Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Seminaria dyplomowe - projektowanie małych wnętrz urbanistycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminaria dyplomowe - projektowanie małych wnętrz urbanistycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Robert Mazur <Robert.Mazur@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 18 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Materiałoznawstwo, Konstrukcje architektoniczne, Budownictwo, Prawo budowlane i podstawowa wiedza z zakresu projektowania obiektów architektury przestrzeni otoczenia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Właściwe zrozumienie potencjalnych relacji między potrzebami użytkowników i cechami miejsca a formą zagospodarowania terenu. |
C-2 | Zastosowanie podejścia metodycznego w rozwiązywaniu zadania projektowego i wykorzystywanie tworzyw stosowanych w kształtowaniu przestrzeni otoczenia architektury |
C-3 | Opracowywanie projektu obiektu architektury krajobrazu i przedstawianie go w formie rysunkowej i opisowej jednoczesnym wykorzystaniem symulacji rozwoju szaty roślinnej z uwzględnieniem pór roku i kolejnych lat wzrostu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Faza wstępna i analityczna: opracowanie inwentaryzacji terenu oraz stosownych analiz problemowych obszaru opracowania projektu dyplomowego w skali odpowiedniej dla tematyki i specyfiki projektu. | 10 |
T-SD-2 | Przygotowanie przez dyplomanta prezentacji z uwzględnieniem (m.in.): charakteru zadania projektowego,wyboru źródeł inspiracji,przyjętej metody projektowania,charakterystyka zastosowanego tworzywa przyrodniczego, przyjęte zasady kompozycji. | 15 |
T-SD-3 | Prezentacja (kolejnych etapów) stanu zaawansowania pracy dyplomowej w grupie dyplomantów i dyskusja. | 2 |
T-SD-4 | Faza końcowa: opracowanie graficzne plansz projektowych. | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-SD-2 | Konsultacje u opiekuna pracy dyplomowej Inwentaryzacja w terenie Opracowanie analiz i inwentaryzacji Opracowanie graficzne projektu | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia projektowe - indywidualna praca z dyplomantem |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
M-3 | prezentacja multimedialna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągłych postępów w przygotowaniu pracy dyplomowej prowadzona w trakcie ćwiczeń projektowych |
S-2 | Ocena formująca: ocena prezentacji materiałów zebranych do opracowania pracy inżynierskiej |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena przygotowanej prezentacji multimedialnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/18B_W01 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | PAWiO_1A_W02 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-2, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
PAWiO_1A_S1/C/18B_W02 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i ich bezpośrednim otoczeniu, budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | PAWiO_1A_W03 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-2, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
PAWiO_1A_S1/C/18B_W03 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz, jej bezpośrednim otoczeniu i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | PAWiO_1A_W04 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-2, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
PAWiO_1A_S1/C/18B_W04 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz, jej bezpośrednim otoczeniu i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | PAWiO_1A_W05 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-2, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
PAWiO_1A_S1/C/18B_W05 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz, jej bezpośrednim otoczeniu i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | PAWiO_1A_W16 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-2, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/18B_U01 posiada podstawową umiejętność projektowania wnętrz ogrodowych | PAWiO_1A_U19 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-2, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
PAWiO_1A_S1/C/18B_U02 potrafi praktycznie zastosować wiedzę z zakresu doboru, wymagań i pielęgnacji roślin do różnych obiektów architektury ogrodów | PAWiO_1A_U21 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-2, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/18B_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | PAWiO_1A_K01 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-2, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
PAWiO_1A_S1/C/18B_K02 jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej | PAWiO_1A_K04 | — | — | C-3, C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-4, T-SD-2, T-SD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/18B_W01 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu, a w szczególności ogólnych przepisów prawnych, podstawowych zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz wybranych metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/C/18B_W02 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i ich bezpośrednim otoczeniu, budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu, a w szczególności ogólnych przepisów prawnych, podstawowych zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz wybranych metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/C/18B_W03 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz, jej bezpośrednim otoczeniu i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu, a w szczególności ogólnych przepisów prawnych, podstawowych zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz wybranych metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/C/18B_W04 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz, jej bezpośrednim otoczeniu i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu, a w szczególności ogólnych przepisów prawnych, podstawowych zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz wybranych metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/C/18B_W05 ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz, jej bezpośrednim otoczeniu i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu, a w szczególności ogólnych przepisów prawnych, podstawowych zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz wybranych metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/18B_U01 posiada podstawową umiejętność projektowania wnętrz ogrodowych | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu, a w szczególności ogólnych przepisów prawnych, podstawowych zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz wybranych metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/C/18B_U02 potrafi praktycznie zastosować wiedzę z zakresu doboru, wymagań i pielęgnacji roślin do różnych obiektów architektury ogrodów | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu, a w szczególności ogólnych przepisów prawnych, podstawowych zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz wybranych metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/18B_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu, a w szczególności ogólnych przepisów prawnych, podstawowych zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz wybranych metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/C/18B_K02 jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu, a w szczególności ogólnych przepisów prawnych, podstawowych zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz wybranych metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Boehm. A., Architektura krajobrazu, jej początki i rozwój, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 1994
- Boehm A., Wnętrze w kompozycji krajobrazu, Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2004
Literatura dodatkowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAWPN Univesitates, Kraków, 2006