Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
Sylabus przedmiotu International Construction Seminar:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | International Construction Seminar | ||
Specjalność | International Construction Management | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Pozlewicz <Andrzej.Pozlewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl>, Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowlegde of civil engineering modules from 1st and 2nd semester |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To widen knowledge of all main aspects concerning management of international projects and international members of building companies |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Panel discussions on selected case studies including engineering, economic, technological, environmental and social aspects | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Selected international projects in Europe, Asia, Africa, Americas. Three Gorges Dam project in China - technological, legal, environmental, sociological and economical aspects. Flood protection projects in the Netherlands, 'keep foot dry' concept, inland waters flood problems. Undersea tunnels in Korea, Europe - technologies, law aspects, environmental problems. High rise buildings, geotechnical aspects, seismic activity affecting international projects. Financing international projects, legal aspects. Hoover Dam case study. Palm islands, rainbowing technology, sustainable development in international projects. Transfer of modern technology in civil engineering and built environment by means of construction companies operating internationally. Cultural differences while running a project in a foreign country, team work. Civil engineering technology in different climate, costs and founding problems. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Attendance on seminar | 15 |
A-S-2 | Desk study on chosen cas | 5 |
A-S-3 | Consultancies | 2 |
A-S-4 | Review of case studies, conclusions on chosen aspects, written report | 7 |
A-S-5 | Completion of seminar | 2 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance on lectures | 15 |
A-W-2 | Desk study on selected international projects | 12 |
A-W-3 | short report on student own point of view from presented and discussed case studies | 2 |
A-W-4 | Final assessment | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Interactive lecture |
M-2 | seminar |
M-3 | case studies method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: forming during classes and seminar |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final assessment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/14_W01 Student is able to identify main issues relevant to management of international projects and to staff memebers of a construction company from different countries. Student may recognise the world wide leading construction project with a context of economical, technological, environmental, social aspects. | B-A_2A_W12, B-A_2A_W14 | — | — | C-1 | T-W-1, T-S-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/14_U01 Student is able to assess international construction project from technological, environmental, social perspective. Student is able to point main achievements in civil engineering from discussed case studies. | B-A_2A_U13, B-A_2A_U11 | — | — | C-1 | T-W-1, T-S-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/14_K01 Student is aware of selected technical and non-technical aspects appearing in international project management upon discussed case studies. Student gains competencies allowing to point main cultural, ethic, social issues connected to work in international project. | B-A_2A_K03, B-A_2A_K09 | — | — | C-1 | T-W-1, T-S-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/14_W01 Student is able to identify main issues relevant to management of international projects and to staff memebers of a construction company from different countries. Student may recognise the world wide leading construction project with a context of economical, technological, environmental, social aspects. | 2,0 | |
3,0 | substantially competent in knowledge of international project management, basic knowledge of leading construction project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/14_U01 Student is able to assess international construction project from technological, environmental, social perspective. Student is able to point main achievements in civil engineering from discussed case studies. | 2,0 | |
3,0 | Student basically can provide opinion on technological, environmental and social issues on discussed case studies | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_ICM/D/14_K01 Student is aware of selected technical and non-technical aspects appearing in international project management upon discussed case studies. Student gains competencies allowing to point main cultural, ethic, social issues connected to work in international project. | 2,0 | |
3,0 | Student is substantially competent in major aspects appearing in international project and may draw basic conclusions for cultural, ethic, social issues. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Knovel Data Base - Civil Engineering and Construction Management
Literatura dodatkowa
- Wróblewski T., Jarosińska M., Abramowicz M., Berczyński S., Experimental validation of the use of energy transfer ratio (ETR) for damage diagnosis of steel-concrete composite beams, Journal of Theoretical and Applied Mechanics, Warsaw, 2017, Vol. 55 nr 1, s. 241-252
- Valiente Ochoa E., Revitalize the Architectural Heritage in Disuse, ISSN 2254-7037, 2013