Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
specjalność: Sieci, Instalacje Komunalne i Przemysłowe

Sylabus przedmiotu Matematyka-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Matematyka-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Zwierzchowski <Maciej.Zwierzchowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,40,59egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,60,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zanojomość matematyki ze szkoły średniej na poziomie rozszerzonym i z przedmiotu Matematyka-I

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentowi podstawowej wiedzy z zakresu algebry liniowej i geometrii analitycznej, niezbędnej do rozwiązywania prostych zadań z zakresu inżyenirii środowiska
C-2Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych
C-3Ukształtowanie u studenta świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz organizowania przcy własnej i zespołu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Liczby zespolone3
T-A-2Działania na macierzach1
T-A-3Obliczanie wyznaczników2
T-A-4Rozwiązywanie układów równań liniowych3
T-A-5Geometria analityczna4
T-A-6Kolokwia zaliczeniowe2
15
wykłady
T-W-1Liczby zespolone3
T-W-2Macierze, definicja i własności, operacje na macierzach1
T-W-3Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, macierz odwrotna3
T-W-4Układy równań liniowych3
T-W-5Algebra wektorów, prosta i płaszczyzna w przestrzeni5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Samodzielna praca studenta przy rozwiązywaniu zadań i analizowaniu podstawowych problemów20
A-A-3Konsultacje2
A-A-4Praca domowa5
A-A-5Przygotowanie do kolkwium i sprawdzianu7
49
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielna analiza treści wykładów z uzupełnieniem wiadomości z literatury w celu przygotowania do ćwiczeń15
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Samodzielne przygotowanie do egzaminu7
A-W-5Egzamin2
41

