Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: architektura i urbanistyka

Sylabus przedmiotu Case study w przemyśle chemicznym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Case study w przemyśle chemicznym
Specjalność inżynieria chemiczna
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl>, Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>, Anna Szymczyk <Anna.Szymczyk@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 20 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 2,00,50zaliczenie
projektyP6 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu procesów inżynierii chemicznej na poziomie S2

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dot. złożonych zagadnień związanych z procesem technologicznym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1wybrany proces w technologiczny - zależności przyczynowo skutkowe3
T-P-2Produkcja kabli z izolacją w detalach – zależności przyczynowo skutkowe na instalacji3
T-P-3Analiza technologiczna wybranego procesu przemysłu organicznego2
T-P-4Analiza przypadków zastosowania metod katalitycznych w technologiach stosowanych w badaniach kosmosu.2
10
wykłady
T-W-1wybrany proces w technologiczny - zależności przyczynowo skutkowe4
T-W-2Produkcja kabli z izolacją w detalach – zależności przyczynowo skutkowe na instalacji3
T-W-3Analiza technologiczna wybranego procesu przemysłu organicznego4
T-W-4Analiza przypadków zastosowania metod katalitycznych w technologiach stosowanych w badaniach kosmosu.4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2przygotowanie da zajęć20
30
wykłady
A-W-1udział w zajęciach15
A-W-2studia własne45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3dyskusja tematyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE05cICh_W01
Student potrafi analizować związki przyczynowo skutkowe w procesie produkcyjnym oraz je przewidywać
SD_3_W07, SD_3_W08C-1T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-P-4M-2, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE05cICh_U01
Student potrafi analizować przebieg procesu produkcji i rozwiązywać problemy w nim występujące
SD_3_U03, SD_3_U06, SD_3_U05C-1T-P-2, T-W-1, T-W-3, T-P-1, T-P-4, T-P-3, T-W-2, T-W-4M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE05cICh_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa we współpracy z innymi, kreatywność w rozwiązywaniu problemów, otwartość na nowe rozwiązania.
SD_3_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-P-1, T-W-4, T-W-3, T-P-4, T-P-2, T-P-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE05cICh_W01
Student potrafi analizować związki przyczynowo skutkowe w procesie produkcyjnym oraz je przewidywać
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi do prezentacji i w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia, w tym niektóre zależności przyczynowo skutkowo w technologiach omawianych na zajęciach. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi poprawnie znajdować zależności przyczynowo skutkowo w technologiach omawianych na zajęciach. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, trafnie znajduje związki przyczynowo skutkowe i je interpretuje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE05cICh_U01
Student potrafi analizować przebieg procesu produkcji i rozwiązywać problemy w nim występujące
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi do prezentacji i w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia, w tym niektóre zależności przyczynowo skutkowo w technologiach omawianych na zajęciach. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi poprawnie znajdować zależności przyczynowo skutkowo w technologiach omawianych na zajęciach. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, trafnie znajduje związki przyczynowo skutkowe i je interpretuje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE05cICh_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa we współpracy z innymi, kreatywność w rozwiązywaniu problemów, otwartość na nowe rozwiązania.
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. Na ocenę 3: Student prezentuje wyniki ale nie potrafi ich analizować. Na ocenę 3,5: Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy. Na ocenę 4: Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach. Na ocenę 4,5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy. Na ocenę 5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w kierunkach i sposobie prowadzenia prac.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jacek Przepiórski, studia własne na podstawie współpracy z przemysłem, 2011
  2. Anna Szymczyk, studia własne - współpraca z Fabryką Kabli Elpar w ramach projektu badawczo-rozwojowegok, 2011
  3. Magdalena Urbala, studia własne, 2011
  4. Arno Behr, Peter Neubert, Applied Homogeneous Catalysis, Wiley-VCH Verlag Gmbh&Co. KGaA, Weinheim Germany., 2012

