Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia leków i pestycydów
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | Technologia podstawowej syntezy organicznej | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Elżbieta Huzar <Elzbieta.Huzar@zut.edu.pl>, Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Monika Kowalewska <Monika.Kowalewska@zut.edu.pl>, Halina Kwiecień <Halina.Kwiecien@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl>, Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>, Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>, Alicja Wodnicka <Alicja.Wodnicka@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia organiczna i nieorganiczna. |
W-2 | Technologia chemiczna organiczna. |
W-3 | Chemia fizyczna. |
W-4 | Inżynieria chemiczna. |
W-5 | Matematyka i statystyka. |
W-6 | Analiza instrumentalna. |
W-7 | Obsługa komputera i podstawowych programów do edycji tekstów, obliczeń inżynierskich i prezentacji wyników. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej w formie maszynopisu. |
C-2 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierającej tezy pracy, dowody i wnioski. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Opracowanie wyników z przeprowadzonych badań. | 0 |
T-PD-2 | Napisanie pracy dyplomowej zgodnie z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh. | 0 |
T-PD-3 | Prezentacja pracy dyplomowej magisterskiej. | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Studiowanie i opracowanie literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej. | 100 |
A-PD-2 | Opracowanie i analiza wyników badań. Formułowanie wniosków. | 180 |
A-PD-3 | Pisanie i redakcja pracy dyplomowej w formie zwartego maszynopisu. | 210 |
A-PD-4 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierającej tezy pracy, dowody i wnioski. | 20 |
A-PD-5 | Konsultacje | 45 |
A-PD-6 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego. | 44 |
A-PD-7 | Egzamin dyplomowy magisterski. | 1 |
600 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyjaśnianie problemów badawczych. |
M-2 | Wskazywanie sposobów opracowywania wyników z przeprowadzonych badań i ich prezentacji w pracy z użyciem komputera i specjalistycznego oprogramowania. |
M-3 | Indywidualna dyskusja dydaktyczna z opiekunem pracy. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena postępów pracy. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena sposobów rozwiązywania problemów technicznych, technologicznych i analitycznych. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena ciągła kreatywności i samodzielności. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej przedstawionej w formie maszynopisu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D02-15_W01 Student ma pogłebioną wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej. Ma pogłebiona wiedzę w obszarze metod, technik i narzędzi i materiałów stosowanych w realizacji procesów technologicznych, posiada wiedzę z dziedzin poza technicznych. Ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, w szczególności będacych przedmiotem prowadzonych badań. Zna kierunki i trendy rozwoju i doskonalenia tych technologii z uwzglednieniem aspektów ekonomicznych i ochrony środowiska, a także bezpieczeństwa pracy. Posiada wiedzę w zakresie badań wpływu parametrów technologicznch na szybkość reakcji i na wskaźniki technologiczne. Ma wiedzę umożliwiajacą optymalizaję procesu technologicznego i jego opisu metodami matematycznymi. | TCH_2A_W01, TCH_2A_W02, TCH_2A_W03, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W06, TCH_2A_W07, TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13, TCH_2A_W14, TCH_2A_W15 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D02-15_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy. Potrafi zastosować metody analizy chemicznej, fizykochemicznej i instrumentalnej do kontroli i ocenu procesu technologicznego lub otrzymanego produktu. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, ekonomii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, dokonywać analizy i oceny rozwiazań w technolgii chemicznej. Potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne oraz zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu. Potrafi wskazać metody rozdzielania złożonych mieszanin reakcyjnych oraz sposoby wydzielania z nich produktów użytecznych. Potrafi dobrać i zoptymalizować parametry procesowe. Potrafi zbudować stanowisko badawcze biorąc pod uwagę aspekty bezpieczeństwa pracy. Potrafi przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu technologicznego. Potrafi opracować wyniki z przeprowadzonych badań i je zaprezentować. | TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U06, TCH_2A_U07, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19, TCH_2A_U20 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D02-15_K01 Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. Rozumie potrzebę dzielenia się wiedzą i informacjami zdobytymi w trakcie studiów oraz udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności w obszarze technologii chemicznej. Rozumie i ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i zwiazanej z tym odpowiedzialności. | TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03, TCH_2A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3 | M-1, M-3, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D02-15_W01 Student ma pogłebioną wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej. Ma pogłebiona wiedzę w obszarze metod, technik i narzędzi i materiałów stosowanych w realizacji procesów technologicznych, posiada wiedzę z dziedzin poza technicznych. Ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, w szczególności będacych przedmiotem prowadzonych badań. Zna kierunki i trendy rozwoju i doskonalenia tych technologii z uwzglednieniem aspektów ekonomicznych i ochrony środowiska, a także bezpieczeństwa pracy. Posiada wiedzę w zakresie badań wpływu parametrów technologicznch na szybkość reakcji i na wskaźniki technologiczne. Ma wiedzę umożliwiajacą optymalizaję procesu technologicznego i jego opisu metodami matematycznymi. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, nie potrafi wskazać rozwiązania problemu badawczego. |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi przy pomocy prowadzącego rozwiązywać problemy badawcze. | |
