Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Wprowadzenie do zaawansowanych metod badawczych technologii chemicznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wprowadzenie do zaawansowanych metod badawczych technologii chemicznej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>, Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość chemii i technologii chemicznej na poziomie studiów I. i II. stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zaznajomienie doktorantów z aktualną sytuacją technologii chemicznej na świecie i w kraju. Zaprezentowanie osiagnięć i technik badawczych Wydziału na tle sytuacji na świecie. Wprowadzenie doktorantów do pracy badawczej w rożnych działach technologii chemicznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie w aktualną sytuację technologii chemicznej i trendów rozwoju na świecie. Kryteria oceny technologii. Znaczenie globalizacji. | 3 |
T-W-2 | Aktualne trendy w technologii polimerów. Techniki badawcze stosowane na świecie oraz dostęone na WTiICh | 6 |
T-W-3 | Aktualne trendy w technologii nieorganicznej na świecie i w kraju. Stosowane na świecie techniki badawcze oraz techniki badawcze dostępne na WTiICh. | 6 |
T-W-4 | Aktualne trendy w technologii organicznej. Nowoczesne techniki badawcze stosowane na świecie oraz techniki dostępne na WTiICh. | 6 |
21 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 21 |
A-W-2 | Samodzielna praca - studiowanie literatury tematu | 70 |
91 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wyklad informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: obecność i aktywność na zajęciach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_B01a_W01 Doktorant ma zaawansowaną wiedzę z zakresu chemii nieorganicznej, fizycznej, których zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu prowadzonych badań. | TICh_3A_W01, TICh_3A_W05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_B01a_U01 Doktorant potrafi biegle pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z chemią nieorganiczną i fizyczną. Doktorant potrafi interpretować i krytycznie analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim. Doktorant potrafi łączyć wiedzę z zakresu chemii nieorganicznej i technologii chemicznej do formułowania i rozwiązywania zadań badawczych. | TICh_3A_U01, TICh_3A_U02, TICh_3A_U09 | — | C-1 | T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_B01a_K01 Doktorant potrafi myśleć i działać w sposób innowacyjny, kreatywny i przedsiębiorczy. Doktorant rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii i inżynierii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną lub inżynierią chemiczną. Doktorant posiada kompetencje niezbędne do oceny roli badacza w środowisku naukowym i zawodowym. | TICh_3A_K01, TICh_3A_K03, TICh_3A_K02 | — | C-1 | T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_B01a_W01 Doktorant ma zaawansowaną wiedzę z zakresu chemii nieorganicznej, fizycznej, których zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu prowadzonych badań. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant jest w stanie w stopniu podstawowym opisać zagadnienia ujęte w treściach programowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_B01a_U01 Doktorant potrafi biegle pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z chemią nieorganiczną i fizyczną. Doktorant potrafi interpretować i krytycznie analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim. Doktorant potrafi łączyć wiedzę z zakresu chemii nieorganicznej i technologii chemicznej do formułowania i rozwiązywania zadań badawczych. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant jest w stanie w stopniu podstawowym opisać zagadnienia ujęte w treściach programowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_B01a_K01 Doktorant potrafi myśleć i działać w sposób innowacyjny, kreatywny i przedsiębiorczy. Doktorant rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii i inżynierii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną lub inżynierią chemiczną. Doktorant posiada kompetencje niezbędne do oceny roli badacza w środowisku naukowym i zawodowym. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant jest w stanie w stopniu podstawowym opisać zagadnienia ujęte w treściach programowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. El Fray, W. Arabczyk, E. MIlchert, Materiały pomocnicze do wykładów w formie prezentacji Power Point