Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
specjalność: Ekologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone szkolenie biblioteczne |
W-2 | Umiejętność edytowania teksu |
W-3 | Znajmość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w naukach zootechnicznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Teoretyczne założenia pracy. Problem naukowy. Formułowanie hipotezy głównej i hipotez szczegółowych. Zadania badawcze | 0 |
T-PD-2 | Wybór i analiza naukowej literatury dotyczącej przedmiotu pracy. | 0 |
T-PD-3 | Materiał badawczy. Wybór trafnej metodyki badań | 0 |
T-PD-4 | Opracowanie i analiza uzyskanych rezultatów. Dyskusja wyników. | 0 |
T-PD-5 | Formułowanie adekwatnych spostrzeżen i wniosków. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Udział w konsultacjach | 45 |
A-PD-2 | Analiza piśmiennictwa wskazanego przez promotora | 50 |
A-PD-3 | Wyszukiwanie piśmiennictwa związanego z tematyką pracy | 60 |
A-PD-4 | Statystyczne opracowanie wyników | 50 |
A-PD-5 | Pisanie pracy | 60 |
A-PD-6 | Nanoszenie poprawek z udziałem promotora | 55 |
A-PD-7 | Przygotowanie pracy do druku | 58 |
A-PD-8 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego | 40 |
A-PD-9 | Omówienie pracy i poprawki z promotorem | 50 |
A-PD-10 | Przygotowanie prezentacji | 30 |
A-PD-11 | Zbieranie wyników, wykonywanie badań i analiz pod nadzorem promotora | 100 |
A-PD-12 | Egzamin | 2 |
600 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji u opiekuna |
S-2 | Ocena formująca: Ocena złożonej pracy magisterskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_HZG-A6_W01 Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego | ZOinz_2A_W01 | — | — | C-1 | T-PD-5, T-PD-3, T-PD-4 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_HZG-A6_U01 Korzystająć z pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową | ZOinz_2A_U01, ZOinz_2A_U03, ZOinz_2A_U06, ZOinz_2A_U10 | — | — | C-1 | T-PD-5 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_HZG-A6_K01 Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła | ZOinz_2A_K02 | — | — | C-1 | T-PD-2, T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_HZG-A6_W01 Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego | 2,0 | |
3,0 | Złożenie pracy magisterskiej na ocenę minimum dostateczną | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_HZG-A6_U01 Korzystająć z pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową | 2,0 | |
3,0 | Złożenie pracy magisterskiej na ocenę minimum dostateczną | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_HZG-A6_K01 Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła | 2,0 | |
3,0 | Złożenie pracy magisterskiej na ocenę minimum dostateczną | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczycvh prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009