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z przykładami i wyjaśnieniami
M-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń na podstawie kartkówek
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie na podstawie dwóch kolokwiów oraz pracy domowej
S-4Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/B/01-2_W01
Student zna podstawowe definicje, twierdzenia i algorytmy z zakresu algebry liniowej i geometrii analitycznej omawiane w ramach przedmiotu
IS_1A_W01C-1, C-2T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1, M-2S-3, S-4, S-1, S-2
IS_1A_S1/B/01-2_W02
Student umie posługiwać się programami służącymi do obliczeń algebraicznych
IS_1A_W07C-2T-A-4, T-W-3M-2S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/B/01-2_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedze oraz znalezione w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich
IS_1A_U02C-2, C-3T-A-3M-2S-1, S-2
IS_1A_S1/B/01-2_U02
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę
IS_1A_U15C-2, C-3T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-W-3, T-W-2M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/B/01-2_K01
Student zna ograniczenia własnej wiedzy. Rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
IS_1A_K01C-3T-W-5, T-W-3, T-W-2M-2S-1, S-2
IS_1A_S1/B/01-2_K02
Student potrafi pracować w grupie
IS_1A_K04C-2, C-3T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-3M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/B/01-2_W01
Student zna podstawowe definicje, twierdzenia i algorytmy z zakresu algebry liniowej i geometrii analitycznej omawiane w ramach przedmiotu
2,0Student nie opanował podstawowych definicji i twierdzeń omawianych w ramach przedmiotu.
3,0Student zna wybrane definicje i twierdzenia oraz niektóre algorytmy obliczeniowe.
3,5Student zna prawie wszystkie podstwowe definicje i twierdzenia oraz niektóre algorytmy obliczeniowe.
4,0Student zna większość: - definicji z przykładami, - twierdzeń z ich interpretacją geometryczną, - algorytmów obliczniowych.
4,5Student zna prawie wszystkie: - definicje wraz z przykładami ilustrującymi je i ich własności, - twerdzenia z ich interpretacją geometryczną lub dowodem, - algorytmy obliczniowe.
5,0Student zna prawie wszystkie: - definicje wraz z przykładami ilustrującymi je i ich własności, - twerdzenia z ich interpretacją geometryczną, - dowody podstawowych twierdzeń, - algorytmy obliczniowe. Stoduje swą wiedzę w niektórych zadaniach problemowych.
IS_1A_S1/B/01-2_W02
Student umie posługiwać się programami służącymi do obliczeń algebraicznych
2,0Brak zadania domowego
3,0Zadanie domowe rozwiązane niestarannie, ale w co najmniej polowie prawidlowo
3,5Zadanie domowe rozwiązane niestarannie, ale w większości prawidlowo
4,0Zadanie domowe rozwiązane dość starannie i w większości prawidłowo
4,5Zadanie domowe rozwiązane starannie i w większości prawidłowo
5,0Zadanie domowe rozwiązane prawidlowo i starannie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/B/01-2_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedze oraz znalezione w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich
2,0Student nie spełnia wymagań na ocenę 3,0.
3,0Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu treści programowych, stosuje czytelny zapis.
3,5Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu treści programowych analogicznych do tych prezentowanych na wykładach i ćwiczeniach; przy rozwiązywaniu zadań stosuje przejrzysty tok rozumowania.
4,0Student potrafi rozwiązywać większość zadań z zakresu treści programowych, stosując przy tym przejrzysty tok rozumowania. Potrafi weryfikować uzyskane wyniki. Stosuje specjalistyczne język matematyczny zapisu.
4,5Student potrafi rozwiązywać zadania z zakresu treści programowych stosując przejrzysty tok rozumowania i specjalistyczny matematyczny język zapisu. Weryfikuje i interpretuje uzyskane wyniki.
5,0Student potrafi rozwiązywać zadania z zakresu treści programowych stosując: - przejrzysty tok rozumowania, specjalistyczny język zapisu, - weryfikację i interpretację uzyskanego wyniku, - nowe (spoza treści programowych) metody rachunkowe. Potrafi prowadzić merytoryczną dyskusję problemową.
IS_1A_S1/B/01-2_U02
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę
2,0Student nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student w celu uzupełnienia wiadomości korzysta wyłącznie ze źródeł internetowych.
3,5Student korzysta z literatury zaproponowanej przez wykładowcę, korzysta bezkrytycznie ze źródeł internetowych.
4,0Student korzysta z literatury zaproponowanej przez wykładowcę, potrafi w podstawowym stopniu zweryfikować wiarygodność źródeł internetowych.
4,5Student korzysta z literatury, potrafi odnaleźć źródła książkowe poza zaproponowanymi przez wykładowcę, potrafi w podstawowym stopniu zweryfikować wiarygodność źródeł internetowych.
5,0Student korzysta z literatury, potrafi odnaleźć źródła książkowe poza zaproponowanymi przez wykładowcę, potrafi w zadowalającym stopniu zwerufikować wiarygodność źródeł internetowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/B/01-2_K01
Student zna ograniczenia własnej wiedzy. Rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
2,0Student nie uczęszcza na ćwiczenia lub na kolokwiach i egzminach pracuje nieuczciwie.
3,0Student uczęszcza na ćwiczenia; przygotowuje się w stopniu podstawowym do zajęć; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
3,5Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie w stopniu podstawowym do zajęć; wykazuje nieduży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
4,0Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie do zajęć; wykazuje duży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
4,5Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie do zajęć, poszerzając swoją wiedzę o nowe treści z literatury; wykazuje duży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
5,0Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie do zajęć, poszerzając swoją wiedzę o nowe treści z literatury; wykazuje bardzo wysoki stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; przejmuje rolę lidera przy zespołowym rozwiązywaniu zadań i problemów; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
IS_1A_S1/B/01-2_K02
Student potrafi pracować w grupie
2,0Student nie podejmuje współpracy przy zadaniach do rozwiązania w grupach.
3,0Student biernie uczestniczy w pracy grupy.
3,5Student czynnie uczestniczy w pracy grupy, wykonuje obliczenia.
4,0Student angażuje się w pracę grupy, proponuje metody rozwiązania zadań.
4,5Student w dużym stopniu angażuje się w pracę grupy, proponuje metody rozwiązania zadań.
5,0Student przejmuje rolę lidera przy rozwiązywaniu zadań zespołowo.

