Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczne proekologiczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie architektoniczne proekologiczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Gradziński <piotr.gradzinski@zut.edu.pl>, Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50egzamin
projektyP1 60 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Dyplom studiów I stopnia na kierunku architektura i urbanistyka

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, określając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Dla zestawienia z zaprojektowanym budynkiem maja obliczyć zapotrzebowanie energetyczne budynku standardowego o identycznej kubaturze.45
T-P-2Obliczenie bilansu energetycznego dla pierwotnego projektu i nowego.15
60
wykłady
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.1
T-W-2Rozwój zrównoważony, ekorozwój, pojęcia i definicje przedmiotu.1
T-W-3Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.1
T-W-4Lokalizacja i środowisko, lokalne zainteresowanie, lokalna społeczność.1
T-W-5Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.1
T-W-6"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.1
T-W-7Oszczędność surowców i energii elektrycznej (woda, drewno, energia elektryczna itd.).1
T-W-8Szkło współczesne i możliwości wykorzystania w energooszczędnym budownictwie.1
T-W-9Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.1
T-W-10c.d. Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.1
T-W-11Budynki pasywne.1
T-W-12Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.1
T-W-13c.d. Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.1
T-W-14Sprawdzenie wiadomości.1
T-W-15Egzamin.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Praca własna w domu.45
90
wykłady
A-W-1Obecność na wykłądach.14
A-W-2Ocena z egzaminu.1
A-W-3Praca własna w domu.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BS2-V/1_W01
Student poznał techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
AU_2A_W03C-1T-W-14, T-W-15, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-11, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1S-1
AU_2A_BS2-V/1_W02
Student poznał nowoczene materiały i technologie, najnowsze światowe realizacje oraz trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
AU_2A_W17C-1T-W-14, T-W-15, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-11, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1S-1
AU_2A_BS2-V/1_W03
Student poznał idee zrónoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki.
AU_2A_W19C-1T-W-14, T-W-15, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-11, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BS2-V/1_U01
Student do zamierzonego efektu architektonicznego potrafi treafnie dobrać rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych właściwościach.
AU_2A_U05C-1T-W-14, T-W-15, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-11, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1S-1
AU_2A_BS2-V/1_U02
Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określić metody jego minimalizowania oraz zastosować rozwązania energooszczędne.
AU_2A_U15C-1T-W-14, T-W-15, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-11, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_BS2-V/1_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie potrafi kształtować inwestycję i jej wpływ na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
AU_2A_K01C-1T-W-14, T-W-15, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-11, T-W-3, T-W-4, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_BS2-V/1_W01
Student poznał techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
2,0
3,0Student zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-V/1_W02
Student poznał nowoczene materiały i technologie, najnowsze światowe realizacje oraz trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
2,0
3,0Student zna bieżące nowoczesne materiały i trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-V/1_W03
Student poznał idee zrónoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki.
2,0
3,0Student zna idee zrónoważonego rozwoju.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_BS2-V/1_U01
Student do zamierzonego efektu architektonicznego potrafi treafnie dobrać rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych właściwościach.
2,0
3,0Student potrafi trafnie dobrać, do zamierzonego efektu architektonicznego, rozwiązania konstrukcyjne i materiałowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_BS2-V/1_U02
Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określić metody jego minimalizowania oraz zastosować rozwązania energooszczędne.
