Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska

Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia informacyjna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Elzbieta Freidenberg <Elzbieta.Freidenberg@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elzbieta Freidenberg <Elzbieta.Freidenberg@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs matematyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie możliwości wykorzystywania dostępnego oprogramowania inżynierskiego i biurowego do przedstawienia i analizowania wyników badań.
C-2Ocena pod względem wiarygodności i przydatności informacji przedstawianych w Internecie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do usług Internetowych UCI ZUT. Zarządzanie i konfiguracja konta pocztowego ZUT, Wykorzystanie dostępu do e-dysku, konfiguracja wi-fi, wprowadzenie do programu e-learningowego moodle.2
T-P-2Wprowadzenie do bezpłatnego pakietu biurowego Libre Office. Przypomnienie podstawowych zasad pracy w arkuszu kalkulacyjnym. Zastosawanie adresów względnych, bezwzględnych i mieszanych, rysowanie wykresów funkcji, serie danych.2
T-P-3Badanie funkcji: dziedzina funkcji, przedstawienie w postaci wykresu i danych stabelaryzowanych. Szukanie miejsc zerowych za pomocą wbudowanych opcji arkusza kalkulacyjnego (Narzędzia/ Szukaj wyniku - dla Libre) i za pomocą pakietu Solver2
T-P-4Wprowadzenie do środowiska pracy programu do obliczeń inżynierskich MathCad. Deklarowanie zmiennych, zmiennych zakresowych, macierzy2
T-P-5MathCad- deklarowanie funkcji, rysowanie wykresów funkcji, tablicowanie funkcji. Rozwiązywanie równań i układów równań za pomocą wbudowanych modułów MathCAD-a2
T-P-6Opracowywanie wyników badań pomiarowych, dla których istnieje zależność liniowa. Wczytywanie danych z plików tekstowych do MatHCADA. Rozwiązywanie układu równań liniowych z nniewiadomymi. Wykorzystanie funkcji MathCad-a intercepr, slope, corr.2
T-P-7Regresja liniowa. Wyprowadzenie wzorów. Opracowywanie wyników badań laboratoryjnych na podstawie wyprowadzonych wzorów, i na podstawie wbudowanych funkcji MathCada i arkusza kalkulacyjnego.2
T-P-8Omówienie zastosowania i przykłady z inżynierii i przyrody zastosowania funkcji potęgowych, wykładniczych, logarytmicznych i trygonometrycznych2
T-P-9Regresja nieliniowa - opracowywanie wyników badań pomiarowych dla zaleźności technologicznych opisywanych innymi funkcjami niż wielomiany. Wytrzymałość betonu - funkcja wykładnicza. Adsorpcja na węglu aktywnym - funkcja potęgowa.2
T-P-10Aproksymacja do wielomianu. Opracowywanie wyników danych pomiarowych. Rozwiązywanie układu n równań liniowych z n-niewidomymi.2
T-P-11Rozwiązywanie równań nieliniowych za pomocą metody bisekcji, stycznych, siecznych. Wprowadzenie pojęcia rekurencji. Wykorzystanie narzędzi do programowania w MathCadzie.2
T-P-12Rozwiązywanie równań nieliniowych i układów równań nieliniowych za pomocą wbudowanych funkcji Mathcada i pakietu Solver arkusza kalkulacyjnego.2
T-P-13Całkowanie numeryczne: metoda trapezów i parabol. Obliczenia symboliczne w MathCadzie2
T-P-14Zasady tworzenia dokumentacji technicznej. Zastosowanie norm typograficznych, wprowadzenie do standardów WCAG dotyczących obróbki tekstu i przygotowywania stron WWW, przeciwdziałających wykluczeniu z dostępu do informacji ze względu na posiadaną niepełnosprawność.2
T-P-15Zasady tworzenia prezentacji dotyczących badań, projektów i analiz.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Rozwiązywanie samodzielne przydzielonych problemów18
A-P-3Opracowanie własnych, przykładowych zagadnień, w których wymagana jest wiedza z przedstawionych metod numerycznych i umiejętności w obsłudze wybranego programu obliczeniowego.8
A-P-4Przygotowanie się do zaliczeń2
A-P-5Zaliczenie zajęć1
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia projektowe z użyciem komputera.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie z wykonania powierzonych zadań na poszczególne zajęcia.
