Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: inżynieria materiałowa

Sylabus przedmiotu Rozwój kompetencji badawczych i potencjału młodych badaczy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Rozwój kompetencji badawczych i potencjału młodych badaczy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Świadome planowanie własnej zawodowej kariery naukowej i wykorzystywanie do tego celu dostępnych narzędzi.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Obszar pracy naukowej. Potencjał pracownika – koncepcja modelu badawczego. Potencjał pracownika naukowego – dobór zmiennych oraz skal pomiarowych. Potrzeby i oczekiwania młodych badaczy. Bariery rozwoju młodych badaczy10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Studiowanie literatury5
A-S-3Przygotowanie oceny potencjału naukowego15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (ojaśnienie lub wyjaśnienie). Metody problemowe (wykład problemowy). Metody praktyczne (seminarium).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Przygotowanie modelu rozwoju karieru naukowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDC01_W01
Doktorant posiada wiedzę związaną z planowaniem i budową modelu kariery naukowej
SD_3_W01, SD_3_W08C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDC01_U01
Doktorant potrafi zaplanować model rozwoju swojej kariery naukowej oraz zdefiniować trudności, które może napotkać.
SD_3_U06C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDC01_K01
Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej.
SD_3_K02C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDC01_W01
Doktorant posiada wiedzę związaną z planowaniem i budową modelu kariery naukowej
2,0
3,0Przygotowanie sprawozdania w którym zdefiniuje potrzeby i oczekiwania związane z rozwojem zawodowej kariery naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDC01_U01
Doktorant potrafi zaplanować model rozwoju swojej kariery naukowej oraz zdefiniować trudności, które może napotkać.
2,0
3,0Przygotowanie sprawozdania w którym zdefiniuje potrzeby i oczekiwania związane z rozwojem zawodowej kariery naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDC01_K01
Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej.
2,0
3,0Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Atkinson J.W., Feather N.T. (red.), A theory of achievement motivation., J. Wiley, NewYork – London – Sydney, 1966
  2. Carter J.C., Succession Planning By Julien C. Carter Associate Vice President for Human Resources, University of Texas at Austin, 2011
  3. Ludwiczyński A. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji., PWN, Warszawa, 2006

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Obszar pracy naukowej. Potencjał pracownika – koncepcja modelu badawczego. Potencjał pracownika naukowego – dobór zmiennych oraz skal pomiarowych. Potrzeby i oczekiwania młodych badaczy. Bariery rozwoju młodych badaczy10
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Studiowanie literatury5
A-S-3Przygotowanie oceny potencjału naukowego15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDC01_W01Doktorant posiada wiedzę związaną z planowaniem i budową modelu kariery naukowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na bardziej zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
SD_3_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Świadome planowanie własnej zawodowej kariery naukowej i wykorzystywanie do tego celu dostępnych narzędzi.
Treści programoweT-S-1Obszar pracy naukowej. Potencjał pracownika – koncepcja modelu badawczego. Potencjał pracownika naukowego – dobór zmiennych oraz skal pomiarowych. Potrzeby i oczekiwania młodych badaczy. Bariery rozwoju młodych badaczy
Metody nauczaniaM-1Metody podające (ojaśnienie lub wyjaśnienie). Metody problemowe (wykład problemowy). Metody praktyczne (seminarium).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Przygotowanie modelu rozwoju karieru naukowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie sprawozdania w którym zdefiniuje potrzeby i oczekiwania związane z rozwojem zawodowej kariery naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDC01_U01Doktorant potrafi zaplanować model rozwoju swojej kariery naukowej oraz zdefiniować trudności, które może napotkać.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Świadome planowanie własnej zawodowej kariery naukowej i wykorzystywanie do tego celu dostępnych narzędzi.
Treści programoweT-S-1Obszar pracy naukowej. Potencjał pracownika – koncepcja modelu badawczego. Potencjał pracownika naukowego – dobór zmiennych oraz skal pomiarowych. Potrzeby i oczekiwania młodych badaczy. Bariery rozwoju młodych badaczy
Metody nauczaniaM-1Metody podające (ojaśnienie lub wyjaśnienie). Metody problemowe (wykład problemowy). Metody praktyczne (seminarium).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Przygotowanie modelu rozwoju karieru naukowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie sprawozdania w którym zdefiniuje potrzeby i oczekiwania związane z rozwojem zawodowej kariery naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDC01_K01Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K02Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Świadome planowanie własnej zawodowej kariery naukowej i wykorzystywanie do tego celu dostępnych narzędzi.
Treści programoweT-S-1Obszar pracy naukowej. Potencjał pracownika – koncepcja modelu badawczego. Potencjał pracownika naukowego – dobór zmiennych oraz skal pomiarowych. Potrzeby i oczekiwania młodych badaczy. Bariery rozwoju młodych badaczy
Metody nauczaniaM-1Metody podające (ojaśnienie lub wyjaśnienie). Metody problemowe (wykład problemowy). Metody praktyczne (seminarium).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Przygotowanie modelu rozwoju karieru naukowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant rozumie konieczność krytycznej analizy rozwoju kariery naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0