Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management

Sylabus przedmiotu Technical English:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technical English
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of a language at B2 level acknowledged by the final exam or a language certificate at the required level.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Development of communicative and language competences for special purposes.
C-2Ability of individual work with technical texts related to his/her major.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials4
T-LK-2Construction3
T-LK-3Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure.3
T-LK-4The challenges of marble2
T-LK-5The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.7
T-LK-6How skyscrapers work4
T-LK-7The Empire State Building4
T-LK-8Introduction to tunneling4
T-LK-9Classification of bridges2
T-LK-10Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers.3
T-LK-11Roads - terminology3
T-LK-12Roads - design3
T-LK-13. Roads - paving methods3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Practical classes45
A-LK-2Preparation for classes30
A-LK-3Individual tutorials3
A-LK-4Preparation for exam12
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Practical classes
M-2Group work
M-3Presentation
M-4Discussion
M-5Work with text
M-6Listening comprehension

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/A/01_W01
knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies
B-A_2A_W16C-1T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-10M-5, M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/A/01_U01
can speak on technical subjects related to his/her major
B-A_2A_U02, B-A_2A_U03, B-A_2A_U04, B-A_2A_U06C-1T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-10M-6, M-2, M-1, M-3, M-4S-1, S-2
B-A_2A_A/A/01_U02
is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field
B-A_2A_U06C-2T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-10M-5, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/A/01_K01
is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences
B-A_2A_K06C-2T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-10M-1, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/A/01_W01
knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies
2,0
3,0Student has basic knowledge on language structures used in specialist texts.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/A/01_U01
can speak on technical subjects related to his/her major
2,0
3,0Student can formulate short speeches on technical subjects.
3,5
4,0
4,5
5,0
B-A_2A_A/A/01_U02
is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field
2,0
3,0Student understands at least 60% of specialist texts he/she reads.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/A/01_K01
is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences
2,0
3,0Student is aware of the need of further education and self-improvement in his/her profession.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Eliza Romaniuk, Joanna Wrona, Modern Wonders of Civil Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2007
  2. Ilona Wojewódzka-Olszówka, Architecture in English – English for Architecture, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2004
  3. Eliza Romaniuk, Reader Friendly Civil Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2005
  4. Sandra Kuklińska-Stanek, Alicja Półtorak-Filipowska, Reading Companion for Students of Architecture, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Matt Ibbotson, Technical Construction Language, Intermediate Course No. 1, Cambridge
  2. Quality Management in Construction, Advanced Course No. 6
  3. B. Fletcher, HISTORY OF ARCHITECTURE, The Royal Institute of British Architects and University of London, 1996
  4. E. Allen, FUNDAMENTALS OF BUILDING CONSTRUCTION. Materials and Methods, John Wiley and Sons, 1985
  5. D.H. Besterfield, QUALITY CONTROL, Pearson Prentice Hall, 2004
  6. Technical Construction Language. Intermediate Course No.1

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials4
T-LK-2Construction3
T-LK-3Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure.3
T-LK-4The challenges of marble2
T-LK-5The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.7
T-LK-6How skyscrapers work4
T-LK-7The Empire State Building4
T-LK-8Introduction to tunneling4
T-LK-9Classification of bridges2
T-LK-10Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers.3
T-LK-11Roads - terminology3
T-LK-12Roads - design3
T-LK-13. Roads - paving methods3
45

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Practical classes45
A-LK-2Preparation for classes30
A-LK-3Individual tutorials3
A-LK-4Preparation for exam12
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/A/01_W01knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W16Knows basic terminology of ethics, philosophy, sociology, art, art design and culture
Cel przedmiotuC-1Development of communicative and language competences for special purposes.
Treści programoweT-LK-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials
T-LK-4The challenges of marble
T-LK-6How skyscrapers work
T-LK-7The Empire State Building
T-LK-8Introduction to tunneling
T-LK-9Classification of bridges
T-LK-11Roads - terminology
T-LK-12Roads - design
T-LK-13. Roads - paving methods
T-LK-2Construction
T-LK-3Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure.
T-LK-5The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.
T-LK-10Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers.
Metody nauczaniaM-5Work with text
M-2Group work
M-1Practical classes
M-3Presentation
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge on language structures used in specialist texts.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/A/01_U01can speak on technical subjects related to his/her major
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U02Is able to communicate with the use of various techniques with professionals and others, also in a foreign language
B-A_2A_U03Is able to prepare a scientific study in Polish and a short scientific report in a foreign language presenting the results of his/her own scientific research
B-A_2A_U04Is able to prepare and present, in Polish and a foreign language, an oral presentation concerning detailed issues within the scope of the specialisation studied
B-A_2A_U06Has language skills within the scope of the fields of science and the scientific disciplines appropriate for the programme of study compliant with the requirements specified for B2+ level of the European Framework of Reference
Cel przedmiotuC-1Development of communicative and language competences for special purposes.
Treści programoweT-LK-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials
T-LK-4The challenges of marble
T-LK-6How skyscrapers work
T-LK-7The Empire State Building
T-LK-8Introduction to tunneling
T-LK-9Classification of bridges
T-LK-11Roads - terminology
T-LK-12Roads - design
T-LK-13. Roads - paving methods
T-LK-2Construction
T-LK-3Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure.
T-LK-5The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.
T-LK-10Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers.
Metody nauczaniaM-6Listening comprehension
M-2Group work
M-1Practical classes
M-3Presentation
M-4Discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can formulate short speeches on technical subjects.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/A/01_U02is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U06Has language skills within the scope of the fields of science and the scientific disciplines appropriate for the programme of study compliant with the requirements specified for B2+ level of the European Framework of Reference
Cel przedmiotuC-2Ability of individual work with technical texts related to his/her major.
Treści programoweT-LK-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials
T-LK-4The challenges of marble
T-LK-6How skyscrapers work
T-LK-7The Empire State Building
T-LK-8Introduction to tunneling
T-LK-9Classification of bridges
T-LK-11Roads - terminology
T-LK-12Roads - design
T-LK-13. Roads - paving methods
T-LK-2Construction
T-LK-3Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure.
T-LK-5The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.
T-LK-10Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers.
Metody nauczaniaM-5Work with text
M-1Practical classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student understands at least 60% of specialist texts he/she reads.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/A/01_K01is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K06Is aware of the need to improve professional and personal competences; extends and develops alone the knowledge within the scope of modern processes, technologies and management methods in civil engineering.
Cel przedmiotuC-2Ability of individual work with technical texts related to his/her major.
Treści programoweT-LK-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials
T-LK-4The challenges of marble
T-LK-6How skyscrapers work
T-LK-7The Empire State Building
T-LK-8Introduction to tunneling
T-LK-9Classification of bridges
T-LK-11Roads - terminology
T-LK-12Roads - design
T-LK-13. Roads - paving methods
T-LK-2Construction
T-LK-3Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure.
T-LK-5The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.
T-LK-10Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers.
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-3Presentation
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is aware of the need of further education and self-improvement in his/her profession.
3,5
4,0
4,5
5,0