Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management

Sylabus przedmiotu Computer Aided Design-1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Computer Aided Design-1
Specjalność International Construction Management
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Czarnecki <Jacek.Czarnecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dominik Kacprzak <Dominik.Kacprzak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50zaliczenie
projektyP2 30 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Computer skills

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Understanding the principles of CAD design in civil engineering

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Introductioin to project work, project subject2
T-P-2Inserting and calibrating the map, discussing the map symbols2
T-P-3Project of the road section with the use of CAD software (layout plan, longitudinal profile, cross sections)26
30
wykłady
T-W-1Introduction to CAD systems, history of CAD software in civil engineering2
T-W-2Types of CAD software1
T-W-3Basic definitions and parameters regarding to road design with the use of CAD software2
T-W-4Types of maps in road design1
T-W-5Terrain model1
T-W-6Layout plan2
T-W-7Longitudinal profile2
T-W-8Cross sections2
T-W-9Traffic signing and road marking2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Workshops30
30
wykłady
A-W-1Lectures15
A-W-2Individual learning10
A-W-3Preparing for the grade4
A-W-4Grade1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Workshop

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Grade
S-2Ocena podsumowująca: Project work

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/C/08-1_W01
Student knows the basic principles of road design in CAD software. Knows the basic principles of creating and printing road drawings using the CAD software.
B-A_2A_W09C-1T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-3, T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/C/08-1_U01
Student can design a road section in CAD software. Can read surveying maps and construction drawings.
B-A_2A_U08C-1T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-3, T-P-2, T-P-3M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/C/08-1_K01
Student understands the responsibility for the consequences of engineering activity and its impact on the environment.
B-A_2A_K03C-1T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-3, T-P-2, T-P-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/C/08-1_W01
Student knows the basic principles of road design in CAD software. Knows the basic principles of creating and printing road drawings using the CAD software.
2,0
3,0Student has a basic knowledge of road design with the use of CAD software.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/C/08-1_U01
Student can design a road section in CAD software. Can read surveying maps and construction drawings.
2,0
3,0Student can design basic elements with the use of CAD software.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/C/08-1_K01
Student understands the responsibility for the consequences of engineering activity and its impact on the environment.
2,0
3,0Student is aware of the responsibility in civil engineering designing with the use of CAD software.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Brian C. Benton, George Omura, Mastering AutoCAD 2018 and AutoCAD LT 2018, Sybex, 2017
  2. Czarnecki J., Kacprzak D., Learning materials, KDiM ZUT, Szczecin, 2018
  3. Kacprzak D., Own studies (teaching aids), KDiM ZUT, Szczecin, 2019

Literatura dodatkowa

  1. https://www.mycadsite.com, 2018
  2. Sołowczuk A., Wałdoch L., Tarko M., Cykliński D., Studium kształtowania geometrii czterowlotowych rond turbinowych cz. 1 (Propedeutyka i podstawowe typy), Drogi – Budownictwo Infrastrukturalne, 2013, nr 9, s. 34–45
  3. Sołowczuk A., Wałdoch L., Tarko M., Studium kształtowania geometrii czterowlotowych rond turbinowych cz. 2 (Rondo typu Look–a–like i rondo turbinowe Egg), Drogi – Budownictwo Infrastrukturalne, 2013, nr 10, s. 34–43
  4. Sołowczuk A., Wałdoch L., Tarko M., Studium kształtowania geometrii czterowlotowych rond turbinowych cz. 3 (Rondo turbinowe typu Egg według najnowszych tendencji projektowych), Drogi – Budownictwo Infrastrukturalne, 2013, nr 11, s. 30–39
  5. Sołowczuk A., Wałdoch L., Tarko M., Studium kształtowania geometrii czterowlotowych rond turbinowych cz. 4 (Rondo turbinowe typu Egg z wyspą środkową w kształcie okręgu), Drogi – Budownictwo Infrastrukturalne, 2013, nr 12, s. 38–49

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Introductioin to project work, project subject2
T-P-2Inserting and calibrating the map, discussing the map symbols2
T-P-3Project of the road section with the use of CAD software (layout plan, longitudinal profile, cross sections)26
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction to CAD systems, history of CAD software in civil engineering2
T-W-2Types of CAD software1
T-W-3Basic definitions and parameters regarding to road design with the use of CAD software2
T-W-4Types of maps in road design1
T-W-5Terrain model1
T-W-6Layout plan2
T-W-7Longitudinal profile2
T-W-8Cross sections2
T-W-9Traffic signing and road marking2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Workshops30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lectures15
A-W-2Individual learning10
A-W-3Preparing for the grade4
A-W-4Grade1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/C/08-1_W01Student knows the basic principles of road design in CAD software. Knows the basic principles of creating and printing road drawings using the CAD software.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W09Knows advanced methods and computer programmes used in solving complex tasks within the scope of civil engineering
Cel przedmiotuC-1Understanding the principles of CAD design in civil engineering
Treści programoweT-W-1Introduction to CAD systems, history of CAD software in civil engineering
T-W-2Types of CAD software
T-W-5Terrain model
T-W-6Layout plan
T-W-7Longitudinal profile
T-W-8Cross sections
T-W-9Traffic signing and road marking
T-W-3Basic definitions and parameters regarding to road design with the use of CAD software
T-P-1Introductioin to project work, project subject
T-P-2Inserting and calibrating the map, discussing the map symbols
T-P-3Project of the road section with the use of CAD software (layout plan, longitudinal profile, cross sections)
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Workshop
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Grade
S-2Ocena podsumowująca: Project work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has a basic knowledge of road design with the use of CAD software.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/C/08-1_U01Student can design a road section in CAD software. Can read surveying maps and construction drawings.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U08Is able to prepare technical documentation in the environment of selected CAD programmes
Cel przedmiotuC-1Understanding the principles of CAD design in civil engineering
Treści programoweT-W-4Types of maps in road design
T-W-6Layout plan
T-W-7Longitudinal profile
T-W-8Cross sections
T-W-9Traffic signing and road marking
T-W-3Basic definitions and parameters regarding to road design with the use of CAD software
T-P-2Inserting and calibrating the map, discussing the map symbols
T-P-3Project of the road section with the use of CAD software (layout plan, longitudinal profile, cross sections)
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Workshop
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Project work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can design basic elements with the use of CAD software.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/C/08-1_K01Student understands the responsibility for the consequences of engineering activity and its impact on the environment.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K03Is aware of their importance and understands non-technical aspects and consequences of engineering activity, including its influence on the environment and the related responsibility for the decisions taken.
Cel przedmiotuC-1Understanding the principles of CAD design in civil engineering
Treści programoweT-W-5Terrain model
T-W-6Layout plan
T-W-7Longitudinal profile
T-W-8Cross sections
T-W-9Traffic signing and road marking
T-W-3Basic definitions and parameters regarding to road design with the use of CAD software
T-P-2Inserting and calibrating the map, discussing the map symbols
T-P-3Project of the road section with the use of CAD software (layout plan, longitudinal profile, cross sections)
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Workshop
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Grade
S-2Ocena podsumowująca: Project work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is aware of the responsibility in civil engineering designing with the use of CAD software.
3,5
4,0
4,5
5,0