Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Negocjacje w biznesie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Negocjacje w biznesie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 19 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu negocjacji w biznesie. Przygotowanie studentów do prowadzenia rozmów negocjacyjnych poprzez m.in. poznanie podstawowych zasad procesu komunikowania się z kontrahentami, poznanie i zrozumienie zachowań negocjacyjnych oraz technik współczesnych negocjacji biznesowych, nawiązywania korzystnych kontaktów handlowych, dochodzenia do porozumienia biznesowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | sylwetka negocjatora (cechy pożądane i niepożądane). Zespoół negocjacyjny i role poszczególnych uczestników. | 3 |
T-A-2 | Negocjacje w biznesie : kryteria, style negocjacji, taktyki i techniki negocjacyjne; BATNA. | 4 |
T-A-3 | Komunikacja w negocjacjach biznesowych. Dopasowanie niewerbalne i werbalne. Komunikacja niewerbalna i werbalna. Dominacja. | 4 |
T-A-4 | Autoprezentacja. | 3 |
T-A-5 | zaliczenie ćwiczeń | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie, istota, geneza negocjacji, sylwetka negocjatora (cechy pożądane i niepożądane). Skład zespołu negocjacyjnego i role poszczególnych uczestników. Definicja negocjacji. | 3 |
T-W-2 | Definicja negocjacji. Negocjacje w biznesie - rodzaje i kryteria ich wyodrębniania. Style negocjacji, taktyki i techniki negocjacyjne. Najlepsza alternatywa negocjowanego porozumienia – BATNA. | 4 |
T-W-3 | Fazy procesu negocjacji Istota i elementy komunikacji w negocjacjach biznesowych. Dopasowanie niewerbalne i werbalne. Komunikacja niewerbalna i werbalna. Dominacja w negocjacjach. | 4 |
T-W-4 | Autoprezentacja jako obszar komunikacji i negocjacji w biznesie. Komunikacja i negocjacje w biznesie w rożnych kulturach świata. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | samodzielana realizacja zadań | 20 |
A-A-3 | utrwalanie treści na podstawie wykładów i literatury, przygotowanie do zaliczenia | 24 |
A-A-4 | zaliczenie | 1 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | utrwalanie treści na podstawie wykładów i literatury, | 19 |
A-W-3 | przygotowanie do egzaminu | 25 |
A-W-4 | egzamin | 1 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna |
M-2 | metoda przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne, |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: egzamin pisemny |
S-2 | Ocena formująca: pisemne zalicznie ćwiczeń |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/17-2_W01 Ma podstawową wiedzę na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej- zna zasady i wytyczne prowadzenia negocjancji w biznesie | BIE-NL_1A_W19 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/17-2_U01 Ma umiejętność samokształcenia się | BIE-NL_1A_U22 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/17-2_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz: Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej | BIE-NL_1A_K04, BIE-NL_1A_K05 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/17-2_W01 Ma podstawową wiedzę na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej- zna zasady i wytyczne prowadzenia negocjancji w biznesie | 2,0 | |
3,0 | potrafi objaśnić zasady prowadzenia negocjacji biznesowych, rozpoznaje i tłumaczy ich skutki w biznesie/działałalności gospodarczej; zaliczenie pisemne: 60% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/17-2_U01 Ma umiejętność samokształcenia się | 2,0 | |
3,0 | rozwija umiejętności samokształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/17-2_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania oraz: Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | świadomość odpowiedzilności w zespole, zdolność do podporządkowywania się; aktywna postawa do postępowania zgodnie z zasadami etyki, świadomość profesjonalizmu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Z. Nęcki, Negocjacje w biznesie, Wyd. Antykwa, Warszawa, 2005
- J. Kamiński, Negocjacje. Techniki rozwiązywania konfliktów, Wyd. Poltext, Warszawa, 2002
- E. Drzewiecka, Negocjacje w biznesie, C.H.Beck, Warszawa, 2007
- G. Rosa, Komunikacja i negocjacje w biznesie, WNUS, Szczecin, 2009
- W. Cieślewicz, Rozwój specjalnych stref ekonomicznych w Polsce, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, Wrocław, 2012
Literatura dodatkowa
- E. W. Radecki, Konflikty i ich rozwiązywanie, WSIE w Szczecinie, Szczecin, 2010
- A. Heeper, M. Schmidt, Negocjacje handlowe, BC Edukacja, Warszawa, 2008
- R. A. Rządca, Negocjacje w interesach, PWE, Warszawa, 2009
- M. Kendik, Negocjacje międzynarodowe, Difin, Warszawa, 2009
- Agnieszka Siewiera, Certyfikacja wielokryterialna jako narzędzie realizacji koncepcji CSV na przykładzie budowlanych projektów inwestycyjnych, WNUG, Gdańk, 2020