Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Dziekanat | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Prodziekan SSA <Prodziekan.SSA@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>, Jarosław Bondar <Jaroslaw.Bondar@zut.edu.pl>, Jerzy Byrecki <jerzy.byrecki@gmail.com>, Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>, Lechosław Czernik <lechoslaw.czernik@zut.edu.pl>, Klara Czyńska <Klara.Czynska@zut.edu.pl>, Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Helena Freino <Helena.Freino@zut.edu.pl>, Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Paweł Rubinowicz <pawel@rubinowicz.com.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>, Mariusz Tuszyński <Mariusz-Tuszynski@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>, Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończenie i zaliczenie z pozytywną oceną przedmiotów wszystkich semestrów studiów pierwszego stopnia wraz z kompletem wpisów do indeksu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z ogólnymi wytycznymi zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Faza wstępna i analityczna: inwentaryzacja merytoryczna i graficzna obszaru opracowania oraz analizy problemowe obszaru opracowania projektu dyplomowego w skali odpowiedniej dla specyfiki i tematyki pracy | 0 |
T-P-2 | Faza projektowa: szczegółowe opracowania projektowe odwzorowujące przyjętą koncepcję projektową w rodzaju i skali odpowiednich dla specyfiki pracy dyplomowej | 0 |
T-P-3 | Faza końcowa: redakcja i skład części opisowej i graficznej pracy dyplomowej oraz budowa modelu fizycznego przyjętej koncepcji projektowej w skali odpowiedniej dla specyfiki tematu pracy dyplomowej, prezentacja multimedialna | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | wizja lokalna terenu opracowania | 5 |
A-P-2 | rejestracja i odwzorowanie graficzne stanu istniejącego obszaru opracowania wraz z otoczeniem i zabudową istniejącą | 5 |
A-P-3 | opracowanie analiz w rodzaju i skali odpowiednich dla przyjętego tematu pracy dyplomowej | 30 |
A-P-4 | budowa trójwymiarowego modelu cyfrowego obszaru opracowania wraz z otoczeniem | 60 |
A-P-5 | opracowanie wstępnej koncepcji funkcjonalno - przestrzennej obszaru opracowania projektu dyplomowego | 60 |
A-P-6 | opracowanie trójwymiarowego modelu cyfrowego projektowanego założenia / zabudowy | 75 |
A-P-7 | przygotowanie podstawowych rysunków projektowych w rodzaju i skali odpowiednich dla specyfiki pracy dyplomowej, odwzorowujących przyjętą koncepcję projektową | 90 |
A-P-8 | przygotowanie wizualizacji projektu dyplomowego | 20 |
A-P-9 | redakcja i skład graficzny części opisowej pracy dyplomej oraz przygotowanie prezentacji multimedialnej | 30 |
A-P-10 | budowa modelu fizycznego projektowanego założenia w skali urbanistyczno - architektonicznej wraz z otoczeniem | 60 |
435 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualna praca z dyplomantem - konsultacje. Dodatkowe metody: dyskusja, metody eksponujące multimedialne, analiza tzw. 'best-practices'. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Publiczna obrona pracy dyplomowej + egzamin kierunkowy. Ocena średnia i końcowa wyliczona zgodnie z Regulaminem Studiów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-III/8_W01 w zależności od tematyki dyplomu | AU_1A_W05, AU_1A_W06, AU_1A_W08, AU_1A_W10, AU_1A_W11, AU_1A_W12, AU_1A_W13, AU_1A_W14, AU_1A_W15, AU_1A_W16, AU_1A_W20 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-III/8_U01 aa | AU_1A_U11, AU_1A_U12, AU_1A_U13, AU_1A_U14, AU_1A_U15, AU_1A_U21, AU_1A_U25 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_AS1-III/8_K01 aa | AU_1A_K04, AU_1A_K05 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-III/8_W01 w zależności od tematyki dyplomu | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaledwie w sposób podstawowy rozwiązać samodzielnie zadanie projektowe w zakresie odpowiedznim do specjalności pracy dyplomowej inżynierskiej. Potrafi zaprezentować samodzielnie przyjęte rozwiązania projektowe. Z sposób podstawowy używa wybranych narzędzi wspomagających projektowanie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-III/8_U01 aa | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaledwie w sposób podstawowy rozwiązać samodzielnie zadanie projektowe w zakresie odpowiedznim do specjalności pracy dyplomowej inżynierskiej. Potrafi zaprezentować samodzielnie przyjęte rozwiązania projektowe. Z sposób podstawowy używa wybranych narzędzi wspomagających projektowanie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_AS1-III/8_K01 aa | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaledwie w sposób podstawowy rozwiązać samodzielnie zadanie projektowe w zakresie odpowiedznim do specjalności pracy dyplomowej inżynierskiej. Potrafi zaprezentować samodzielnie przyjęte rozwiązania projektowe. Z sposób podstawowy używa wybranych narzędzi wspomagających projektowanie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura podstawowa zależna od tematu pracy dyplomowej.
Literatura dodatkowa
- Literatura uzupełniająca zależna od tematu pracy dyplomowej.