Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Wytrzymałość materiałów-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wytrzymałość materiałów-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Silicka <Ewa.Silicka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs fizyki |
W-2 | Ukończony kurs matematyki |
W-3 | Ukończony kurs mechaniki teoretycznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych |
C-2 | Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałosciowych |
C-3 | Opanowanie umiejętności wyznaczania naprężeń w elementach ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia |
C-4 | Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytrzymałościowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rozciąganie osiowe | 2 |
T-A-2 | Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem | 4 |
T-A-3 | Zginanie w dwóch płaszczyznach | 4 |
T-A-4 | Ściskanie momośrodowe. | 3 |
T-A-5 | Skręcanie prętów o przekroju kołowym | 2 |
T-A-6 | Wyznaczanie linii ugięcia belek | 3 |
T-A-7 | Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia | 4 |
T-A-8 | Hipotezy wytężenia | 2 |
T-A-9 | Kolokwia 3x2 godz. | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rozciąganie osiowe statycznie wyznaczalne | 2 |
T-W-2 | Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem | 4 |
T-W-3 | Zginanie w dwóch płaszczyznach | 4 |
T-W-4 | Ściskanie mimośrodowe. | 3 |
T-W-5 | Skręcanie | 2 |
T-W-6 | Linia ugięcia belek prostych. | 4 |
T-W-7 | Stateczność prętów prostych. Zginanie ze ściskaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia | 5 |
T-W-8 | Hipotezy wytężenia | 2 |
T-W-9 | Stan graniczny nośności. Elementy teorii prętów cienkościennych | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 24 |
A-A-2 | Teoretyczne przygotowanie do ćwiczeń | 7 |
A-A-3 | Samodzielne rozwiązywanie zadań | 26 |
A-A-4 | Przygotowanie do kolokwiów | 18 |
A-A-5 | Udział w kolokwiach 3x2 | 6 |
81 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studia literaturowe i bieżące utrwalanie poznanego materiału | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 21 |
A-W-4 | Egzamin | 3 |
69 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na egzaminie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/06-2_W01 Zna zasady wymiarowaia elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych | BIE_1A_W04, BIE_1A_W06 | — | — | C-1, C-4, C-3, C-2 | T-A-2, T-A-4, T-A-7, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-8, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-9, T-W-6, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/06-2_U01 Potrafi wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych | BIE_1A_U04 | — | — | C-1, C-4, C-3, C-2 | T-A-2, T-A-4, T-A-7, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-8, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-9, T-W-6, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/05-2_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń | BIE_1A_K04 | — | — | C-4, C-3, C-2 | T-A-2, T-A-4, T-A-7, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-8, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-9, T-W-6, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/06-2_W01 Zna zasady wymiarowaia elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych | 2,0 | |
3,0 | zna ogólne zasady wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/06-2_U01 Potrafi wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych | 2,0 | |
3,0 | umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałosciowych, popełnia pojedyncze błędy merytoryczne i rachunkowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/05-2_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Banasiak M., Grossman K., Trombski M., Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów, PWN, Warszawa, 2012, III
- Bąk R., Burczyński T., Wytrzymałość materiałów z elementami ujęcia komputerowego, WNT, Warszawa, 2014
- Cywiński Z., Mechanika budowli w zadaniach, PWN, Warszawa, 2008
- Dyląg Z., Jakubowicz A., Orłoś Z., Wytrzymałość materiałów, WNT, Warszawa, 2014
- Gawkowska L., Wytrzymałość materiałów, przykłady obliczeń, Wydawnictwo Uczelniane ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010, IV
- Grabowski J., Iwanczewska A., Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów, OW PW, Warszawa, 2006, VI
- Jastrzębski P., Mutermilch J., Orłowski W., Wytrzymałość materiałów, Arkady, Warszawa, 1986
- Niezgodziński M., Niezgodziński T., Zadania z wytrzymałości materiałów, WNT, Warszawa, 2014
- Orłowski W., Słowański L., Wytrzymałość materiałów. Przykłady obliczeń, Arkady, Warszawa, 1978
Literatura dodatkowa
- Misiak J., Mechanika techniczna. tom I, Statyka i wytrzymałość, WNT, Warszawa, 2014
- Nowacki W., Mechanika budowli, PWN, Warszawa, 1976
- Przewłocki J., Górski J., Podstawy mechaniki budowli, Arkady, Warszawa, 2014
- Zielnica J., Wytrzymałość materiałów, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2002, II
- Jedno S., Paczkowski W. M., Silicka E., Discrete multicriteria reliability–based optimization of spatial trusses, Computer Assisted Mechanics and Engineering Science 14, 2007