Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management
Sylabus przedmiotu Computer Aided Design-1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer Aided Design-1 | ||
Specjalność | International Construction Management | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Dróg i Mostów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Czarnecki <Jacek.Czarnecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dominik Kacprzak <Dominik.Kacprzak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Computer skills |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding the principles of CAD design in civil engineering |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Introductioin to project work, project subject | 2 |
T-P-2 | Inserting and calibrating the map, discussing the map symbols | 2 |
T-P-3 | Project of the road section with the use of CAD software (layout plan, longitudinal profile, cross sections) | 26 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to CAD systems, history of CAD software in civil engineering | 2 |
T-W-2 | Types of CAD software | 1 |
T-W-3 | Basic definitions and parameters regarding to road design with the use of CAD software | 2 |
T-W-4 | Types of maps in road design | 1 |
T-W-5 | Terrain model | 1 |
T-W-6 | Layout plan | 2 |
T-W-7 | Longitudinal profile | 2 |
T-W-8 | Cross sections | 2 |
T-W-9 | Traffic signing and road marking | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Workshops | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 15 |
A-W-2 | Individual learning | 10 |
A-W-3 | Preparing for the grade | 4 |
A-W-4 | Grade | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Workshop |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Grade |
S-2 | Ocena podsumowująca: Project work |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/C/08-1_W01 Student knows the basic principles of road design in CAD software. Knows the basic principles of creating and printing road drawings using the CAD software. | B-A_2A_W09 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-3, T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/C/08-1_U01 Student can design a road section in CAD software. Can read surveying maps and construction drawings. | B-A_2A_U08 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-3, T-P-2, T-P-3 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/C/08-1_K01 Student understands the responsibility for the consequences of engineering activity and its impact on the environment. | B-A_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-3, T-P-2, T-P-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/C/08-1_W01 Student knows the basic principles of road design in CAD software. Knows the basic principles of creating and printing road drawings using the CAD software. | 2,0 | |
3,0 | Student has a basic knowledge of road design with the use of CAD software. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/C/08-1_U01 Student can design a road section in CAD software. Can read surveying maps and construction drawings. | 2,0 | |
3,0 | Student can design basic elements with the use of CAD software. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/C/08-1_K01 Student understands the responsibility for the consequences of engineering activity and its impact on the environment. | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of the responsibility in civil engineering designing with the use of CAD software. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brian C. Benton, George Omura, Mastering AutoCAD 2018 and AutoCAD LT 2018, Sybex, 2017
- Czarnecki J., Kacprzak D., Learning materials, KDiM ZUT, Szczecin, 2018
- Kacprzak D., Own studies (teaching aids), KDiM ZUT, Szczecin, 2019
Literatura dodatkowa
- https://www.mycadsite.com, 2018
- Sołowczuk A., Wałdoch L., Tarko M., Cykliński D., Studium kształtowania geometrii czterowlotowych rond turbinowych cz. 1 (Propedeutyka i podstawowe typy), Drogi – Budownictwo Infrastrukturalne, 2013, nr 9, s. 34–45
- Sołowczuk A., Wałdoch L., Tarko M., Studium kształtowania geometrii czterowlotowych rond turbinowych cz. 2 (Rondo typu Look–a–like i rondo turbinowe Egg), Drogi – Budownictwo Infrastrukturalne, 2013, nr 10, s. 34–43
- Sołowczuk A., Wałdoch L., Tarko M., Studium kształtowania geometrii czterowlotowych rond turbinowych cz. 3 (Rondo turbinowe typu Egg według najnowszych tendencji projektowych), Drogi – Budownictwo Infrastrukturalne, 2013, nr 11, s. 30–39
- Sołowczuk A., Wałdoch L., Tarko M., Studium kształtowania geometrii czterowlotowych rond turbinowych cz. 4 (Rondo turbinowe typu Egg z wyspą środkową w kształcie okręgu), Drogi – Budownictwo Infrastrukturalne, 2013, nr 12, s. 38–49