S-2Ocena podsumowująca: Samodzielne wykonanie zadania problemowego na wyższą ocenę.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/03_W01
Posiada wiedzę z zakresu matematyki obliczeniowej. Student potrafi opracować analitycznie podstawowe zagadnienia obliczeniowe, takie jak rozwiązanie równania nieliniowegoi, rozwiązywanie układów równań liniowych, statystycznie opracować wyniki badań laboratoryjnych.
B_1A_W01C-1T-P-9, T-P-7, T-P-10, T-P-11, T-P-13M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/03_U01
Posiada umiejętności: - opracowania matematyczno-statystycznego wyników badań pomiarowych. - obsługi programów komputerowych w zakresie arkuszy kalkulacyjnych i programów matematycznych. - wyszukiwania i opracowania danych zamieszczonych w sieciach komputerowych-Internet.
B_1A_U05, B_1A_U06, B_1A_U14C-1T-P-2, T-P-3, T-P-5, T-P-4, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-12, T-P-14M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/03_K01
Identyfikuje potrzebę samododkształcania i doskonalenia umiejętności.
B_1A_K01C-1T-P-1, T-P-15M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/03_W01
Posiada wiedzę z zakresu matematyki obliczeniowej. Student potrafi opracować analitycznie podstawowe zagadnienia obliczeniowe, takie jak rozwiązanie równania nieliniowegoi, rozwiązywanie układów równań liniowych, statystycznie opracować wyniki badań laboratoryjnych.
2,0Student nie ma opanowanej wiedzy, wykazuje duże braki.
3,0Student ma opanowaną wiedzę w sposób minimalny. Rozróżnia pojęcie funkcji. Umie zdefiniować funkcję i narysować wykres. Potrafi poprawnie odtworzyć wszystkie zagadnienia omawiane na wykładzie. Zna wbudowane funkcje MathCada do obliczania miejsc zerowych równań nieliniowych, całek oznaczonych, układu n-równań liniowych z n-niewiadomymi.
3,5Student wykazuje samodzielność w doborze narzędzi do rozwiązywania zagadnień numerycznych. Dodatkowo zna funkcje MathCada do regresji liniowej, nieliniowej, aproksymacji.
4,0Student potrafi samodzielnie rozwiązać przydzielone zagadnienie z metod numerycznych w zakresie przedstawionym na wykładzie.
4,5Student wykazuje się samodzielnością w poszukiwania rozwiązania przydzielonego zagadnienia numerycznego. Rozszerza swoją wiedzę i umiejętności przy pomocy dostępnych podręczników.
5,0Student potrafi dobrać odpowiednie zagadnienie numeryczne do przedstawionego problemu. Potrafi opracować zagadnienie samodzielnie bez wykorzystania gotowych rozwiązań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/03_U01
Posiada umiejętności: - opracowania matematyczno-statystycznego wyników badań pomiarowych. - obsługi programów komputerowych w zakresie arkuszy kalkulacyjnych i programów matematycznych. - wyszukiwania i opracowania danych zamieszczonych w sieciach komputerowych-Internet.
2,0Nie wykonał przewidzianych harmonogramem ćwiczeń
3,0Wykonał i dostarczył opracowania wykonywanych ćwiczeń.
3,5Starannie i samodzielnie wykonał i dostarczył opracowania wykonywanych ćwiczeń
4,0Przygotował i rozwiązał dodatkowo przydzielone zadanie, wymagające odtworzenia wiedzy podanej na wykładzie.
4,5Starannie i samodzielnie przygotował i rozwiązał dodatkowo przydzielone zadanie, wymagające odtworzenia wiedzy podanej na wykładzie.
