Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe9:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe9 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 10 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Semestry 1 i 2 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przypomnienie zasad pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa |
C-2 | Rozwinięcie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej. |
C-3 | Rozwinięcie umiejętności przygotowania dokumentacji pracy oraz prezentacji ogólnych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej. |
C-4 | Rozwinięcie umiejętności przygotowania koncepcji i realizacji projektów a także prowadzenia badań technicznych. |
C-5 | Rozwinięcie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Praca dyplomowa: struktura i obrona | 3 |
T-SD-2 | Przegląd profesjonalnych technik komputerowych | 3 |
T-SD-3 | Praca dyplomowa i co dalej? Szerokie spojrzenie na środowisko zawodowe. | 12 |
T-SD-4 | Analiza tematyki realizowanych prac dyplomowych | 9 |
T-SD-5 | Prezentacja prac przez dyplomantów wraz z dyskusją | 12 |
T-SD-6 | Podsumowanie i ukierunkowanie prac | 6 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Udział w seminarium | 45 |
A-SD-2 | Przygotowanie i dokonanie prezentacji pracy | 45 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Wizytacja wybranych obiektów lub firm |
M-4 | Prezentacje zaproszonych gości ze środowiska zawodowego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/04-8_W01 Posiada wiedzę związaną z zaawansowanymi zagadnieniami wybranej specjalności bazującą na pogłębionych podstawach teoretycznych, uwzględniającą typowe i nowoczesne technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko i powiązań z innymi obszarami działań człowieka oraz wiedzę o istotnych trendach rozwojowych w budownictwie z pełnym zrozumieniem podstaw ochrony własności intelektualnej | B_2A_W01, B_2A_W02, B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W13, B_2A_W15 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-SD-4, T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-5, T-SD-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/04-8_U01 Student potrafi wybrać lub stworzyć odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów związanych ze studiowaną specjalnością zawartych w pracy dyplomowej dotyczącej złożonego obiektu budowlanego wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła, w tym obcojęzyczne, w celu rozwiązania postawionego zadania inzynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą oraz opracowania prezentacji i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się wyrażającą się także świadomym wyborem kierunków działań | B_2A_U01, B_2A_U02, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U05, B_2A_U09, B_2A_U11, B_2A_U12, B_2A_U18, B_2A_U19, B_2A_U22, B_2A_U27 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-SD-4, T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-5, T-SD-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/04-8_K01 Praca dyplomowa magisterska jest drugim świadomym krokiem na drodze rozwoju zawodowego. Student osiąga pełną świadomość złożoności problemów, wśród których się obraca, a które wymagają wysiłku uświadamiającego potrzebę uczenia się przez całe życie i inspirowania innych do tego, uświadamiają szeroki zakres skutków działalności inżynierskiej i wagę profesjonalnych i etycznych działań, wymuszają umiejętność hierarchizowania problemów, poczucia pełnej odpowiedzialności za rezultaty własnej lub podległego zespołu pracy oraz świadomego działania w społeczeństwie | B_2A_K01, B_2A_K02, B_2A_K03, B_2A_K05, B_2A_K06, B_2A_K07, B_2A_K08 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-SD-4, T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-5, T-SD-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/04-8_W01 Posiada wiedzę związaną z zaawansowanymi zagadnieniami wybranej specjalności bazującą na pogłębionych podstawach teoretycznych, uwzględniającą typowe i nowoczesne technologie z jednoczesną świadomością skutków oddziaływania na środowisko i powiązań z innymi obszarami działań człowieka oraz wiedzę o istotnych trendach rozwojowych w budownictwie z pełnym zrozumieniem podstaw ochrony własności intelektualnej | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji i rozumienia uwarunkowań środowiskowych swoich działań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/04-8_U01 Student potrafi wybrać lub stworzyć odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów związanych ze studiowaną specjalnością zawartych w pracy dyplomowej dotyczącej złożonego obiektu budowlanego wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła, w tym obcojęzyczne, w celu rozwiązania postawionego zadania inzynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą oraz opracowania prezentacji i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się wyrażającą się także świadomym wyborem kierunków działań | 2,0 | |
3,0 | Student jest w stanie prawidłowo przedstawić główne założenia oraz osiągane/osiągnięte rezultaty swojej pracy prezentując je publicznie z zachowaniem reguł publicznej prezentacji i rozumienia szerokich uwarunkowań swojej pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/04-8_K01 Praca dyplomowa magisterska jest drugim świadomym krokiem na drodze rozwoju zawodowego. Student osiąga pełną świadomość złożoności problemów, wśród których się obraca, a które wymagają wysiłku uświadamiającego potrzebę uczenia się przez całe życie i inspirowania innych do tego, uświadamiają szeroki zakres skutków działalności inżynierskiej i wagę profesjonalnych i etycznych działań, wymuszają umiejętność hierarchizowania problemów, poczucia pełnej odpowiedzialności za rezultaty własnej lub podległego zespołu pracy oraz świadomego działania w społeczeństwie | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośredniej ocenie, ale postawa studenta w czasie seminarium dyplomowego może być oceniana i korygowana, szczególnie w poczuciu, że jest to ostatni kontakt z uczelnią | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szkutnik, Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej., Wydawnictwo Poznańskie, 2005
- PIOTEREK P., ZIELENIECKA, Technika pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 1997
- PIASECKI J., Jak redagować prace dyplomowe i referaty techniczne, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1973
Literatura dodatkowa
- http://www.kaczmarek.waw.pl/ksiazki/poradnik_dla_studentow.pdf, Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, 2005
- Paczkowska T., Paczkowski W., Wróblewski T., Zachowanie się stalowych galerii powłokowych w warunkach wybuchu pyłu węglowego., Inżynieria i Budownictwo, Warszawa, 2011, 6, s. 313-316
- Wróblewski T., Badania doświadczalne modelu kolejowego mostu zespolonego., Inżynieria i Budownictwo, Warszawa, 2013, 5, s. 284-287