Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: architektura i urbanistyka

Sylabus przedmiotu Praktyka programowa dydaktyczno – badawcza:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Praktyka programowa dydaktyczno – badawcza
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR1 30 1,01,00zaliczenie
praktykiPR2 30 1,01,00zaliczenie
praktykiPR3 30 1,01,00zaliczenie
praktykiPR4 30 1,01,00zaliczenie
praktykiPR5 30 1,01,00zaliczenie
praktykiPR6 30 1,01,00zaliczenie
praktykiPR7 30 1,01,00zaliczenie
praktykiPR8 30 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych. Opcjonalnie przygotowanie pedagogiczne.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30
praktyki
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30
praktyki
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30
praktyki
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30
praktyki
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30
praktyki
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30
praktyki
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30
praktyki
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Sparwozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA09_W01
Doktornat ma wiedzę koneiczną do prowdzenia zajęć dydaktycznych.
SD_3_W06C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA09_U01
Doktorant potrafi przekazać posiadaną wiedzę różnym grupom odbiorców.
SD_3_U04, SD_3_U06C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA09_K01
Doktornat rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze oraz rozumie konieczność ich przekazywania.
SD_3_K04C-1T-PR-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA09_W01
Doktornat ma wiedzę koneiczną do prowdzenia zajęć dydaktycznych.
2,0
3,0Złożenie sprawozdania z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA09_U01
Doktorant potrafi przekazać posiadaną wiedzę różnym grupom odbiorców.
2,0
3,0Sprawozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA09_K01
Doktornat rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze oraz rozumie konieczność ich przekazywania.
2,0
3,0Sprawozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kraśniewski A., Kształcenie, (w:) Polskie Szkolnictwo Wyższe, stan, uwarunkowania i perspektywy, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2009
  2. Okraj Z., Nowe techniki twórczej dyskusji w szkole wyższej: propozycje –aplikacje- ewolucja, (w:) Karpińska A., Wróblewska W. (red.), Dydaktyka Akademicka – wybrane obszary badawcze, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa, 2014
  3. Piekarski J., Urbaniak-Zając D. (red.), w edukacji akademickiej, szkolnictwo wyższe w procesie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2010

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.30
30

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA09_W01Doktornat ma wiedzę koneiczną do prowdzenia zajęć dydaktycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W06Posiada wiedzę dotyczącą najnowszych teorii, zasad i pojęć oraz metod badawczych związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną oraz wiedzę poszerzoną, umożliwiającą tworzenie nowych teorii, metodologii badań i pojęć w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów.
Treści programoweT-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sparwozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Złożenie sprawozdania z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA09_U01Doktorant potrafi przekazać posiadaną wiedzę różnym grupom odbiorców.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U04Potrafi przekazać i prezentować uzyskane wyniki, w szczególności w międzynarodowym środowisku badawczym oraz inicjować debatę i prowadzić dyskusję związaną z prezentacją koncepcji i osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
SD_3_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów.
Treści programoweT-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sparwozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sprawozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA09_K01Doktornat rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze oraz rozumie konieczność ich przekazywania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy w krajowych lub międzynarodowych zespołach badawczych. Celem praktyki jest umiędzynarodowienie i zwiększenie mobilność doktorantów.
Treści programoweT-PR-1Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na I i II roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie. Praktyka programowa badawczo-dydaktyczna na III i IV roku szkoły doktorskiej w formie prowadzenia zajęć w liczbie 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej; prowadzenie zajęć może nie dotyczyć doktorantów realizujących doktorat we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, na podstawie decyzji dyrektora szkoły doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sparwozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sprawozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0