Literatura dodatkowa

  1. ULLMANN'S Encyclopedia of Industrial Chemistry, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1wybrany proces w technologiczny - zależności przyczynowo skutkowe3
T-P-2Produkcja kabli z izolacją w detalach – zależności przyczynowo skutkowe na instalacji3
T-P-3Analiza technologiczna wybranego procesu przemysłu organicznego2
T-P-4Analiza przypadków zastosowania metod katalitycznych w technologiach stosowanych w badaniach kosmosu.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1wybrany proces w technologiczny - zależności przyczynowo skutkowe4
T-W-2Produkcja kabli z izolacją w detalach – zależności przyczynowo skutkowe na instalacji3
T-W-3Analiza technologiczna wybranego procesu przemysłu organicznego4
T-W-4Analiza przypadków zastosowania metod katalitycznych w technologiach stosowanych w badaniach kosmosu.4
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2przygotowanie da zajęć20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w zajęciach15
A-W-2studia własne45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE05cICh_W01Student potrafi analizować związki przyczynowo skutkowe w procesie produkcyjnym oraz je przewidywać
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_W07Posiada poszerzoną wiedzę umożliwiającą zrozumienie zaawansowanych zależności w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz uwzględnienie interakcji i synergii z innymi dziedzinami i dyscyplinami, jak również na prowadzenie interdyscyplinarnych prac badawczych.
SD_3_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dot. złożonych zagadnień związanych z procesem technologicznym
Treści programoweT-P-1wybrany proces w technologiczny - zależności przyczynowo skutkowe
T-P-3Analiza technologiczna wybranego procesu przemysłu organicznego
T-P-2Produkcja kabli z izolacją w detalach – zależności przyczynowo skutkowe na instalacji
T-W-3Analiza technologiczna wybranego procesu przemysłu organicznego
T-W-1wybrany proces w technologiczny - zależności przyczynowo skutkowe
T-W-2Produkcja kabli z izolacją w detalach – zależności przyczynowo skutkowe na instalacji
T-W-4Analiza przypadków zastosowania metod katalitycznych w technologiach stosowanych w badaniach kosmosu.
T-P-4Analiza przypadków zastosowania metod katalitycznych w technologiach stosowanych w badaniach kosmosu.
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-3dyskusja tematyczna
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi do prezentacji i w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia, w tym niektóre zależności przyczynowo skutkowo w technologiach omawianych na zajęciach. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi poprawnie znajdować zależności przyczynowo skutkowo w technologiach omawianych na zajęciach. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, trafnie znajduje związki przyczynowo skutkowe i je interpretuje.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE05cICh_U01Student potrafi analizować przebieg procesu produkcji i rozwiązywać problemy w nim występujące
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_U03Potrafi dokumentować wyniki prowadzonych prac badawczych w formie opracowań naukowych, które będą przekazywane różnym grupom odbiorców, w szczególności międzynarodowemu środowisku naukowemu.
SD_3_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
SD_3_U05Potrafi przygotować w oparciu o uzyskane wyniki opracowanie naukowe w postaci publikacji naukowej lub prezentacji w języku angielskim oraz potrafi funkcjonować w zespole naukowo-badawczym.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dot. złożonych zagadnień związanych z procesem technologicznym
Treści programoweT-P-2Produkcja kabli z izolacją w detalach – zależności przyczynowo skutkowe na instalacji
T-W-1wybrany proces w technologiczny - zależności przyczynowo skutkowe
T-W-3Analiza technologiczna wybranego procesu przemysłu organicznego
T-P-1wybrany proces w technologiczny - zależności przyczynowo skutkowe
T-P-4Analiza przypadków zastosowania metod katalitycznych w technologiach stosowanych w badaniach kosmosu.
T-P-3Analiza technologiczna wybranego procesu przemysłu organicznego
T-W-2Produkcja kabli z izolacją w detalach – zależności przyczynowo skutkowe na instalacji
T-W-4Analiza przypadków zastosowania metod katalitycznych w technologiach stosowanych w badaniach kosmosu.
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-3dyskusja tematyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi do prezentacji i w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia, w tym niektóre zależności przyczynowo skutkowo w technologiach omawianych na zajęciach. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi poprawnie znajdować zależności przyczynowo skutkowo w technologiach omawianych na zajęciach. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, trafnie znajduje związki przyczynowo skutkowe i je interpretuje.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE05cICh_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa we współpracy z innymi, kreatywność w rozwiązywaniu problemów, otwartość na nowe rozwiązania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinySD_3_K02Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dot. złożonych zagadnień związanych z procesem technologicznym
Treści programoweT-W-1wybrany proces w technologiczny - zależności przyczynowo skutkowe
T-W-2Produkcja kabli z izolacją w detalach – zależności przyczynowo skutkowe na instalacji
T-P-1wybrany proces w technologiczny - zależności przyczynowo skutkowe
T-W-4Analiza przypadków zastosowania metod katalitycznych w technologiach stosowanych w badaniach kosmosu.
T-W-3Analiza technologiczna wybranego procesu przemysłu organicznego
T-P-4Analiza przypadków zastosowania metod katalitycznych w technologiach stosowanych w badaniach kosmosu.
T-P-2Produkcja kabli z izolacją w detalach – zależności przyczynowo skutkowe na instalacji
T-P-3Analiza technologiczna wybranego procesu przemysłu organicznego
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. Na ocenę 3: Student prezentuje wyniki ale nie potrafi ich analizować. Na ocenę 3,5: Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy. Na ocenę 4: Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach. Na ocenę 4,5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy. Na ocenę 5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w kierunkach i sposobie prowadzenia prac.
3,5
4,0
4,5
5,0