5,0Student potrafi zdefiniować problem, dopasować do przydzielonego zagadnienia odpowiednie narzędzie numeryczne. Wykazuje się umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zagadnień problemowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/03_K01
Identyfikuje potrzebę samododkształcania i doskonalenia umiejętności.
2,0Nie wykonał przewidzianych harmonogramem ćwiczeń
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł i w różnych formach, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.

Literatura podstawowa

  1. Elżbieta Freidenberg, Metody numeryczne w arkuszach kalkulacyjnych, Materiały własne, 2018
  2. Elżbieta Freidenberg, Prime 4.0 i MathCad 15 - kompendium, Materiały własne, 2018
  3. John Mo Sherman Cheung Raj Das, Demystifying Numerical Models, Butterworth-Heinemann, 2019, ISBN e-book 9780081017562
  4. David Martin, Engineering Calculations with Creo Parametric and PTC Mathcad Prime, Kindle, 2019, ISBN : B08997VND9

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do usług Internetowych UCI ZUT. Zarządzanie i konfiguracja konta pocztowego ZUT, Wykorzystanie dostępu do e-dysku, konfiguracja wi-fi, wprowadzenie do programu e-learningowego moodle.2
T-P-2Wprowadzenie do bezpłatnego pakietu biurowego Libre Office. Przypomnienie podstawowych zasad pracy w arkuszu kalkulacyjnym. Zastosawanie adresów względnych, bezwzględnych i mieszanych, rysowanie wykresów funkcji, serie danych.2
T-P-3Badanie funkcji: dziedzina funkcji, przedstawienie w postaci wykresu i danych stabelaryzowanych. Szukanie miejsc zerowych za pomocą wbudowanych opcji arkusza kalkulacyjnego (Narzędzia/ Szukaj wyniku - dla Libre) i za pomocą pakietu Solver2
T-P-4Wprowadzenie do środowiska pracy programu do obliczeń inżynierskich MathCad. Deklarowanie zmiennych, zmiennych zakresowych, macierzy2
T-P-5MathCad- deklarowanie funkcji, rysowanie wykresów funkcji, tablicowanie funkcji. Rozwiązywanie równań i układów równań za pomocą wbudowanych modułów MathCAD-a2
T-P-6Opracowywanie wyników badań pomiarowych, dla których istnieje zależność liniowa. Wczytywanie danych z plików tekstowych do MatHCADA. Rozwiązywanie układu równań liniowych z nniewiadomymi. Wykorzystanie funkcji MathCad-a intercepr, slope, corr.2
T-P-7Regresja liniowa. Wyprowadzenie wzorów. Opracowywanie wyników badań laboratoryjnych na podstawie wyprowadzonych wzorów, i na podstawie wbudowanych funkcji MathCada i arkusza kalkulacyjnego.2
T-P-8Omówienie zastosowania i przykłady z inżynierii i przyrody zastosowania funkcji potęgowych, wykładniczych, logarytmicznych i trygonometrycznych2
T-P-9Regresja nieliniowa - opracowywanie wyników badań pomiarowych dla zaleźności technologicznych opisywanych innymi funkcjami niż wielomiany. Wytrzymałość betonu - funkcja wykładnicza. Adsorpcja na węglu aktywnym - funkcja potęgowa.2
T-P-10Aproksymacja do wielomianu. Opracowywanie wyników danych pomiarowych. Rozwiązywanie układu n równań liniowych z n-niewidomymi.2
T-P-11Rozwiązywanie równań nieliniowych za pomocą metody bisekcji, stycznych, siecznych. Wprowadzenie pojęcia rekurencji. Wykorzystanie narzędzi do programowania w MathCadzie.2
T-P-12Rozwiązywanie równań nieliniowych i układów równań nieliniowych za pomocą wbudowanych funkcji Mathcada i pakietu Solver arkusza kalkulacyjnego.2
T-P-13Całkowanie numeryczne: metoda trapezów i parabol. Obliczenia symboliczne w MathCadzie2
T-P-14Zasady tworzenia dokumentacji technicznej. Zastosowanie norm typograficznych, wprowadzenie do standardów WCAG dotyczących obróbki tekstu i przygotowywania stron WWW, przeciwdziałających wykluczeniu z dostępu do informacji ze względu na posiadaną niepełnosprawność.2
