Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nanonauki i nanotechnologie
Sylabus przedmiotu Zjawiska powierzchniowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zjawiska powierzchniowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Wróbel <Rafal.Wrobel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>, Rafał Wróbel <Rafal.Wrobel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka i fizyka na poziomie akademickim |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie teori i podstaw rachunkowych związanych ze zjawiskami powierzchniowymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Kinetyka i równowaga chemiczna | 5 |
T-A-2 | Teoria kinetyczna gazów | 5 |
T-A-3 | Adsorpcja i desorpcja gazów | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zjawiska powierzchniowe - wprowadzenie | 2 |
T-W-2 | Kinetyka i równowaga chemiczna | 3 |
T-W-3 | Budowa katalizatorów | 2 |
T-W-4 | Teoria kinetyczna gazów | 3 |
T-W-5 | Zjawiska adsorpcji i desorpcji | 2 |
T-W-6 | Metody badania zjawisk powierzchniowych | 2 |
T-W-7 | Egzamin końcowy | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Samodzielne rozwiązywanie problemów | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przegląd literatury fachowej | 4 |
A-W-3 | Samodzielne rozwiażywanie problemów | 4 |
A-W-4 | Opanowanie materiału | 4 |
A-W-5 | Konsultacje z wykładowcą | 3 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_C02_W02 Student pozna powody stosowania nanomateriałów w przemyśle chemicznym | Nano_2A_W02 | — | — | — | — | — | — |
Nano_2A_C02_W03 Student będzie potrafił dobrać metodę pomiarową do badań danej cechy nanomateriałów | Nano_2A_W03 | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_C02_U10 potrafi krytycznie ocenić wady i zalety stosowania danego nanomateriału | Nano_2A_U10, Nano_2A_U11 | — | — | — | — | — | — |
Nano_2A_C02_U15 potrafi dobrać metody analityczne do charakterystyki nanomateriału w pożądanym zakresie | Nano_2A_U08 | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_C02_K02 zna wpływ wybranych nanomateriałów na zdrowie | Nano_2A_K02 | — | — | — | — | — | — |
Nano_2A_C02_K03 Potrafi na podstawie aktywności katalitycznej oszacować czas niezbędny dla wytworzenia danego produktu chemicznego | Nano_2A_K03, Nano_2A_K04 | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Dutkiewicz Edward, Fizykochemia powierzchni, WNT, 1998