Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_2A_D2-12_U01 | Student powinien umieć samodzielnie planować i przeprowadzać prace doświadczalno-projektowe z zakresu nanotechnologii materiałów polimerowych, a także opracowywać wyniki i wyciagać wnioski końcowe w formie zwartego opracowania konwencjonalnego (wydruk) lub elektronicznego (prezentacja multimedialna) |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, interpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą |
---|
Nano_2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii i nanobiotechnologii |
Nano_2A_U03 | na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować opracowanie naukowe (publikację) w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim z zakresu zagadnień właściwych dla kierunku nanotechnologii |
Nano_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień związanych tematycznie z treściami programowymi studiów |
Nano_2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i wykorzystać proces samokształcenia w miejscu pracy |
Nano_2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nanotechnologii, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu kształcenia Językowego w stopniu wystarczającym do porozumiewania się oraz umożliwiającym czytanie ze zrozumieniem literatury fachowej, dokumentacji technicznej, artykułów i podręczników |
Nano_2A_U07 | potrafi zastosować specjalistyczne metody i procedury pomiarowe z zakresu technologii chemicznej, fizyki i nanotechnologii, aby zaplanować złożony eksperyment laboratoryjny oraz potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Nano_2A_U08 | potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych poprzez integrację zdobytej wiedzy |
Nano_2A_U09 | potrafi ocenić przydatność, możliwość wykorzystania i obsłużyć złożone, nowoczesne układy pomiarowe z wykorzystaniem elektronicznych systemów pomiarowych oraz zaawansowanych narzędzi informatycznych |
Nano_2A_U10 | potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować zdobytą wiedzę z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej, technologii chemicznej, fizyki technicznej i przedmiotów specjalnościowych zastosować podejście systemowe, uwzględniające aspekty pozatechniczne |
Nano_2A_U11 | potrafi dostrzegać i oceniać krytycznie, konsekwencje systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i społeczne wprowadzania konkretnych rozwiązań technicznych w stopniu zaawansowanym w zakresie swojej specjalności |
Nano_2A_U12 | potrafi określić zakres stosowalności poznanych metod badawczych i technologii oraz nowych rozwiązań w warunkach przemysłowych |
Nano_2A_U13 | potrafi dostrzec braki i zaproponować usprawnienia w istniejących rozwiązaniach technicznych oraz zaprojektować i zrealizować (przynajmniej w części) nowy projekt lub zadanie inżynierskie używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Nano_2A_U14 | posiada umiejętność doboru reakcji chemicznych, technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności o zróżnicowanym stopniu trudności |
Nano_2A_U15 | potrafi przeprowadzić złożoną charakterystykę fizyko-chemiczną nanomateriałów opierając się o zdobytą wiedzę z dziedziny fizyki, chemii i inżynierii materiałowej |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem jest przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania zagadnień natury naukowo-technicznej z obszaru nanotechnologii materiałów polimerowych na drodze planowania, prowadzenia prac doświadczalnych oraz opracowania wyników i ich edycji w formie zwartej konwencjonalnej (sprawozdanie, raport, praca końcowa) lub elektronicznej (Power Point). |
---|
Treści programowe | T-PD-1 | Przygotowanie pracy magisterskiej w zakresie problematyki nano- i/lub bio-materiałów polimerowych pod bezpośrednią opieką nauczyciela akademickiego pełniącego funkcje opiekuna naukowego |
---|
Metody nauczania | M-1 | Objaśnienie lub wyjaśnienie |
---|
M-2 | Klasyczna metoda problemowa |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena zdolności i kreatywności studenta, tj. inicjatywa własna, trafność doboru i sposobu opracowywania materiału, zdolność uogólniania i wyciągania wniosków |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Efekt końcowy, tj. opracowanie i zredagowanie pracy magisterskiej na podstawie przeprowadzonych badań doświadczalnych, spełniającej wymagania stawiane takim pracom na Wydziale Technologii i Inżynierii Chemicznej ZUT. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada dostatecznych umiejętności w zakresie planowania i prowadzenia prac eksperymentalnych lub opracowania wyników danych literaturowych i doświadczalnych, ich edytowania w formie zwartego opracowania albo wnioskowania |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie planowania i prowadzenia prac eksperymentalnych lub opracowania wyników danych literaturowych i doświadczalnych, ich edytowania w formie zwartego opracowania albo wnioskowania |
3,5 | Student posiada akceptowalne umiejętności w zakresie planowania i prowadzenia prac eksperymentalnych lub opracowania wyników danych literaturowych i doświadczalnych, ich edytowania w formie zwartego opracowania albo wnioskowania |
4,0 | Student posiada umiejętności w zakresie planowania i prowadzenia prac eksperymentalnych lub opracowania wyników danych literaturowych i doświadczalnych, ich edytowania w formie zwartego opracowania albo wnioskowania |
4,5 | Student posiada ponad dobre umiejętności w zakresie planowania i prowadzenia prac eksperymentalnych lub opracowania wyników danych literaturowych i doświadczalnych, ich edytowania w formie zwartego opracowania albo wnioskowania |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie planowania i prowadzenia prac eksperymentalnych lub opracowania wyników danych literaturowych i doświadczalnych, ich edytowania w formie zwartego opracowania albo wnioskowania |