Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Regulacja stosunków wodnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Regulacja stosunków wodnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl>, Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ukończony kurs: Materiały budowlane |
W-2 | ukończony kurs: Hydraulika i hydrologia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza ogólna o regulacjach stosunków wodnych. Znajomość ogólnych podstaw projektowania systemów odwadniajacych i nawadniajacych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt odwodnienia wykopu budowlanego | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Melioracje podstawowe i szczegółowe | 2 |
T-W-2 | Ochrona od powodzi. | 2 |
T-W-3 | Cele i zadania melioracji terenów zurbanizowanych i rolniczych | 2 |
T-W-4 | Czynniki wpływające na stosunki wodne gleby. | 1 |
T-W-5 | Dopuszczalne poziomy wód gruntowych – przyczyny podtopień oraz niedoborów wodnych. | 1 |
T-W-6 | Charakterystyka systemów nawodnień. | 1 |
T-W-7 | Charakterystyka systemów odwodnieniowych. | 1 |
T-W-8 | Regulowanie stosunków wodnych w glebie (drenowanie). | 2 |
T-W-9 | Odwodnienia budowlane i osiedlowe. | 2 |
T-W-10 | Sprawdzian z wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | samodzielna realizacja zadania projektowego | 10 |
A-P-3 | studia literaturowe | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | studia literaturowe | 8 |
A-W-3 | przygotowanie do sprawdzianu | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny) |
M-2 | Metody praktyczne (metoda projektów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test |
S-2 | Ocena podsumowująca: ćwiczenia projektowe: wykonanie ćwiczenia projektowego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/07-2_W01 Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa wodnego | BIE_1A_W10 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/07-2_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych | BIE_1A_U08, BIE_1A_U16 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/07-2_K04 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną | BIE_1A_K04 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/07-2_W01 Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa wodnego | 2,0 | |
3,0 | posiada minimalną wiedzę z przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/07-2_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu regulacji stosunków wodnych | 2,0 | |
3,0 | poprawna realizacja zadania projektowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/07-2_K04 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną | 2,0 | |
3,0 | poprawna realizacja zadania projektowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura dodatkowa
- Hieronim Grzyb, Tomasz Kocan, Zygmunt Rytel:, Melioracje, Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Warszawa, 1985
- Janusz Sokołowski, Armand Żbikowski, Odwodnienia budowlane i osiedlowe, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 1993
- Julian Wołoszyn, Włodzimierz Czamara, Ryszard Eliasiewicz, Jerzy Krężel, Regulacja rzek i potoków, Wydawnictwo Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocław, 1994
- Norbert Laskowski, BUDOWLE HYDROTECHNICZNE INTEGRALNĄ CZĘŚCIĄ PRZEMYSŁU I NATURY, CZASOPISMO NAUKOWE przestrzeń i FORMa, Szczecin, 2017, 32