Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nano-biomateriały
Sylabus przedmiotu Nanokompozyty w rekonstrukcji tkanek:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanokompozyty w rekonstrukcji tkanek | ||
Specjalność | Nano-biomateriały | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Polimerów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu chemii i technologii polimerów oraz podstaw nauki o biomateriałach polimerowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z rodzajami nanokompozytów polimerowych stosowanych do wytwarzania implantów |
C-2 | przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczącej nanokompozytów polimerowych stosowanych do rekonstrukcji tkanek |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu wytwarzania i oceny właściwości nanokompozytów polimerowych w rekonstrukcji tkanek |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Metody wytwarzania nanokompozytów do zastosowań w rekonstrukcji tkanek | 6 |
T-W-2 | Nanokompozyty w ortopedii. | 6 |
T-W-3 | Metody wytwarzania substytutów kości: metody termicznie indukowanej separacji faz; metody szybkiego drukowania. | 3 |
T-W-4 | Znaczenie chropowatości powierzchni i zwilżalności | 4 |
T-W-5 | Nanokompozyty z udziałem kolagenu i elastyny | 6 |
T-W-6 | Rodzaje nanocząstek stosowanych w kontakcie z żywym organizmem | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | praca własna studenta | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykłady informacyjno-dydaktyczne w postaci prezentacji multimedialnej |
M-2 | zajęcia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: pytania otwarte, zadania problemowe |
S-3 | Ocena podsumowująca: sprawozdanie |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-09b_W01 student definiuje podstawowe pojęcia związane z nanokompozytami w rekonstrukcji tkanek | Nano_2A_W01, Nano_2A_W02, Nano_2A_W03 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-09b_U01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dobierać rodzaj nanokompozytu polimerowego do zastosowań w rekonstrukcji tkanek | Nano_2A_U01, Nano_2A_U02, Nano_2A_U07 | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_2A_D2-09b_K01 student potrafi pracować w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowsiku zawodowym związanym z nanokompozytami w rekonstrukcji tkanek | Nano_2A_K02, Nano_2A_K04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-09b_W01 student definiuje podstawowe pojęcia związane z nanokompozytami w rekonstrukcji tkanek | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie nanokompozytów polimerowych w rekonstrukcji tkanek | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-09b_U01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dobierać rodzaj nanokompozytu polimerowego do zastosowań w rekonstrukcji tkanek | 2,0 | student nie posiada umiejętności w zakresie doboru rodzaju nanokompozytu polimerowego do zastosowań w rekonstrukcji tkanek |
3,0 | student posiada ograniczone umiejętności w zakresie jak wyżej | |
3,5 | student posiada podstawowe umiejętności w zakresie jak wyżej | |
4,0 | student posiada umiejętności w zakresie jak wyżej | |
4,5 | student posiada umiejętności w zakresie jak wyżej oraz ograniczone umiejętności w zakresie doboru różnych nanokompozytów do zastosowań w rekonstrukcji tkanek | |
5,0 | student posiada umiejętności w zakresie jak wyżej oraz podstawowe umiejętności w zakresie doboruróżnych nanokompozytów do zastosowań w rekonstrukcji tkanek |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_2A_D2-09b_K01 student potrafi pracować w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowsiku zawodowym związanym z nanokompozytami w rekonstrukcji tkanek | 2,0 | student nie wykazuje kreatywności i umiejętności pracy w zespole, nie zna zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy |
3,0 | student posiada ograniczoną kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy | |
3,5 | student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy | |
4,0 | student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do zdobywania wiedzy w danym środowisku przemysłowym | |
4,5 | student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku przemysłowym | |
5,0 | student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do wykorzystywania i ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku przemysłowym |
Literatura podstawowa
- R.W. Kelsall, I.W. Hamley, M. Geoghegan, Nanotechnologie, red. K.J. Kurzydłowski, PWN, Warszawa, 2008
- B.D. Ratner, A.S. Hoffman, F.J, Schoen, J.E. Lemons, Biomaterials Science. An Introduction to Materials in Medicine, Elsevier, San Diego, 2004
Literatura dodatkowa
- Wise D.L, Biomaterials and Bioengineering Handbook, Marcel Dekker, New York, 2000