Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Umowy i procedury kontraktowe II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Umowy i procedury kontraktowe II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 19 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony przedmiot Umowy i procedury kontraktowe I |
W-2 | Zaliczony przedmiot zarządzanie procesem inwestycyjnym I i II |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumie znaczenie wymagań Prawa Zamówień Publicznych dla robót budowlanych. |
C-2 | Potrafi opracować i interpretować Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia wg. Prawa Zamówień Publicznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Opracowanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i Umowy na roboty budowlane w sektorze publicznym. | 12 |
T-P-2 | Opracowanie założeń do wyboru najkorzystniejszej oferty. Procedura wyboru wykonawcy robót. | 2 |
T-P-3 | Zaliczenie projektu | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Prawo zamówień publicznych – podstawowe definicje i pojęcia | 2 |
T-W-2 | Tryby postępowania przetargowego wg. PZP | 4 |
T-W-3 | Zasady sporządzania SIWZ w zamówieniach publicznych | 4 |
T-W-4 | Zasady ustalania kryteriów dla wyboru najkorzystniejszej oferty w zamówieniu publicznym. | 2 |
T-W-5 | Zasady wyboru najkorzystniejszej oferty | 2 |
T-W-6 | Roboty budowlane uzupełniające i dodatkowe wg. wymagań PZP | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja projektu | 35 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 9 |
A-P-4 | zaliczenie projektu | 1 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne anzalizowanie trści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzamniu | 24 |
A-W-4 | Egzamin | 1 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda projektów- ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin testowy |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/17-1_W01 Wskazuje tryby postępowania przetargowego i zasady sporządzania SIWZ zgodnie z prawem zamówień publicznych i identyfikuje warunki FIDIC w kontraktach budowlanych | BIE-NL_1A_W19 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/17-1_U01 Potrafi przygotować ofertę przetargową dla robót budowlanych wykonywanych w sektorze publicznym | BIE-NL_1A_U22, BIE-NL_1A_U14, BIE-NL_1A_U20 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/17-1_K01 Jest opdowiedzialny za pracę własną i całego zespołu, jest świadomy zadań przy opracowaniu dokumentacji przetargowej dla robót w sektorze publicznym. | BIE-NL_1A_K01, BIE-NL_1A_K04, BIE-NL_1A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/17-1_W01 Wskazuje tryby postępowania przetargowego i zasady sporządzania SIWZ zgodnie z prawem zamówień publicznych i identyfikuje warunki FIDIC w kontraktach budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie egzaminu testowego na 60% ,potrafi sporządzić specyfikację istotnych warunków zamówienia na roboty w sektorze publicznym, okreslić warunki kontraktowe FIDIC, wymagana jest poprawność merytoryczna i formalna (kompletność i porządek) z widocznymi błędami, które student może poprawić samodzielnie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/17-1_U01 Potrafi przygotować ofertę przetargową dla robót budowlanych wykonywanych w sektorze publicznym | 2,0 | |
3,0 | potrafi samodzielnie sporządzić specyfikację istotnych warunków zamówienia, drobne błędy jest w stanie samodzielnie poprawić | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/17-1_K01 Jest opdowiedzialny za pracę własną i całego zespołu, jest świadomy zadań przy opracowaniu dokumentacji przetargowej dla robót w sektorze publicznym. | 2,0 | |
3,0 | Jest świadomy odpowiedzialności za pracę w zespole, wypełnia w stopniu podstawowym określone zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dziennik Ustaw Nr 19, z dnia 29.01.2004 z późniejszymi zmianami, Prawo Zamówień Publicznych, 2004
- Sadowy Jacek, Kryteria oceny ofert w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, Warszawa, 2011
- W.Kietliński, J.Janowska, C.Woźniak, proces inwestycyjny w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2007
- Boczek Z.J., realizacja inwestycji budowlanych w systemie zamówien publicznych oraz procedury FIDIC, EUROINSTYTUT, Szczecin, 2009
- Bochenek M., The mind mapping technique in project management, Automation and Robotics in Construction : proceedings of the Creative Construction Conference, Budapest, Hungary, 2019
Literatura dodatkowa
- Tracz K., Budowa elektrowni jądrowych w Europie cz. 1, 2, 3, Inżynier Budownictwa, Warszawa, 2014