Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Trwałość betonu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Trwałość betonu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jolanta Borucka-Lipska <Jolanta.Borucka-Lipska@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczenie z przedmiotów materiały budowlane, technologia betonu, |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z oddziaływaniem środowiska na beton Getting to know the enviromental impact on concrete |
C-2 | Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu Getting to know modern methods of testing the properties of concrete mixtures and hardened concrete |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie składu mieszanek, wykonanie betonów oraz badania ich właściwości. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Trwałość betonu wg normy EN- PN 206-1 2003 Beton. Durability of concrete according to the code EN-PN 206-1.2003 Concrete. | 2 |
T-W-2 | Przepuszczalność betonu. Karbonatyzacja. Reakacja alkalia-krzemionka Permeability of concrete. Resistance to carbonation. Alkali-aggregate reaction. | 2 |
T-W-3 | Transport cieczy w betonie. Odporność na agresję chemiczną. Działanie wody morskiej. Chemical transport. Resistance to various forms of chemical attack. Resistance to sea water. | 2 |
T-W-4 | Odporność betonu na ścieranie. Korozja zbrojenia. Abrasion resistance. Corrosion of reinforcing steel. | 2 |
T-W-5 | Ognioodporność. Resistance to fire. | 2 |
T-W-6 | Mrozoodporność. Freezing and thawing resistance. | 2 |
T-W-7 | Rysy w betonie. Naprawy i utrzymanie betonu. Cracking in Concrete. Repair and Maintenance of Concrete. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w ćwiczeniach | 15 |
A-L-2 | bieżące utrwalanie materiału | 15 |
A-L-3 | przygotowanie sprawozdań | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | samodzielne opracowanie treści wykładów, studia literatury | 10 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 4 |
A-W-4 | zaliczenie | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny Lecture information |
M-2 | Wykład z prezentacją multimedialną Lecture with multimedia presentation |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne Laboratory exercise |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne Written tekst |
S-2 | Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń Evaluation reports of the exercises and preparation for exercise |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/11-2_W01 Ma podstawową wiedzę o wpłwie środowiska na właściwości betonu. Zna najnowsze metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych i stwardniałego betonu | BIE_1A_W15, BIE_1A_W20 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/11-2_U01 Potrafi dobrać odpowiednie betony i zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań | BIE_1A_U17 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-L-1 | M-1, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/11-2_K01 Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów. Rozumie odpowiedzialność jednostki za wyniki przeprowadzonych zespołowo badań i ich wpływu na podejmowanae decyzje | BIE_1A_K01, BIE_1A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-L-1 | M-1, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/11-2_W01 Ma podstawową wiedzę o wpłwie środowiska na właściwości betonu. Zna najnowsze metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych i stwardniałego betonu | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zasady doboru składników do nowoczesnych betonów Student knows the basic rules for the selection of components for modern concrete Student zna rodzaje dodatków mineralnych i domieszek chemicznych, które można zastosować do betonów nowej generacji Student knows the types of mineral additions and chemical admixtures that can be applied to concrete new generation | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/11-2_U01 Potrafi dobrać odpowiednie betony i zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi samodzielnie i zespołowo przeprowadzić badania laboratoryjne lecz ma problemy z interpretacja wyników The student can independently and as a team to carry out laboratory tests but has problems with the interpretation of results | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/11-2_K01 Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów. Rozumie odpowiedzialność jednostki za wyniki przeprowadzonych zespołowo badań i ich wpływu na podejmowanae decyzje | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie odpowiedzialność zespołową za wspólnie zrealizowane badania Student understands the responsibility of a team for jointly executed research | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Aitcin P.C., High-Performance Concrete, E&FN SPON, 1998
- Guide to Durable Concrete, ACI Committee 201, 1992
- Goran Fagerlund, Trwałość konstrukcji betonowych, Arkady, 1997
- Nevill A.N., Properties of concrete, 2002
- Radlińska A., Kaszyńska M., Zieliński A., Hailong Ye, Early-age cracking of self-consolidating concrete with lightweight and normal aggregates., Journal of Materials in Civil Engineering, Journal of Materials in Civil Engineering, Vol. 30, Issue 10, 2018, DOI: https://doi.org/10.1061/(ASCE)MT.1943-5533.0002407