3,5 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi przy pomocy prowadzącego rozwiązywać problemy badawcze oraz znaleźć rozwiązania alternatywne. | |
4,0 | Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi samodzielnie poprawnie rozwiązywać problemy badawcze, znaleźć rozwiązania alternatywne i odpowiednio je analizować. | |
4,5 | Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi samodzielnie poprawnie rozwiązywać problemy badawcze, znaleźć rozwiązania alternatywne i właściwie je analizować i porównywać. | |
5,0 | Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi samodzielnie poprawnie rozwiązywać problemy badawcze, znaleźć rozwiązania alternatywne, właściwie je analizować i porównywać oraz wskazać na prace rozwijające tematykę badawczą. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D02-15_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy. Potrafi zastosować metody analizy chemicznej, fizykochemicznej i instrumentalnej do kontroli i ocenu procesu technologicznego lub otrzymanego produktu. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, ekonomii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, dokonywać analizy i oceny rozwiazań w technolgii chemicznej. Potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne oraz zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu. Potrafi wskazać metody rozdzielania złożonych mieszanin reakcyjnych oraz sposoby wydzielania z nich produktów użytecznych. Potrafi dobrać i zoptymalizować parametry procesowe. Potrafi zbudować stanowisko badawcze biorąc pod uwagę aspekty bezpieczeństwa pracy. Potrafi przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu technologicznego. Potrafi opracować wyniki z przeprowadzonych badań i je zaprezentować. | 2,0 | Student nie ma podstawowych umiejętności potrzebnych do rozwiązania problemu badawczego. Nie potrafi znaleźć i przeprowadzić analizy literatury przedmiotu, nie potrafi opracować wyników z przeprowadzonych badań. |
3,0 | Student potrafi przy pomocy prowadzącego rozwiązywać problemy badawcze. Potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracować wyniki z przeprowadzonych badań. | |
3,5 | Student potrafi przy pomocy prowadzącego rozwiązywać problemy badawcze. Potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, opracować wyniki z przeprowadzonych badań i sformułować podstawowe wnioski. | |
4,0 | Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego. Potrafi znaleźć i przeprowadzić szerszą analizę literatury przedmiotu, szczegółowo opracować wyniki z przeprowadzonych badań, sformułować właściwe wnioski. | |
4,5 | Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego. Potrafi znaleźć i przeprowadzić szeroką analizę literatury przedmiotu z uwzględnieniem różnych źródeł i baz danych, szczegółowo opracować wyniki z przeprowadzonych badań, wyciągnąć właściwe wnioski, ocenić przydatność innych znanych rozwiązań problemu badawczego. | |
5,0 | Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego. Potrafi znaleźć i przeprowadzić szeroką analizę literatury przedmiotu z uwzględnieniom różnych źródeł i baz danych, szczegółowo opracować wyniki z przeprowadzonych badań i wyciągnąć właściwe wnioski, porównać je z danymi literaturowymi, ocenić przydatność innych znanych rozwiązań problemu badawczego a także zaproponować własne rozwiązania oraz sposób prezentacji wyników z przeprowadzonych badań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D02-15_K01 Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. Rozumie potrzebę dzielenia się wiedzą i informacjami zdobytymi w trakcie studiów oraz udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności w obszarze technologii chemicznej. Rozumie i ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i zwiazanej z tym odpowiedzialności. | 2,0 | Student nie ma podstawowych kompetencji niezbędnych do przygotowania pracy dyplomowej, nie myśli logicznie i nie wykazuje zaangażowania i zainteresowania przedmiotem, nie myśli logicznie. |
3,0 | Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej z pomocą opiekuna pracy, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności. | |
3,5 | Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej z pomocą opiekuna pracy, wykazuje zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, chętnie współpracuje z opiekunem pracy, jest sumienny i obowiązkowy. | |
4,0 | Student ma kompetencje niezbędne do samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny. | |
4,5 | Student ma kompetencje niezbędne do samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szerokie zainteresowanie wynikami badań, literaturą przedmiotu i rozwojem pracy badawczej, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy. | |
5,0 | Student ma kompetencje niezbędne do samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szerokie zainteresowanie wynikami badań, literaturą przedmiotu i rozwojem pracy badawczej, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy, potrafi dzielić się informacjami, jest kreatywny i otwarty, ceni wartość nauki i rozwoju osobistego. |
Literatura podstawowa
- Literatura źródłowa., 2012, Bieżąca literatura z zakresu tematu pracy dyplomowej, w tym podręczniki tematyczne, oryginalne publikacje naukowe i patenty.
Literatura dodatkowa
- T. Przechlewski, Praca magisterska i dyplomowa z programem LaTex : jak szybko tworzyć profesjonalnie wyglądające dokumenty., Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011
- K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, CeDeWU, Warszawa, 2010
- J. Barta, R. Markiewicz, Prawo autorskie i prawa pokrewne, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2012