T-P-15Zasady tworzenia prezentacji dotyczących badań, projektów i analiz.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Rozwiązywanie samodzielne przydzielonych problemów18
A-P-3Opracowanie własnych, przykładowych zagadnień, w których wymagana jest wiedza z przedstawionych metod numerycznych i umiejętności w obsłudze wybranego programu obliczeniowego.8
A-P-4Przygotowanie się do zaliczeń2
A-P-5Zaliczenie zajęć1
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/03_W01Posiada wiedzę z zakresu matematyki obliczeniowej. Student potrafi opracować analitycznie podstawowe zagadnienia obliczeniowe, takie jak rozwiązanie równania nieliniowegoi, rozwiązywanie układów równań liniowych, statystycznie opracować wyniki badań laboratoryjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W01Ma wiedzę z wybranych działów matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla kierunku budownictwo, niezbędną do formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie możliwości wykorzystywania dostępnego oprogramowania inżynierskiego i biurowego do przedstawienia i analizowania wyników badań.
Treści programoweT-P-9Regresja nieliniowa - opracowywanie wyników badań pomiarowych dla zaleźności technologicznych opisywanych innymi funkcjami niż wielomiany. Wytrzymałość betonu - funkcja wykładnicza. Adsorpcja na węglu aktywnym - funkcja potęgowa.
T-P-7Regresja liniowa. Wyprowadzenie wzorów. Opracowywanie wyników badań laboratoryjnych na podstawie wyprowadzonych wzorów, i na podstawie wbudowanych funkcji MathCada i arkusza kalkulacyjnego.
T-P-10Aproksymacja do wielomianu. Opracowywanie wyników danych pomiarowych. Rozwiązywanie układu n równań liniowych z n-niewidomymi.
T-P-11Rozwiązywanie równań nieliniowych za pomocą metody bisekcji, stycznych, siecznych. Wprowadzenie pojęcia rekurencji. Wykorzystanie narzędzi do programowania w MathCadzie.
T-P-13Całkowanie numeryczne: metoda trapezów i parabol. Obliczenia symboliczne w MathCadzie
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z wykonania powierzonych zadań na poszczególne zajęcia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma opanowanej wiedzy, wykazuje duże braki.
3,0Student ma opanowaną wiedzę w sposób minimalny. Rozróżnia pojęcie funkcji. Umie zdefiniować funkcję i narysować wykres. Potrafi poprawnie odtworzyć wszystkie zagadnienia omawiane na wykładzie. Zna wbudowane funkcje MathCada do obliczania miejsc zerowych równań nieliniowych, całek oznaczonych, układu n-równań liniowych z n-niewiadomymi.
3,5Student wykazuje samodzielność w doborze narzędzi do rozwiązywania zagadnień numerycznych. Dodatkowo zna funkcje MathCada do regresji liniowej, nieliniowej, aproksymacji.
4,0Student potrafi samodzielnie rozwiązać przydzielone zagadnienie z metod numerycznych w zakresie przedstawionym na wykładzie.
4,5Student wykazuje się samodzielnością w poszukiwania rozwiązania przydzielonego zagadnienia numerycznego. Rozszerza swoją wiedzę i umiejętności przy pomocy dostępnych podręczników.
5,0Student potrafi dobrać odpowiednie zagadnienie numeryczne do przedstawionego problemu. Potrafi opracować zagadnienie samodzielnie bez wykorzystania gotowych rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/03_U01Posiada umiejętności: - opracowania matematyczno-statystycznego wyników badań pomiarowych. - obsługi programów komputerowych w zakresie arkuszy kalkulacyjnych i programów matematycznych. - wyszukiwania i opracowania danych zamieszczonych w sieciach komputerowych-Internet.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie możliwości wykorzystywania dostępnego oprogramowania inżynierskiego i biurowego do przedstawienia i analizowania wyników badań.
