Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura (N2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie przeddyplomowe KAWTIMP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie przeddyplomowe KAWTIMP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>, Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zajęcia podsumowujące całokształt wiedzy studenta zdobytych w toku studiów inżynierskich i magisterskich |
W-2 | Zaprezentowanie nabytych w toku studiów umiejętności warsztatatowych i metodycznych zasad projektowania architektonicznego z uwzględnieniem aspektów kulturowych, technicznych, społecznych i środowiskowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1.Ukształtowanie umiejętności stawiania tez naukowych i formułowania metod badawczych w zakresie projektowania architektonicznego, w kontekście przyszłej, magisterskiej pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Określenie potencjalnej tematyki dla prac dyplomowych, ich zakresu oraz form prezentacji | 1 |
T-P-2 | Omówienie metodyki pracy naukowej i określenie wstępnego harmonogramu prac projektowych Wykonanie szeregu analiz i prac inwentaryzacyjnych prowadzących do zdefiniowania problemów projektowych | 2 |
T-P-3 | Prowadzenie wariantowych symulacji przestrzennych, materiałowych, technologicznych w postacji modelowania, wizualizacji, makiet wirtualnych z uwypukleniem wniosków projektowych | 3 |
T-P-4 | Wykonanie wariantowych projektów koncepcyjnych z uwzględnieniem części opisowej (bibliografia, projekty referencyjne) | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | praca własna | 80 |
89 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda projektów, ćwiczenia i seminaria |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena kompletności i jakości projektu semestralnego jako podstawa do kontynuacji w formie przyszłej pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_BN2-VII/3a_W01 Orientuje się w katalogu obowiązujących aktów prawnych, normatywach i ogólnych zasadach sztuki budolwanej, potrafi docierać do materiałów źródłowych w kontekście zmieniających się przepisów i ustawodastwa dotyczącego procesu inwestycyjnego jak również metod projektowania i dostępnych technologii, rozwiązań materiałowych oraz publicznie dyskutowanych teorii architektury. | AU_2A_W04, AU_2A_W05, AU_2A_W06 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-4, T-P-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_BN2-VII/3a_U01 Jest w stanie wypracować własną metodę projektowania i kreatywnie ją wdrażać na przykładzie wykonanej pracy semestralnej oraz prowadzić dyskurs o adekwatności zastosowanej metodyki pracy oraz przyjętych rozwiązań projektowych. | AU_2A_U01, AU_2A_U03, AU_2A_U05 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-4, T-P-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_BN2-VII/3a_K01 Wykazuje się inicjatywą i kreatywnością w podejmowaniu zadań projektowych, aspiruje do ponoszenia odpowiedzialności za kształtowanie przestrzeni jako dobra wspólnego. | AU_2A_K05 | — | — | C-1 | T-P-4, T-P-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_BN2-VII/3a_W01 Orientuje się w katalogu obowiązujących aktów prawnych, normatywach i ogólnych zasadach sztuki budolwanej, potrafi docierać do materiałów źródłowych w kontekście zmieniających się przepisów i ustawodastwa dotyczącego procesu inwestycyjnego jak również metod projektowania i dostępnych technologii, rozwiązań materiałowych oraz publicznie dyskutowanych teorii architektury. | 2,0 | |
3,0 | Przedstawiony zostanie kompletny zakres opracowania projektowego określony przez prowadzącego, część graficzna i tekstowa będzie czytelna i kompletna. Praca odpowiadać będzie zasadom kompozycji architektonicznej i odwoływać się będzie do określonej przez autora teorii architektury oraz zdefiniowanych zasad projektowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_BN2-VII/3a_U01 Jest w stanie wypracować własną metodę projektowania i kreatywnie ją wdrażać na przykładzie wykonanej pracy semestralnej oraz prowadzić dyskurs o adekwatności zastosowanej metodyki pracy oraz przyjętych rozwiązań projektowych. | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych przez prowadzącego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_BN2-VII/3a_K01 Wykazuje się inicjatywą i kreatywnością w podejmowaniu zadań projektowych, aspiruje do ponoszenia odpowiedzialności za kształtowanie przestrzeni jako dobra wspólnego. | 2,0 | |
3,0 | Spójność prezentacji założeń projektowych, dobór źródeł i materiałów wyjściowych do projektowania, wskazanie obiektów referencyjnych w odniesieniu do realizowanego projektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Latour S., Szymski A., Rozwój współczesnej myśli architektonicznej, PWN, 2011
- Gambareli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas
- Literatura odpowiadająca tematowi pracy projektowej - dobór konsultowany, 2011
- Ferré A., Sakamoto T. i inni:, Verb Matters, ACTAR, 2011
- Rogers R., Cities for a small planet, Faber&Faber
Literatura dodatkowa
- Norberg - Schulz Ch, Bycie, przestrzeń i architektura, Wydawnictwo Murator
- Wujek J, Mity i utopie architektury XX wieku, Arkady
- Trzeciak P., Historia, psychika, architektura, Państwowy Instytut Wydawniczy
- Zumthor P., Myślenie architekturą, Karakter
- Schmidt - Nielsen K., Skalowanie. Dlaczego tak ważne są rozmiary zwierząt, PWN