Literatura podstawowa

  1. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa I. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2006, dostępne są różne wydania
  2. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa I. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2006, dostępne są różne wydania

Literatura dodatkowa

  1. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2008, dostępne są różne wydania
  2. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2008, dostępne są różne wydania

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Liczby zespolone3
T-A-2Działania na macierzach1
T-A-3Obliczanie wyznaczników2
T-A-4Rozwiązywanie układów równań liniowych3
T-A-5Geometria analityczna4
T-A-6Kolokwia zaliczeniowe2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Liczby zespolone3
T-W-2Macierze, definicja i własności, operacje na macierzach1
T-W-3Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, macierz odwrotna3
T-W-4Układy równań liniowych3
T-W-5Algebra wektorów, prosta i płaszczyzna w przestrzeni5
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Samodzielna praca studenta przy rozwiązywaniu zadań i analizowaniu podstawowych problemów20
A-A-3Konsultacje2
A-A-4Praca domowa5
A-A-5Przygotowanie do kolkwium i sprawdzianu7
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielna analiza treści wykładów z uzupełnieniem wiadomości z literatury w celu przygotowania do ćwiczeń15
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Samodzielne przygotowanie do egzaminu7
A-W-5Egzamin2
41
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/01-2_W01Student zna podstawowe definicje, twierdzenia i algorytmy z zakresu algebry liniowej i geometrii analitycznej omawiane w ramach przedmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W01Ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii, biologii i innych obszarów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi podstawowej wiedzy z zakresu algebry liniowej i geometrii analitycznej, niezbędnej do rozwiązywania prostych zadań z zakresu inżyenirii środowiska
C-2Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych
Treści programoweT-A-2Działania na macierzach
T-A-4Rozwiązywanie układów równań liniowych
T-A-5Geometria analityczna
T-A-3Obliczanie wyznaczników
T-W-5Algebra wektorów, prosta i płaszczyzna w przestrzeni
T-W-3Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, macierz odwrotna
T-W-2Macierze, definicja i własności, operacje na macierzach
T-W-4Układy równań liniowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z przykładami i wyjaśnieniami
M-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie na podstawie dwóch kolokwiów oraz pracy domowej
S-4Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń na podstawie kartkówek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowych definicji i twierdzeń omawianych w ramach przedmiotu.
3,0Student zna wybrane definicje i twierdzenia oraz niektóre algorytmy obliczeniowe.
3,5Student zna prawie wszystkie podstwowe definicje i twierdzenia oraz niektóre algorytmy obliczeniowe.
4,0Student zna większość: - definicji z przykładami, - twierdzeń z ich interpretacją geometryczną, - algorytmów obliczniowych.
4,5Student zna prawie wszystkie: - definicje wraz z przykładami ilustrującymi je i ich własności, - twerdzenia z ich interpretacją geometryczną lub dowodem, - algorytmy obliczniowe.
5,0Student zna prawie wszystkie: - definicje wraz z przykładami ilustrującymi je i ich własności, - twerdzenia z ich interpretacją geometryczną, - dowody podstawowych twierdzeń, - algorytmy obliczniowe. Stoduje swą wiedzę w niektórych zadaniach problemowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/01-2_W02Student umie posługiwać się programami służącymi do obliczeń algebraicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W07zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych
Treści programoweT-A-4Rozwiązywanie układów równań liniowych
T-W-3Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, macierz odwrotna
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie na podstawie dwóch kolokwiów oraz pracy domowej
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak zadania domowego
3,0Zadanie domowe rozwiązane niestarannie, ale w co najmniej polowie prawidlowo
3,5Zadanie domowe rozwiązane niestarannie, ale w większości prawidlowo
4,0Zadanie domowe rozwiązane dość starannie i w większości prawidłowo
4,5Zadanie domowe rozwiązane starannie i w większości prawidłowo
5,0Zadanie domowe rozwiązane prawidlowo i starannie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/01-2_U01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedze oraz znalezione w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U02Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa urządzeń oraz instalacji z zakresu inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych
C-3Ukształtowanie u studenta świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz organizowania przcy własnej i zespołu
Treści programoweT-A-3Obliczanie wyznaczników
