Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje budowlane-5:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje budowlane-5 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Norbert Olczyk <Norbert.Olczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wytrzymałosc materiałów |
W-2 | Mechanika budowli |
W-3 | Konstrukcje budowlane-1 |
W-4 | Konstrukcje budowlane-2 |
W-5 | Konstrukcje budowlane-3 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejetności wykorzystania współczesnych materiałów i technologii budowlanych w kształtowaniu formy obiektów architektonicznych |
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami projektowania i konstruowania złożonych obiektów: hale stalowe, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpiętości |
C-3 | Wykształcenie świadomości konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych, współpracy międzybranżowej, przestrzegania przepisów prawa |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | prezentacja konstrukcji w zrealizowanych unikalnych obiektach | 7 |
T-P-2 | analiza wybranego projektu studenckiego pod względem poprawności zastosowanych materiałów dla przyjętego układu przestrzennego konstrukcji; | 8 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie i zapoznanie studentów z trybem zaliczeń i egzaminu. Ogólna charakterystyka układów konstrukcyjnych (istota pracy konstrukcji, klasyfikacja układów, zasady kształtowania układów konstrukcyjnych). | 2 |
T-W-2 | Konstrukcje prefabrykowane (rodzaje, zastosowania). | 1 |
T-W-3 | Budynki wysokościowe (koncepcje konstrukcyjne,uwarunkowania architektoniczne, uwarunkowania konstrukcyjno-materiałowe) w Polsce i na świecie. | 2 |
T-W-4 | Przekrycia dużych rozpiętości (rodzaje, zastosowania, podstawy obliczania, wezły konstrukcyjne). | 2 |
T-W-5 | Konstrukcje wybranych budowli o specjalnym przeznaczeniu ( maszty, mosty, budowle wieżowe). | 1 |
T-W-6 | Projektowanie konstrukcji budowlanych z wykorzystanim techniki komputerowej. | 1 |
T-W-7 | Betony nowej generacji (betony wysokowartościowe, ultrawysokowartościowe, samozagęszczalne, samonaprawialne, samoczyszczące, transparentne, architektoniczne) | 2 |
T-W-8 | Tkaniny architektoniczne (rodzaje, zastosowania, wezły konstrukcyjne). | 1 |
T-W-9 | Przyczyny powstawania awarii i katastrof budowlanych, zabezpieczenie przed pożarem | 1 |
T-W-10 | Trwałość i bezpieczeństwo budowli (czynniki wpływające na trwałość konstrukcji, wpływ czynników fizyko-chemicznych, zapobieganie niszczeniu | 1 |
T-W-11 | Kierunki rozwoju konstrukcji budowlanych. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | samodzielne przygotowanie prezentacji | 6 |
A-P-3 | utrwalenie wiedzy w oparciu o wykłady i literaturę | 5 |
A-P-4 | udział w konsultacjach | 2 |
A-P-5 | zaliczenie | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | praca własna - poszerzenie wiedzy w oparciu o podaną literaturę | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 5 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny, multimedialny |
M-2 | ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin |
S-2 | Ocena formująca: zaliczenie prezentacji |
S-3 | Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/5_W01 zna i rozumie zasady konstruowania złożonych konstrukcji, w tym przestrzennych,zna nowoczesne materiały, technologie i najnowsze trendy w złozonych obiektach (hale, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpietosci, mosty,), definiuje złożoność problemów technicznych związanych z projektowaniem i realizacją unikalnych obiektów, zna i rozumie zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji | AU_1A_W04 | — | — | C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-2, T-W-5, T-W-11, T-W-1, T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/5_U01 ma umiejętność projektowania obiektów złożonych, wielofunkcyjnych, opisuje technologie oraz współczesne materiały budowlane zastosowane w realizacji unikalnych projektów, potrafi opracować prezentację multimedialną dotyczącą analizowanej struktury | AU_1A_U06 | — | — | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-2, T-W-5, T-W-11, T-W-1, T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/5_K01 ma świadomość konieczności samorozwoju, odpowiedzialności zawodowej, rozumie potrzebę współdziałania z międzybranżowym zespołem | AU_1A_K01 | — | — | C-3 | T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/5_W01 zna i rozumie zasady konstruowania złożonych konstrukcji, w tym przestrzennych,zna nowoczesne materiały, technologie i najnowsze trendy w złozonych obiektach (hale, budynki wysokie, przekrycia dużych rozpietosci, mosty,), definiuje złożoność problemów technicznych związanych z projektowaniem i realizacją unikalnych obiektów, zna i rozumie zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji | 2,0 | |
3,0 | potrafi odpowiedzieć ustnie na kontrolne pytania z zakresu wykładu, ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/5_U01 ma umiejętność projektowania obiektów złożonych, wielofunkcyjnych, opisuje technologie oraz współczesne materiały budowlane zastosowane w realizacji unikalnych projektów, potrafi opracować prezentację multimedialną dotyczącą analizowanej struktury | 2,0 | |
3,0 | student zna oraz rozumie zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów w zakresie i formie zaakceptowanej przez prowadzącego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/5_K01 ma świadomość konieczności samorozwoju, odpowiedzialności zawodowej, rozumie potrzebę współdziałania z międzybranżowym zespołem | 2,0 | |
3,0 | student w dostatecznym stopniu potrafi wsółpracować w zespole międzybranżowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Biegus A., Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa, 2003
- Kapela M., Sieczkowski J., Projektowanie konstrukcji budynków wielokondygnacyjnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003
- Markiewicz P., Prezentacja nowoczesnych technologii budowlanych, Archi-Plus, Kraków, 2003
- Mielczarek Z., Nowoczesne konstrukcje w budownictwie ogólnym, Arkady, Warszawa, 2001
- Pawłowski A., Cała I., Budynki wysokie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
- Praca zbiorowa pod kierunkiem M. Giżejowskiego i J. Ziółko, Budownictwo ogólne tom. 5, stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2011
- Starosolski W., Konstrukcje zelbetowe, t. I, II, III, PWN, Warszawa, 2011
- Chady T., Frankowski P., Waszczuk P., Zieliński A., Evaluation of Reinforced Concrete Structures Using the Electromagnetic Method, AIP Conference Proceedings, 2018, 44TH ANNUAL REVIEW OF PROGRESS IN QUANTITATIVE NONDESTRUCTIVE EVALUATION vol 37, 1949
- Zieliński A., Kaszyńska M., Analiza procesu pękania betonów samozagęszczalnych w wyniku oddziaływań skurczowych, Stowarzyszenie Producentów Cementu, Kraków, 2016, Monografie technologii betonu : IX Konferencja Dni Betonu
Literatura dodatkowa
- czasopismo: A&B
- czasopismo: Architektura
- czasopismo: Detail
- Czasopismo: Materiały budowlane