Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje budowlane-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje budowlane-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Lange <Malgorzata.Lange@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>, Szymon Skibicki <Szymon.Skibicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs Materiałów budowlanych |
W-2 | Ukończony kurs Mechaniki budowli |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość zasad kształtowania konstrukcyjno – materiałowego oraz projektowania inżynierskich konstrukcji drewnianych |
C-2 | Umiejętność wymiarowania inżynierskich konstrukcji drewnianych wg Eurokodu 5 |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projektowanie i wymiarowanie drewnianych elementów konstrukcyjnych o przekroju prostym i złożonym, układów konstrukcyjnych. Sprawdzanie stanów granicznych nośności i użytkowalności. Wymiarowanie połączeń w konstrukcjach drewnianych. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rys historyczny rozwoju budownictwa drewnianego. Konstrukcje drewniane w świetle strategii zrównoważonego rozwoju. Budowa drewna. Czynniki wpływające na właściwości mechaniczne i technologiczne drewna. Drewno budowlane. Nowe technologie w zakresie kompozytów drewnopochodnych. | 3 |
T-W-2 | Drewno klejone; zarys technologii produkcji elementów klejonych warstwowo. Nowoczesne wielkowymiarowe konstrukcje z drewna klejonego w Polsce i na świecie, kierunki rozwoju. Przekrycia dużych rozpiętości. Przegląd realizacji obiektów o różnym przeznaczeniu; mieszkaniowych, rolniczych, przemysłowych i użyteczności publicznej. | 2 |
T-W-3 | Podstawowe typy drewnianych konstrukcji inżynierskich, konstrukcje zespolone; projektowanie, typowe rozwiązania, szczegóły konstrukcyjne. Konstrukcje belkowe, łuki, układy trójprzegubowe, ramy. Konstrukcje przestrzenne (sklepienia, kopuły). Konstrukcje specjalne (wieże, maszty, mosty i inne). | 5 |
T-W-4 | Nowoczesne, energooszczędne systemy budownictwa drewnianego. Lekki szkielet drewniany w systemie amerykańsko-kanadyjskim. | 2 |
T-W-5 | Trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji drewnianych. Sposoby i środki ochrony drewna przed korozją biologiczną i ogniem. Zabytkowe budownictwo drewniane w Polsce - stan techniczny i zabezpieczenia. | 2 |
T-W-6 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie do zajęć | 5 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadań projektowych | 5 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia zajęć | 3 |
A-P-5 | Zaliczenie | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Utrwalanie wiadomości z wykładów, studia literaturowe, przygotowanie do zaliczenia wykładów | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie sprawdzianu pisemnego |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/2_W01 zna rozwiązania materiałowo-konstrukcyjne stosowane przy projektowaniu nowoczesnych konstrukcji drewnianych | AU_1A_W03 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/2_U01 Opanował na poziomie podstawowym zasady obliczania, wymiarowania i projektowania konstrukcji drewnianych, ze szczególnym uwzględnieniem konstrukcji z drewna klejonego | AU_1A_U05 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/2_K01 Rozumie wpływ działalności budowlanej na środowisko oraz konieczność ciagłej nauki i samodzielnego podnoszenioa kwalifikacji dla jej właściwej realizacji | AU_1A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/2_W01 zna rozwiązania materiałowo-konstrukcyjne stosowane przy projektowaniu nowoczesnych konstrukcji drewnianych | 2,0 | |
3,0 | Zna podstawowe rozwiązania materiałowo-konstrukcyjne stosowane przy projektowaniu nowoczesnych konstrukcji drewnianych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/2_U01 Opanował na poziomie podstawowym zasady obliczania, wymiarowania i projektowania konstrukcji drewnianych, ze szczególnym uwzględnieniem konstrukcji z drewna klejonego | 2,0 | |
3,0 | Opanował w dostatecznym stopniu zasady obliczania, wymiarowania i projektowania konstrukcji drewnianych, ze szczególnym uwzględnieniem konstrukcji z drewna klejonego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_1A_CS1-VII/2_K01 Rozumie wpływ działalności budowlanej na środowisko oraz konieczność ciagłej nauki i samodzielnego podnoszenioa kwalifikacji dla jej właściwej realizacji | 2,0 | |
3,0 | Rozumie w dostatecznym stopniu wpływ działalności budowlanej na środowisko oraz konieczność ciagłej nauki i samodzielnego podnoszenioa kwalifikacji dla jej właściwej realizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kotwica J., Konstrukcje drewniane w budownictwie tradycyjnym, Arkady, Warszawa, 2005
- Kotwica E., Nożyński W., Konstrukcje drewniane - przykłady obliczeń, SPPD, Szczecin, 2015
- Mielczarek Z., Budownictwo drewniane, Arkady, Warszawa, 1994
- Neuhaus H., Budownictwo drewniane, PWT, Rzeszów, 2006
- Rudziński L., Konstrukcje drewniane. Naprawy, wzmocnienia, przykłady obliczeń., Politechnika Świętokrzyska, Kielce, 2010
- Ważny J., Karyś J. i in., Ochrona budynków przed korozją biologiczną, Arkady, Warszawa, 2001
Literatura dodatkowa
- Meier U., Moderne Holzhäuser:Systeme, Konstruktionen, Beispiele., Bruderverlag, Karlsruhe, 2004
- Mielczarek Z i in., Zabytkowe budownictwo drewniane w Polsce: diagnostyka, wzmocnienia i zabezpieczenia, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2008