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń na podstawie kartkówek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie spełnia wymagań na ocenę 3,0.
3,0Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu treści programowych, stosuje czytelny zapis.
3,5Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu treści programowych analogicznych do tych prezentowanych na wykładach i ćwiczeniach; przy rozwiązywaniu zadań stosuje przejrzysty tok rozumowania.
4,0Student potrafi rozwiązywać większość zadań z zakresu treści programowych, stosując przy tym przejrzysty tok rozumowania. Potrafi weryfikować uzyskane wyniki. Stosuje specjalistyczne język matematyczny zapisu.
4,5Student potrafi rozwiązywać zadania z zakresu treści programowych stosując przejrzysty tok rozumowania i specjalistyczny matematyczny język zapisu. Weryfikuje i interpretuje uzyskane wyniki.
5,0Student potrafi rozwiązywać zadania z zakresu treści programowych stosując: - przejrzysty tok rozumowania, specjalistyczny język zapisu, - weryfikację i interpretację uzyskanego wyniku, - nowe (spoza treści programowych) metody rachunkowe. Potrafi prowadzić merytoryczną dyskusję problemową.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/01-2_U02Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U15Ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych
C-3Ukształtowanie u studenta świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz organizowania przcy własnej i zespołu
Treści programoweT-A-4Rozwiązywanie układów równań liniowych
T-A-5Geometria analityczna
T-A-3Obliczanie wyznaczników
T-W-3Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, macierz odwrotna
T-W-2Macierze, definicja i własności, operacje na macierzach
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń na podstawie kartkówek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student w celu uzupełnienia wiadomości korzysta wyłącznie ze źródeł internetowych.
3,5Student korzysta z literatury zaproponowanej przez wykładowcę, korzysta bezkrytycznie ze źródeł internetowych.
4,0Student korzysta z literatury zaproponowanej przez wykładowcę, potrafi w podstawowym stopniu zweryfikować wiarygodność źródeł internetowych.
4,5Student korzysta z literatury, potrafi odnaleźć źródła książkowe poza zaproponowanymi przez wykładowcę, potrafi w podstawowym stopniu zweryfikować wiarygodność źródeł internetowych.
5,0Student korzysta z literatury, potrafi odnaleźć źródła książkowe poza zaproponowanymi przez wykładowcę, potrafi w zadowalającym stopniu zwerufikować wiarygodność źródeł internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/01-2_K01Student zna ograniczenia własnej wiedzy. Rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie u studenta świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz organizowania przcy własnej i zespołu
Treści programoweT-W-5Algebra wektorów, prosta i płaszczyzna w przestrzeni
T-W-3Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, macierz odwrotna
T-W-2Macierze, definicja i własności, operacje na macierzach
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń na podstawie kartkówek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczęszcza na ćwiczenia lub na kolokwiach i egzminach pracuje nieuczciwie.
3,0Student uczęszcza na ćwiczenia; przygotowuje się w stopniu podstawowym do zajęć; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
3,5Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie w stopniu podstawowym do zajęć; wykazuje nieduży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
4,0Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie do zajęć; wykazuje duży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
4,5Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie do zajęć, poszerzając swoją wiedzę o nowe treści z literatury; wykazuje duży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
5,0Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie do zajęć, poszerzając swoją wiedzę o nowe treści z literatury; wykazuje bardzo wysoki stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; przejmuje rolę lidera przy zespołowym rozwiązywaniu zadań i problemów; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/01-2_K02Student potrafi pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych
C-3Ukształtowanie u studenta świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz organizowania przcy własnej i zespołu
Treści programoweT-A-2Działania na macierzach
T-A-4Rozwiązywanie układów równań liniowych
T-A-5Geometria analityczna
T-A-3Obliczanie wyznaczników
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie podejmuje współpracy przy zadaniach do rozwiązania w grupach.
3,0Student biernie uczestniczy w pracy grupy.
3,5Student czynnie uczestniczy w pracy grupy, wykonuje obliczenia.
4,0Student angażuje się w pracę grupy, proponuje metody rozwiązania zadań.
4,5Student w dużym stopniu angażuje się w pracę grupy, proponuje metody rozwiązania zadań.
5,0Student przejmuje rolę lidera przy rozwiązywaniu zadań zespołowo.