Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe KAWTIMP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie dyplomowe KAWTIMP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>, Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie wszystkich przedmiotów wymaganych w poprzednich semestrach |
W-2 | Umiejętność projektowania w programach CAD oraz posługiwanie się oprogramowaniem wspomagajacym projektowanie |
W-3 | Umiejętność projektowania obiektów architektonicznych wraz z otoczeniem. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do samodzielnego przygotowania pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | praca własna studenta | 165 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta w formie multimedialnej, połączona z dyskusją i ewentualna korekta rozwiązań. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do publicznej obrony pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8a_W01 w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego | AU_1A_W16 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8a_U01 potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją | AU_1A_U18 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AU_1A_AS1-IV/8a_U02 odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury | AU_1A_U21 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8a_K01 Jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim | AU_1A_K03 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8a_W01 w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego | 2,0 | |
3,0 | zna w podstawowym zakresie zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8a_U01 potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją | 2,0 | |
3,0 | potrafi w sposub dostateczny projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AU_1A_AS1-IV/8a_U02 odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury | 2,0 | |
3,0 | dostatecznie odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, sporadycznie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-IV/8a_K01 Jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim | 2,0 | |
3,0 | w sposób dostateczny wyraża swoje poglady, potrafi w ograniczonym zakresie podejmować decyzje projektowe, potrafi zgromadzić podstawowy materiał studialny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
- Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę dyplomową, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław, 1997
Literatura dodatkowa
- Literatura odpowiadająca tematowi pracy dyplomowej - dobór konsultowany z promotorem