2,0
3,0Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_BS2-V/1_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie potrafi kształtować inwestycję i jej wpływ na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
2,0
3,0Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
  2. 2011, Programy do certyfikacji energetycznej budynków
  3. T. Herzog, „Solar Energy in Architecture and Urban Planning”, Prestel, Munich, 1996
  4. J. Mikoś, “Budownictwo ekologiczne”, Arkady, Warszawa, 2002
  5. A. Wegener – Sumień, „Ekologiczne miasta, osiedla, budynki”, Inst. Gosp. Przestrzennej i Kom., Warszawa, 1991
  6. M. Wołoszyn, „Wykorzystanie energii słonecznej w budownictwie jednorodzinnym”, COIB, Warszawa, 1991
  7. M. Wołoszyn, „Projektowanie rewitalizacji zabudowy czynszowej z uwzględnieniem uwarunkowań ekologicznych”, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, określając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Dla zestawienia z zaprojektowanym budynkiem maja obliczyć zapotrzebowanie energetyczne budynku standardowego o identycznej kubaturze.45
T-P-2Obliczenie bilansu energetycznego dla pierwotnego projektu i nowego.15
60

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.1
T-W-2Rozwój zrównoważony, ekorozwój, pojęcia i definicje przedmiotu.1
T-W-3Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.1
T-W-4Lokalizacja i środowisko, lokalne zainteresowanie, lokalna społeczność.1
T-W-5Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.1
T-W-6"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.1
T-W-7Oszczędność surowców i energii elektrycznej (woda, drewno, energia elektryczna itd.).1
T-W-8Szkło współczesne i możliwości wykorzystania w energooszczędnym budownictwie.1
T-W-9Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.1
T-W-10c.d. Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.1
T-W-11Budynki pasywne.1
T-W-12Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.1
T-W-13c.d. Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.1
T-W-14Sprawdzenie wiadomości.1
T-W-15Egzamin.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Praca własna w domu.45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na wykłądach.14
A-W-2Ocena z egzaminu.1
A-W-3Praca własna w domu.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-V/1_W01Student poznał techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W03zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania
Cel przedmiotuC-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-W-14Sprawdzenie wiadomości.
T-W-15Egzamin.
T-W-5Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.
T-W-6"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.
T-W-7Oszczędność surowców i energii elektrycznej (woda, drewno, energia elektryczna itd.).
T-W-8Szkło współczesne i możliwości wykorzystania w energooszczędnym budownictwie.
T-W-9Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.
T-W-10c.d. Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.
T-W-12Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-13c.d. Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.
T-W-2Rozwój zrównoważony, ekorozwój, pojęcia i definicje przedmiotu.
T-W-11Budynki pasywne.
T-W-3Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.
T-W-4Lokalizacja i środowisko, lokalne zainteresowanie, lokalna społeczność.
T-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, określając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Dla zestawienia z zaprojektowanym budynkiem maja obliczyć zapotrzebowanie energetyczne budynku standardowego o identycznej kubaturze.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-V/1_W02Student poznał nowoczene materiały i technologie, najnowsze światowe realizacje oraz trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W17na bieżąco poznaje nowoczesne materiały i technologie, najnowsze realizacje światowe oraz trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce
Cel przedmiotuC-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-W-14Sprawdzenie wiadomości.
T-W-15Egzamin.
T-W-5Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.
T-W-6"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.
T-W-7Oszczędność surowców i energii elektrycznej (woda, drewno, energia elektryczna itd.).
T-W-8Szkło współczesne i możliwości wykorzystania w energooszczędnym budownictwie.
T-W-9Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.
T-W-10c.d. Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.
T-W-12Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-13c.d. Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.
T-W-2Rozwój zrównoważony, ekorozwój, pojęcia i definicje przedmiotu.
T-W-11Budynki pasywne.
T-W-3Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.
T-W-4Lokalizacja i środowisko, lokalne zainteresowanie, lokalna społeczność.
T-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, określając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Dla zestawienia z zaprojektowanym budynkiem maja obliczyć zapotrzebowanie energetyczne budynku standardowego o identycznej kubaturze.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna bieżące nowoczesne materiały i trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-V/1_W03Student poznał idee zrónoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W19zna ideę zrównoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki
Cel przedmiotuC-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-W-14Sprawdzenie wiadomości.
T-W-15Egzamin.
T-W-5Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.
T-W-6"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.
T-W-7Oszczędność surowców i energii elektrycznej (woda, drewno, energia elektryczna itd.).
T-W-8Szkło współczesne i możliwości wykorzystania w energooszczędnym budownictwie.
T-W-9Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.
T-W-10c.d. Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.
T-W-12Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-13c.d. Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.
T-W-2Rozwój zrównoważony, ekorozwój, pojęcia i definicje przedmiotu.
T-W-11Budynki pasywne.
T-W-3Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.
T-W-4Lokalizacja i środowisko, lokalne zainteresowanie, lokalna społeczność.
T-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, określając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Dla zestawienia z zaprojektowanym budynkiem maja obliczyć zapotrzebowanie energetyczne budynku standardowego o identycznej kubaturze.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna idee zrónoważonego rozwoju.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-V/1_U01Student do zamierzonego efektu architektonicznego potrafi treafnie dobrać rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych właściwościach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U05do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach
Cel przedmiotuC-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-W-14Sprawdzenie wiadomości.
