Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Nanotechnologia w biologii, medycynie i farmacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanotechnologia w biologii, medycynie i farmacji | ||
Specjalność | Nanobioinżynieria | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii i Biotechnologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karol Fijałkowski <karol.fijalkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw biologii, biochemii, mikrobiologii i chemii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z rolą w nanotechnologii w biologii, medycynie i farmacji. |
C-2 | Zapoznanie studentów z wybranymi technikami laboratoryjnymi wykorzystywanymi w nanotechnologii. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Nanotechnologie. | 2 |
T-A-2 | Diagnostyka nanomolekularna. | 2 |
T-A-3 | Nanofarmaceutyki. | 2 |
T-A-4 | Nanotechnologia w terapiach biologicznych. | 2 |
T-A-5 | Nanonośniki. | 2 |
T-A-6 | Komercjalizacja nanotechnologii. | 2 |
T-A-7 | Aspekty etyczne w nanotechnologii. | 2 |
T-A-8 | Oddziaływanie nanomateriałów na mikroorganizmy. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do nanotechnologii. | 1 |
T-W-2 | Nanomateriały i metody ich wytwarzania. | 1 |
T-W-3 | Właściwości i modyfikacje nanomateriałów. | 2 |
T-W-4 | Nanotechnologia w medycynie. | 2 |
T-W-5 | Nanotechnologia w przemyśle farmaceutycznym. | 2 |
T-W-6 | Nanotechnologia w nauce. | 2 |
T-W-7 | Nanotechnologia w badaniach środowiska oraz w ekotoksykologii. | 2 |
T-W-8 | Zastosowanie nanotechnologii w wytwarzaniu narzędzi nanobiologicznych. | 2 |
T-W-9 | Rozwój i przyszłość nanotechnologii w biologii, medycynie i farmacji. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu. | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
M-2 | Praca w grupach |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca kontrola przygotowania się i poprawności pracy studentów na zajęciach audytoryjnych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena wykonania zadań projektowych na zadany temat |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej części wykładowej i audytoryjnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NB2-S-O4.1_W01 Student zna rolę nanotechnologii w biologii, medycynie i farmacji. | BTna_2A_W06 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NB2-S-O4.1_U01 Student wykorzystuje umiejętności dotyczące znajomości metod nanotechnologicznych. | BTna_2A_U05 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NB2-S-O4.1_K01 Student postepuje zgodnie z zasadami bioetyki i etyki zawodowej; ma świadomość wpływu nanotechnologii na procesy biotechnologiczne i bionanoinżynieryjne a w efekcie na zdrowie człowieka. | BTna_2A_K03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NB2-S-O4.1_W01 Student zna rolę nanotechnologii w biologii, medycynie i farmacji. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje minimum wiedzy na temat roli nanotechnologii w biologii, medycynie i farmacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NB2-S-O4.1_U01 Student wykorzystuje umiejętności dotyczące znajomości metod nanotechnologicznych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w dostateczny sposób wykorzystać umiejętności dotyczące znajomości metod wykorzystywanych w nanotechnologii. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NB2-S-O4.1_K01 Student postepuje zgodnie z zasadami bioetyki i etyki zawodowej; ma świadomość wpływu nanotechnologii na procesy biotechnologiczne i bionanoinżynieryjne a w efekcie na zdrowie człowieka. | 2,0 | |
3,0 | Student postepuje zgodnie z zasadami bioetyki i etyki zawodowej, a także ma świadomość wpływu nanotechnologii na procesy biotechnologiczne i bionanoinżynieryjne, a w efekcie na zdrowie człowieka, w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chmiel A., Biotechnologia: podstawy mikrobiologiczne i biochemiczne, PWN, Warszawa, 1998
- Czernomysy-Furowicz D., Karakulska J., Nawrotek P., Laboratoryjne eksperymenty w mikrobiologii, Akadamia Rolnicza w Szczecinie, Szczecin, 2006
- Chmiel A., Grudziński S., Biotechnologia i chemia antybiotyków, PWN, Warszawa, 1998
- Stokłosowa S. (red.), Hodowla komórek i tkanek, PWN, Warszawa, 2004
- Kayser O., Muller R. H. (red.), Biotechnologia Farmaceutyczna, PWN, Warszawa, 2003
- Libudzisz Z., Kowal K., Żakowska Z. (red.), Mikrobiologia techniczna, tom 1 i 2, PWN, Warszawa, 2008
- Miguel Gama Fernando Dourado Stanislaw Bielecki, Bacterial Nanocellulose - From Biotechnology to Bio-Economy, Elsevier, 2016, 1st Edition
- Bernd H.A. Rehm, Microbial Production of Biopolymers and Polymer Precursors, Caister Academic Press, UK, 2009
- S. Kalia, B.S. Kaith, I. Kaur, Cellulose Fibers: Bio-and Nano-Polymer Composites, Springer, 2011
Literatura dodatkowa
- Maleszy S. (red.), Biotechnologia Roślin, PWN, Warszawa, 2001