Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Budownictwo ogólne II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budownictwo ogólne II
Specjalność Technologia i Organizacja Budownictwa
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Lange <Malgorzata.Lange@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Rafał Jaworski <Rafal.Jaworski@zut.edu.pl>, Małgorzata Lange <Malgorzata.Lange@zut.edu.pl>, Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>, Szymon Skibicki <Szymon.Skibicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 1,00,44zaliczenie
wykładyW6 15 2,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość zagadnień z budownictwa ogólnego oraz podstawowa umiejętnośc projektowania konstrukcji murowych i drewnianych więżb dachowych
W-2znajomość zagadnień z technologii robót budowlanych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt architektoniczno budowlany budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych15
T-P-2Projekt wykonawczy zaprojektowanego budynku15
30
wykłady
T-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych7
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym3
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych3
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1wykonanie projetu - części rysunkowej10
A-P-2wykonanie projektu - częci obliczeniowej5
A-P-3Uczestnictwo w zajęciach15
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2praca własna studentów - poszerzenie wiadomości o podaną literaturę15
A-W-3przygotowanie referatu w formie multimedialnej15
A-W-4przygotowanie do zaliczenia15
A-W-5zaliczenie pisemne1
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/TOB07_W01
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. zna normy i wytyczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego
B_1A_W10, B_1A_W07, B_1A_W23C-1T-P-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-3, M-2, M-1S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/TOB07_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, zestawić obciążenia działające na obiekty budowlane, dokonać doboru materiałów budowlanych. Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U02, B_1A_U17, B_1A_U08, B_1A_U22C-1T-P-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-3, M-2, M-1S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/TOB07_K01
Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny i odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06C-1T-P-1, T-P-2, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/TOB07_W01
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. zna normy i wytyczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego
2,0
3,0Student opanował ze zrozumieniem podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. W zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy w treści i języku. W stopniu dostatecznym zna normy i wytyczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów bidownictwa ogólnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/TOB07_U01
Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, zestawić obciążenia działające na obiekty budowlane, dokonać doboru materiałów budowlanych. Ma umiejętność samokształcenia się
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym porafi samodzielnie rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa ogólnego oraz dokonać doboru materiałow budowlanych. W stopniu dostatacznym potrafi zestawić obciążenia działające na obiekty budowlane. Ma umiejętność samokształcenia się
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/TOB07_K01
Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny i odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny oraz odpowiedzialności za pracę własną i za wspólne realizowane w zespole zadania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Byrdy Cz., Dachy i stropodachy ocieplone i nieocieplone, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2003
  2. Mielczarek Z., Nowoczesne konstrukcje w budownictwie ogólnym, Arkady, Warszawa, 2001
  3. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno- budowlanego, Arkady, Warszawa, 2003
  4. Praca zbiorowa pod red. L. Lichołai, Budownictwo ogólne. Tom 3. Elementy budynków. Podstawy projektowania., Arkady, Warszawa, 2008
  5. Praca zbiorowa pod kierunkiem Buczkowskiego W., Budownictwo ogólne T.4. Konstrukcje budynków, Arkady, Warszawa, 2009
  6. Rokiel M., Hydroizolacje w budownictwie. Wybrane zagadnienia w praktyce, Medium, Warszawa, 2009
  7. Ślusarek J., Rozwiązania strukturalno-materiałowe balkonów, tarasów i dachów zielonych, Wyd. PŚL, Gliwice, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Gil Z., Lange M., Orłowicz R. i in., The application of modern Materials and Jonts to Reiforce the Wooden Structures, VI. Sympózium: Drevo v Stavebných Konštrukciách, Bratislava-Kočovce, 2004
  2. Kotwica E., Nożyński W., Nowak R., Konstrukcje Drewniane - Przykłady obliczeń, SPPD, Czarna Woda, 2015
  3. Lange M., Konstrukcje zespolone z drewna i twardych płyt pilśniowych w świetle dotychczasowych realizacji i prac badawczych, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra, 2008, T.8, [w]: Konstrukcje zespolone
  4. Rawska-Skotniczy A., Obciążenia budynków i konstrukcji budowlanych wg Eurokodów, PWN, Warszawa, 2013

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt architektoniczno budowlany budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych15
T-P-2Projekt wykonawczy zaprojektowanego budynku15
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych7
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym3
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych3
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1wykonanie projetu - części rysunkowej10
A-P-2wykonanie projektu - częci obliczeniowej5
A-P-3Uczestnictwo w zajęciach15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach14
A-W-2praca własna studentów - poszerzenie wiadomości o podaną literaturę15
A-W-3przygotowanie referatu w formie multimedialnej15
A-W-4przygotowanie do zaliczenia15
A-W-5zaliczenie pisemne1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/TOB07_W01Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. zna normy i wytyczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W10Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
B_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-P-1Projekt architektoniczno budowlany budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
Metody nauczaniaM-3prezentacje i praca studenta
M-2dyskusja
M-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował ze zrozumieniem podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. W zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy w treści i języku. W stopniu dostatecznym zna normy i wytyczne stosowane w budownictwie oraz zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów bidownictwa ogólnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/TOB07_U01Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności, zestawić obciążenia działające na obiekty budowlane, dokonać doboru materiałów budowlanych. Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
B_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-P-1Projekt architektoniczno budowlany budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
Metody nauczaniaM-3prezentacje i praca studenta
M-2dyskusja
M-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym porafi samodzielnie rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa ogólnego oraz dokonać doboru materiałow budowlanych. W stopniu dostatacznym potrafi zestawić obciążenia działające na obiekty budowlane. Ma umiejętność samokształcenia się
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/D/TOB07_K01Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny i odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólne realizowane zadania. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z tendencjami w projektowaniu architektoniczno - konstrukcyjnym w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej.
Treści programoweT-P-1Projekt architektoniczno budowlany budynku murowanego w wybranym systenie - wykonanie niezbędnych w projekcie rysunków architektoniczno- budowlanych oraz obliczeń, tj. sprawdzienie nośności wybranych elementów konstrukcyjnych
T-P-2Projekt wykonawczy zaprojektowanego budynku
T-W-4Doświadczenia z eksploatacji obiektów mieszkalnych i o specjalnym przeznaczeniu realizowanych w tachnologiach systemowych
T-W-2Systemy budownictwa drewnianego tradycyjnego i w lekkim szkielecie drewnianym
T-W-3Nowoczesne rozwiązania konstrukcyjno- materiałowe stropów, stropodachów, konstrukcji przekryć dachowych
T-W-1Systemy budowlane w budownictwie tradycyjnym udoskonalonym - systemy wznoszenia budynków z elementów silikatowych,keramzytobetonowych, betonowych z wypełniaczani organicznymi, gipsowych, styrobetonowych i innych
Metody nauczaniaM-3prezentacje i praca studenta
M-2dyskusja
M-1wykład informacyjny/ metody audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny oraz odpowiedzialności za pracę własną i za wspólne realizowane w zespole zadania
3,5
4,0
4,5
5,0