Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architecture (S2)

Sylabus przedmiotu SCI - Music:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architecture
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot SCI - Music
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1General knowledge of music

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Humanistic knowledge that complements technical education of students.
C-2Making students sensitive to the beauty of music.
C-3Knowledge transfer of music history and theory.
C-4Development of students' personalities through music.
C-5Establishing habits of taking active part in cultural life.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1European music tradition2
T-W-2Polish musical tradition2
T-W-3Contemporary music is not so scary2
T-W-4Role of conductor in musical ensemble2
T-W-5Good interpretation of a musical work of art2
T-W-6Selected composers, their lives and art2
T-W-7Participation in a live concert3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Practical classes15
A-W-2Preparation for classes15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Practical classes
M-2Group work
M-3Presentation
M-4Discussion
M-5Listening to music

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Presentation (F)

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AUP_2A_EB8-1_K01
Student will be able to present the following attitudes: will be more aware while making cultural choices, will be more sensitive to the beauty of music, will bw able to consciously choose and listen to music.
C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AUP_2A_EB8-1_K01
Student will be able to present the following attitudes: will be more aware while making cultural choices, will be more sensitive to the beauty of music, will bw able to consciously choose and listen to music.
2,0
3,0Student is aware of different musical styles and can discuss their main characteristics at a basic level.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Philip Bohlman, The Cambridge History of World Music, Cambridge University Press, Cambridge, 2013

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1European music tradition2
T-W-2Polish musical tradition2
T-W-3Contemporary music is not so scary2
T-W-4Role of conductor in musical ensemble2
T-W-5Good interpretation of a musical work of art2
T-W-6Selected composers, their lives and art2
T-W-7Participation in a live concert3
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Practical classes15
A-W-2Preparation for classes15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAUP_2A_EB8-1_K01Student will be able to present the following attitudes: will be more aware while making cultural choices, will be more sensitive to the beauty of music, will bw able to consciously choose and listen to music.
Cel przedmiotuC-1Humanistic knowledge that complements technical education of students.
C-2Making students sensitive to the beauty of music.
C-3Knowledge transfer of music history and theory.
C-4Development of students' personalities through music.
C-5Establishing habits of taking active part in cultural life.
Treści programoweT-W-1European music tradition
T-W-2Polish musical tradition
T-W-3Contemporary music is not so scary
T-W-4Role of conductor in musical ensemble
T-W-5Good interpretation of a musical work of art
T-W-6Selected composers, their lives and art
T-W-7Participation in a live concert
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-2Group work
M-3Presentation
M-4Discussion
M-5Listening to music
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Presentation (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is aware of different musical styles and can discuss their main characteristics at a basic level.
3,5
4,0
4,5
5,0