Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)
Sylabus przedmiotu Podstawy grafiki komputerowej i multimediów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy grafiki komputerowej i multimediów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daniel Zaborski <Daniel.Zaborski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw informatyki ze szkoły średniej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie podstawowych umiejętności z zakresu grafiki komputerowej, cyfrowej obróbki dźwięku i nagrań wideo |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wstęp do grafiki komputerowej. Edycja plików graficznych. Rysowanie prostych obiektów w programach do grafiki rastrowej. Wypełnianie obiektów kolorem lub teksturą. Zmiana formatu pliku. | 6 |
T-L-2 | Zapoznanie z podstawowymi funkcjami programu edycyjnego. Poziomy barwne. Regulacja koloru i kontrastu. Edycja jasnych i ciemnych fragmentów obrazu. Korekcja kolorów. Kadrowanie i zmiana orientacji zdjęć. Usuwanie niepożądanych efektów. | 6 |
T-L-3 | Wykorzystanie programów grafiki wektorowej do tworzenia obiektów graficznych. Przygotowanie obrazów do wykorzystania na stronach WWW oraz w prezentacji multimedialnej | 4 |
T-L-4 | Montaż sekwencji wideo z wykorzystaniem wybranych programów. Przegląd narzędzi edycyjnych. Dodawanie efektów i napisów. Synchronizacja ścieżki dźwiękowej | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-L-2 | Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie | 42 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń |
S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B10.3_W01 Student wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu grafiki rastrowej i wektorowej, formatów plików graficznych, dźwiękowych i wideo, zapisu cyfrowego i analogowego, podstawowych parametrów dźwięku i obrazu cyfrowego, objaśnia zasady cyfrowej obróbki wideo i działanie metod kompresji plików graficznych, dźwiękowych i wideo. | Kn_1P_W01, Kn_1P_W05, Kn_1P_W23 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B10.3_U01 Student potrafi zastosować podstawowe funkcje programów graficznych do rysowania i edycji obrazów, dokonać edycji pliku audio i wideo zgodnie z jego przeznaczeniem, przekonwertować format pliku graficznego, dźwiękowego i wideo | Kn_1P_U04, Kn_1P_U02, Kn_1P_U09 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_B10.3_K01 Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób we własnym serwisie internetowym | Kn_1P_K06 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B10.3_W01 Student wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu grafiki rastrowej i wektorowej, formatów plików graficznych, dźwiękowych i wideo, zapisu cyfrowego i analogowego, podstawowych parametrów dźwięku i obrazu cyfrowego, objaśnia zasady cyfrowej obróbki wideo i działanie metod kompresji plików graficznych, dźwiękowych i wideo. | 2,0 | |
3,0 | Student wyjaśnia różnice między grafiką rastrową a wektorową, zapisem analogowym i cyfrowym dźwięku, wymienia najważniejsze formaty plików graficznych, dźwiękowych i wideo, charakteryzuje najważniejsze parametry dźwięku i obrazu w formie cyfrowej, objaśnia działanie algorytmów kompresji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B10.3_U01 Student potrafi zastosować podstawowe funkcje programów graficznych do rysowania i edycji obrazów, dokonać edycji pliku audio i wideo zgodnie z jego przeznaczeniem, przekonwertować format pliku graficznego, dźwiękowego i wideo | 2,0 | |
3,0 | Student stosuje podstawowe funkcje programów graficznych, edytuje pliki dźwiękowe w zakresie podstawowym, potrafi dokonać ogólnej edycji pliku wideo, zmienić format pliku graficznego, audio i wideo | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_B10.3_K01 Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób we własnym serwisie internetowym | 2,0 | |
3,0 | Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rudny T., Multimedia i grafika komputerowa, Helion, Gliwice, 2011
- Mularczyk K (red.), GIMP - kompletny przewodnik, Digital Camera Polska, 2015, wydanie specjalne nr 4
Literatura dodatkowa
- Tomaszewska A, Tworzenie stron WWW, Helion, Gliwice, 2011