Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)
Sylabus przedmiotu WZK - Wybrane zagadnienia sztuki najnowszej i wzornictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | WZK - Wybrane zagadnienia sztuki najnowszej i wzornictwa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Szczepanik <jszczepanik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien dysponowac podstawowa wiedza z zakresu historii sztuki. Powinien posiadac opanowane podstawowe umiejetnosci pisania tekstów analityczych oraz samodzielnego zdobywania informacji, a także aktywnie uczestniczyc we współczesnej kulturze. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Kurs ma na celu zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami sztuki współczesnej i designu w kontekście historii sztuki XX i XXI wieku. Wykłady prezentują sztukę współczesną i design przy uwzględnieniu rozmaitych uwarunkowań związanych z jej powstawaniem, funkcjonowaniem, a także oddziaływaniem na odbiorcę. Celem przedmiotu jest poszerzenie ogólnego obrazu funkcjonowania sztuki współczesnej i designu wskazując jej bogactwo i różnorodność poruszanej problematyki. Przedmiot umożliwia wypracowanie krytycznych narzędzi obserwacji współczesnej kultury oraz kształtowania przejrzystego i konsekwentnego, indywidualnego stanowiska wobec wyzwań współczesności. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Seria wykładów dotyczących sztuki nowoczesnej i wzornictwa w kontekście wybranych prądów intelektualnych: - Historia idei – historia a idea - Marksizm a sztuka i design jako forma oporu - Feminizm historycznie i współcześnie - Seksualność, Queer, LGBT - Teoria postkolonialna i subaltern studies - Teoria postkolonialna- studium przypadku: Europa Środkowa | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo na wykładach, student powinien dysponować wystarczajaca wiedzą by swobodnie poruszać się w omawianej problemtyce j i w sposób otwarty dostrzegać rózne aspekty jej funkcjonowania. | 15 |
A-W-2 | Studenci zobowiazani są zdać kolokwium z zakresu poruszanego materiału. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady - seria wykładów podejmujacych wybrane zagadnienia z zakresu sztuki i kultury. |
M-2 | Kolokwium - test sprawdzajacy posiadana wiedze oraz umiejetnosc krytycznego odnoszenia sie do zadanych problemów, samodzielnego wyrazania opinii i umiejetnego motywowania dokonywanych wyborów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność - aktywne uczestnictwo studenta na zajęciach, takze obecność studenta na zajęciach - ocena czastkowa wpływajaca na ocene koncowa. |
S-2 | Ocena formująca: Kolokwium - ocena cząstkowa wpływająca na ocenę końcową. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin - ocena wpływająca na ocenę końcową. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_A/04-ca_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania sztuki współczesnej, w pogłębionym zakresie zna omówione podczas zajęć zagadnienia, rozumie w stopniu zaawansowanym rolę społeczno-kulturową sztuki, a także wzornictwa przemysłowego | IS_2A_W15 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_S2/A/03-3_U01 Student umiejętnie rozpoznaje i interpretuje zjawiska z zakresu kultury współczesnej w relacji do stref rzeczywistości pozaartystycznej (np. ekologia, polityka) | IS_2A_U01 | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_S2/A/03-3_K01 Student nabywa świadomość charakteru włąsnego otoczenia kulturowego i przyrodniczego w relacji do innych regionów kręgów kulturowych | IS_2A_K01 | — | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_A/04-ca_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania sztuki współczesnej, w pogłębionym zakresie zna omówione podczas zajęć zagadnienia, rozumie w stopniu zaawansowanym rolę społeczno-kulturową sztuki, a także wzornictwa przemysłowego | 2,0 | Student nie dysponuje podstawowa wiedza z zakresu prowadzonych zajec. |
3,0 | Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajec. | |
3,5 | Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajec oraz potrafi wykorzystac te wiedze w sposób przemyslany. | |
4,0 | Student dysponuje podstawowa wiedza z zakresu prowadzonych zajec, potrafi wykorzystac posiadane informacje oraz prowadzic dyskusje w obrebie wiedzy przekazanej na zajeciach. | |
4,5 | Student dysponuje podstawowa wiedza z zakresu prowadzonych zajec, potrafi wykorzystac kreatywnie posiadane informacje oraz prowadzic dyskusje w odniesieniu do wiedzy posiadanej takze z innych zródeł. | |
5,0 | Student dysponuje szeroka wiedza z zakresu prowadzonych zajec, potrafi w efektywny i przemyslany sposób prezentowac, analizowac oraz prowadzic prowadzic dyskusje w odniesieniu do wiedzy posiadanej takze z innych zródeł. |
Literatura podstawowa
- A. D' Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków, 2008
- P. Piotrowski, W stronę nowej geografii artystycznej, Magazyn Sztuki - czasopismo, 1997
Literatura dodatkowa
- E. Said, Orientalizm, Warszawa, 1991
- red. C. Frejilich, Rzeczy niepospolite, Kraków, 2013