Treści programoweT-P-2Wprowadzenie do bezpłatnego pakietu biurowego Libre Office. Przypomnienie podstawowych zasad pracy w arkuszu kalkulacyjnym. Zastosawanie adresów względnych, bezwzględnych i mieszanych, rysowanie wykresów funkcji, serie danych.
T-P-3Badanie funkcji: dziedzina funkcji, przedstawienie w postaci wykresu i danych stabelaryzowanych. Szukanie miejsc zerowych za pomocą wbudowanych opcji arkusza kalkulacyjnego (Narzędzia/ Szukaj wyniku - dla Libre) i za pomocą pakietu Solver
T-P-5MathCad- deklarowanie funkcji, rysowanie wykresów funkcji, tablicowanie funkcji. Rozwiązywanie równań i układów równań za pomocą wbudowanych modułów MathCAD-a
T-P-4Wprowadzenie do środowiska pracy programu do obliczeń inżynierskich MathCad. Deklarowanie zmiennych, zmiennych zakresowych, macierzy
T-P-6Opracowywanie wyników badań pomiarowych, dla których istnieje zależność liniowa. Wczytywanie danych z plików tekstowych do MatHCADA. Rozwiązywanie układu równań liniowych z nniewiadomymi. Wykorzystanie funkcji MathCad-a intercepr, slope, corr.
T-P-7Regresja liniowa. Wyprowadzenie wzorów. Opracowywanie wyników badań laboratoryjnych na podstawie wyprowadzonych wzorów, i na podstawie wbudowanych funkcji MathCada i arkusza kalkulacyjnego.
T-P-8Omówienie zastosowania i przykłady z inżynierii i przyrody zastosowania funkcji potęgowych, wykładniczych, logarytmicznych i trygonometrycznych
T-P-12Rozwiązywanie równań nieliniowych i układów równań nieliniowych za pomocą wbudowanych funkcji Mathcada i pakietu Solver arkusza kalkulacyjnego.
T-P-14Zasady tworzenia dokumentacji technicznej. Zastosowanie norm typograficznych, wprowadzenie do standardów WCAG dotyczących obróbki tekstu i przygotowywania stron WWW, przeciwdziałających wykluczeniu z dostępu do informacji ze względu na posiadaną niepełnosprawność.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z wykonania powierzonych zadań na poszczególne zajęcia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykonał przewidzianych harmonogramem ćwiczeń
3,0Wykonał i dostarczył opracowania wykonywanych ćwiczeń.
3,5Starannie i samodzielnie wykonał i dostarczył opracowania wykonywanych ćwiczeń
4,0Przygotował i rozwiązał dodatkowo przydzielone zadanie, wymagające odtworzenia wiedzy podanej na wykładzie.
4,5Starannie i samodzielnie przygotował i rozwiązał dodatkowo przydzielone zadanie, wymagające odtworzenia wiedzy podanej na wykładzie.
5,0Student potrafi zdefiniować problem, dopasować do przydzielonego zagadnienia odpowiednie narzędzie numeryczne. Wykazuje się umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zagadnień problemowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/A/03_K01Identyfikuje potrzebę samododkształcania i doskonalenia umiejętności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie możliwości wykorzystywania dostępnego oprogramowania inżynierskiego i biurowego do przedstawienia i analizowania wyników badań.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do usług Internetowych UCI ZUT. Zarządzanie i konfiguracja konta pocztowego ZUT, Wykorzystanie dostępu do e-dysku, konfiguracja wi-fi, wprowadzenie do programu e-learningowego moodle.
T-P-15Zasady tworzenia prezentacji dotyczących badań, projektów i analiz.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Samodzielne wykonanie zadania problemowego na wyższą ocenę.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykonał przewidzianych harmonogramem ćwiczeń
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł i w różnych formach, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.