Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Inżynieria bioprocesów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynieria bioprocesów | ||
Specjalność | Nanobioinżynieria | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu matematyki, fizyki i chemii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bioprocesów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Inżynieria bioprocesowa – wprowadzenie; analiza ilościowa bioprocesów; analiza przemian komórkowych w makroskali; kinetyka przemian komórkowych w makroskali; | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury związanej z przedmiotem | 15 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-A-4 | Konsultacje | 10 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-3 | Konsultacje | 10 |
A-W-4 | Studiowanie literatury związanej z przedmiotem | 10 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test |
S-2 | Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne). |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NBIAS-O6.1_W01 Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bipprocesową. | BTna_2A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NBIAS-O6.1_U01 Student wykorzystuję wiedzę do analizy bioprocesów. | BTna_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NBIAS-O6.1_K01 Student wykazuje zrozumienie bioprocesów oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego. | BTna_2A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NBIAS-O6.1_W01 Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bipprocesową. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę związaną z inżyneirią bioprocesów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NBIAS-O6.1_U01 Student wykorzystuję wiedzę do analizy bioprocesów. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności związane z inżyneirią bioprocesów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NBIAS-O6.1_K01 Student wykazuje zrozumienie bioprocesów oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe kompetencje związane z inżyneirią bioprocesów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- L. Krzystek, Stechiometria i kinetyka bioprocesów, 2010