Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Szkolenie BHP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Szkolenie BHP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie umiejętności teoretycznych niezbędnych do zaprojektowania stanowiska pracy zgodnie z przepisami BHP |
C-2 | Zdobycie umiejętności praktycznych niezbędnych do zaprojektowania stanowiska pracy zgodnie z przepisami BHP |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przepisy prawne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w prawie Unii Europejskiej i w prawie Polskim | 2 |
T-A-2 | Analiza stanu bezpieczeństwa i higieny pracy na wybranych stanowiskach pracy | 3 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 5 |
A-A-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 3 |
A-A-3 | Przygotowanie prezentacji dotyczącej własnego stanowiska | 3 |
11 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Prezentacja |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3-_A12_W08 ma pogłębioną wiedzę na temat przepisów BHP oraz zagrożeń występujących podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych | TICh_3A_W08 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3-_A12_U15 w oparciu o wiedzę technologiczno - inżynieryjną na temat stanowiska pracy student potrafi zaproponować odpowiedznie środki ochrony indywidualnej i zbiorowej oraz odpowiedną organizację pracy pod kątem BHP i ergonomii | TICh_3A_U15 | — | C-2 | T-A-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3-_A12_W08 ma pogłębioną wiedzę na temat przepisów BHP oraz zagrożeń występujących podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych | 2,0 | |
3,0 | student wykazuje podstawowę wiedzy temat przepisów BHP oraz zagrożeń występujących podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3-_A12_U15 w oparciu o wiedzę technologiczno - inżynieryjną na temat stanowiska pracy student potrafi zaproponować odpowiedznie środki ochrony indywidualnej i zbiorowej oraz odpowiedną organizację pracy pod kątem BHP i ergonomii | 2,0 | |
3,0 | w oparciu o wiedzę technologiczno - organizacyjną na temat stanowiska pracy student potrafi zaproponować podstawowe wymagane środki ochrony indywidualnej i zbiorowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Koradecka D., Bezpieczeństwo i ergonomia, Centralny Instytut Ochrony Pracy, Warszawa, 1998
- Pakiet edukacyjny dla szkół wyższych "Nauka o pracy - bezpieczeństwo, higiena, ergonomia", http://www.nauka.gov.pl/szkolnictwo-wyzsze/pakiet-edukacyjny-dla-szkol-wyzszych-nauka-o-pracy-bezpieczenstwo-higiena-ergonomia,archiwum,1.html, 2007
Literatura dodatkowa
- Markowski A., Zapobieganie stratom w Przemyśle cz. II, Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy., Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź, 1999
- Karczewski J. T, śystem komputerowej analizy wypadków przy pracy ISA-PL, centralny Instytut Ochrony Pracy, Warszawa, 1993
- Marian Ryng, Bezpieczenstwo techniczne w przemysle chemicznym, , poradnik, Warszawa, 1985