Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Analizy molekularne w mikroskali:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analizy molekularne w mikroskali | ||
Specjalność | Nanobioinżynieria | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daniel Polasik <Daniel.Polasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy genetyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z technikami analiz DNA w mikroskali |
C-2 | Przedstawienie praktycznych zastosowań analiz DNA w mikroskali |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analizy jakościowe i ilościowe DNA | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wstęp, podstawowę pojęcia, rys historyczny | 2 |
T-W-2 | Układy lab-on-a-chip w analizie DNA | 2 |
T-W-3 | Sekwencjonowanie DNA IV generacji | 2 |
T-W-4 | Mikromacierze DNA, rodzaje, przykłady zastosowań | 3 |
T-W-5 | Najnowsze metody detekcji i screeningu polimorfizmów/mutacji | 4 |
T-W-6 | Mikroelektroforeza kapilarna i jej zastosowania | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Studiowanie zalecanej literatury | 15 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-L-4 | Konsultacje | 5 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie zalecanej literatury | 15 |
A-W-3 | Konsultacje | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie do testu | 10 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test z zagadnień przedstawionych na wykładach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Obserwacja pracy studentów na ćwiczeniach laboratoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NBI2S-O5.2_W01 Student posiada wiedzę z zakresu nowoczesnych technik anlaliz DNA w mikroskali i ich zastosowania | BTna_2A_W07, BTna_2A_W08 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NBI2S-O5.2_U01 Student cechuje się umięjętnością wykorzystania analiz DNA w mikroskali | BTna_2A_U08, BTna_2A_U05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NBI2S-O5.2_K01 Student jest zdolny do oceny korzyści i celowości użycia analiz DNA w mikroskali | BTna_2A_K01 | — | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NBI2S-O5.2_W01 Student posiada wiedzę z zakresu nowoczesnych technik anlaliz DNA w mikroskali i ich zastosowania | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienić techniki analiz DNA w mikroskali i je krótko scharakteryzować | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NBI2S-O5.2_U01 Student cechuje się umięjętnością wykorzystania analiz DNA w mikroskali | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu użycia analiz DNA w mikroskali | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NBI2S-O5.2_K01 Student jest zdolny do oceny korzyści i celowości użycia analiz DNA w mikroskali | 2,0 | |
3,0 | Student postrzega apliakcyjny charakter analiz DNA w mikroskali w stopniu podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brzóżka Z., Mikrobioanalityka, OWPW, 2009