Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: inżynieria materiałowa

Sylabus przedmiotu Techniki i metody planowania eksperymentu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Techniki i metody planowania eksperymentu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 6 0,50,50zaliczenie
projektyP2 6 0,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z metodami planowania eksperymentu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Dynamiczne planowanie eksperymentu6
6
wykłady
T-W-1Metody statyczne planowania eksperymentu3
T-W-2Metody dynamiczne3
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach6
A-P-2Przygotowanie projektu9
15
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2studia literaurowe9
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2pokaz
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: kolokwium z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDB02_W01
Posiada wiedzę na temat technik planowania eksperymentu
SD_3_W02C-1T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDB02_U01
Potrafi praktycznie wykorzystać techniki planowania eksperymentu
SD_3_U02C-1T-P-1M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDB02_K01
Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
SD_3_K04C-1T-P-1M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDB02_W01
Posiada wiedzę na temat technik planowania eksperymentu
2,0
3,0Student uzyskał co najmniej 51% punktów możliwych do zdobycia w trakcie zaliczenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDB02_U01
Potrafi praktycznie wykorzystać techniki planowania eksperymentu
2,0
3,0Wykonanie projektu spełniającego wymagania w 51%^
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDB02_K01
Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
2,0
3,0Wykonanie projektu spełniającego wymagania w 51%^
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. E. Pająk, K. Wieczorkowski, Podstawy optymalizacji technologicznych w przykładach, PWN, Warszawa-Poznań, 1982

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Dynamiczne planowanie eksperymentu6
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody statyczne planowania eksperymentu3
T-W-2Metody dynamiczne3
6

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach6
A-P-2Przygotowanie projektu9
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2studia literaurowe9
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDB02_W01Posiada wiedzę na temat technik planowania eksperymentu
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W02Posiada pogłębioną wiedzę na temat metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodami planowania eksperymentu
Treści programoweT-W-1Metody statyczne planowania eksperymentu
T-W-2Metody dynamiczne
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student uzyskał co najmniej 51% punktów możliwych do zdobycia w trakcie zaliczenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDB02_U01Potrafi praktycznie wykorzystać techniki planowania eksperymentu
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U02Potrafi praktycznie wykorzystać i udoskonalić metody, techniki i narzędzia badawcze w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz twórczo je stosować do uzyskiwania wyników badawczych i ich opracowania.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodami planowania eksperymentu
Treści programoweT-P-1Dynamiczne planowanie eksperymentu
Metody nauczaniaM-2pokaz
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykonanie projektu spełniającego wymagania w 51%^
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDB02_K01Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodami planowania eksperymentu
Treści programoweT-P-1Dynamiczne planowanie eksperymentu
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykonanie projektu spełniającego wymagania w 51%^
3,5
4,0
4,5
5,0