T-W-15Egzamin.
T-W-5Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.
T-W-6"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.
T-W-7Oszczędność surowców i energii elektrycznej (woda, drewno, energia elektryczna itd.).
T-W-8Szkło współczesne i możliwości wykorzystania w energooszczędnym budownictwie.
T-W-9Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.
T-W-10c.d. Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.
T-W-12Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-13c.d. Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.
T-W-2Rozwój zrównoważony, ekorozwój, pojęcia i definicje przedmiotu.
T-W-11Budynki pasywne.
T-W-3Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.
T-W-4Lokalizacja i środowisko, lokalne zainteresowanie, lokalna społeczność.
T-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, określając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Dla zestawienia z zaprojektowanym budynkiem maja obliczyć zapotrzebowanie energetyczne budynku standardowego o identycznej kubaturze.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi trafnie dobrać, do zamierzonego efektu architektonicznego, rozwiązania konstrukcyjne i materiałowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-V/1_U02Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określić metody jego minimalizowania oraz zastosować rozwązania energooszczędne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U15rozpoznaje wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określa metody jego minimalizowania, stosuje rozwiązania energooszczędne
Cel przedmiotuC-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-W-14Sprawdzenie wiadomości.
T-W-15Egzamin.
T-W-5Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.
T-W-6"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.
T-W-7Oszczędność surowców i energii elektrycznej (woda, drewno, energia elektryczna itd.).
T-W-8Szkło współczesne i możliwości wykorzystania w energooszczędnym budownictwie.
T-W-9Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.
T-W-10c.d. Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.
T-W-12Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-13c.d. Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.
T-W-2Rozwój zrównoważony, ekorozwój, pojęcia i definicje przedmiotu.
T-W-11Budynki pasywne.
T-W-3Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.
T-W-4Lokalizacja i środowisko, lokalne zainteresowanie, lokalna społeczność.
T-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, określając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Dla zestawienia z zaprojektowanym budynkiem maja obliczyć zapotrzebowanie energetyczne budynku standardowego o identycznej kubaturze.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_BS2-V/1_K01Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie potrafi kształtować inwestycję i jej wpływ na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K01rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Cel przedmiotuC-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-W-14Sprawdzenie wiadomości.
T-W-15Egzamin.
T-W-5Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.
T-W-6"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.
T-W-7Oszczędność surowców i energii elektrycznej (woda, drewno, energia elektryczna itd.).
T-W-8Szkło współczesne i możliwości wykorzystania w energooszczędnym budownictwie.
T-W-9Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.
T-W-10c.d. Odnawialna energia i jej wypływ na architekturę i urbanistykę.
T-W-12Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-13c.d. Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.
T-W-2Rozwój zrównoważony, ekorozwój, pojęcia i definicje przedmiotu.
T-W-11Budynki pasywne.
T-W-3Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.
T-W-4Lokalizacja i środowisko, lokalne zainteresowanie, lokalna społeczność.
T-P-1Ćwiczenia Studenci na konkretnej lokalizacji mają opracować projekt budynku użyteczności publicznej w oparciu o zasady projektowania zrównoważonego, z uwzględnieniem systemów pasywnych, energooszczędnych, określając dane do przeprowadzenia certyfikacji ekologicznej (energetycznej) planowanego obiektu. Dla zestawienia z zaprojektowanym budynkiem maja obliczyć zapotrzebowanie energetyczne budynku standardowego o identycznej kubaturze.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia polegają na pracy studialnej i projektowej na zajęciach, na początku których formułuje się zadanie projektowe, które winno być rozwiązane metodą kolejnych przybliżeń. Prowadzone są indywidualne korekty, zadania domowe, zadania klauzurowe i przeglądy zaawansowania prac projektowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: ocen z kontrolnych prac klauzurowych (35%) oraz oceny projektu kończącego dany semestr (65%). Opracowany projekt końcowy jest pracą przedstawiającą zarówno prawidłowość rozwiązania problemu projektowego jak i umiejętności warsztatowe i techniczne związane z zagadnieniami energooszczędności i certyfikacji ekologicznej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0