisku pracy i podejmuje właściwe sposoby działania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/U/01_U01 potrafi w praktyce zastosować zasady bhp | 2,0 | |
3,0 | potrafi zastosować zasady bhp | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/x1_K01 Interesuje się zagadniami BHP w kontekście współcześnie postępujących zmian cywilizacyjnych i dzieli się swymi spostrzeżeniami z innymi | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje małą inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bukała W., Szczęch K., Bezpieczeństwo i higiena pracy, WSiP, Warszawa, 2013
- Gedliczka A., Atlas miar człowieka, Centralny Instytut Ochrony Pracy, Warszawa, 2001
- Nowak E., Atlas antropometryczny populacji polskiej - dane do projektowania, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Warszawa, 2000
- Górska E., Ergonomia. Projektowanie, diagnoza, eksperyment, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2002, II
- Morozowski J., Awrejcewicz J., Podstawy biomechaniki, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2004
Literatura dodatkowa
- Barnes C, Mercer G., Niepełnosprawność, Wydawnictwo Sic, Warszawa, 2008