Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
Sylabus przedmiotu Mikroskopia i jej zastosowanie w nanotechnologii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Nanotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mikroskopia i jej zastosowanie w nanotechnologii | ||
Specjalność | Nanomateriały funkcjonalne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl>, Beata Zielinska <Beata.Zielinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Bez wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem wykładu jest zapoznanie studenta z metodami mikroskopii elektronowej i jej zastosowaniem w nanotechnologii |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Charakterystyka nanomateriałów przy wykorzystaniu nastepujących metod analitycznychi urządzeń: SEM, HR-TEM, STEM, TEM, EDX. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wysokorozdzielcza skaningowa mikroskopia elektronowa (SEM) | 2 |
T-W-2 | wysokorozdzielcza transmisyjna mikroskopia elektronowa (HR-TEM) | 2 |
T-W-3 | Skaningowa transmisyjna mikroskopia elektronowa (STEM) | 1 |
T-W-4 | Tomografia z wykorzystaniem TEM | 2 |
T-W-5 | Insitu nanopomiary w HR-TEM | 2 |
T-W-6 | Nanokrystalografia | 2 |
T-W-7 | Obrazowanie nanostruktur magnetycznych w HR-TEM | 2 |
T-W-8 | Mikro i nanoanaliza za pomocą spektrometru rozpraszania promieniowania rentgenowskiego (EDX), spektrometru strat energii elektronów) (EELS), spektrometru ramanowskiego i IR | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach praktycznych | 30 |
A-L-2 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Zalczenie z wykładów | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja multimedialna |
M-2 | Zajecia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu slużącego do identyfikacji nanomateriałów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych i laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_D1-05_W01 Scharakteryzowanie i rozpoznawanie podstawowych metod badawczych używanych to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobieranie odpowiedniej metody do identyfikacji materiału | Nano_1A_W08 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Nano_1A_D1-05_W02 Definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów | Nano_1A_W09 | — | — | C-1 | T-W-8, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_D1-05_U01 Posługiwanie się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału, odpowiedni jego dobór a także umiejetność interpretacji otrzymanych wyników | Nano_1A_U11, Nano_1A_U14 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nano_1A_D1-05_K01 Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów | Nano_1A_K01 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_D1-05_W01 Scharakteryzowanie i rozpoznawanie podstawowych metod badawczych używanych to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobieranie odpowiedniej metody do identyfikacji materiału | 2,0 | nie potrafi wcale charakteryzować i rozpoznawać podstawowych metod badawczych używanych to charakteryzacjii nanomateriałów oraz dobierać odpowiedniej metody identyfikacji materiału |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału | |
Nano_1A_D1-05_W02 Definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów | 2,0 | nie potrafi wcale definiować podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_D1-05_U01 Posługiwanie się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału, odpowiedni jego dobór a także umiejetność interpretacji otrzymanych wyników | 2,0 | nie potrafi wcale doberać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału, a także interpretować otrzymanych wyników |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki | |
3,5 | w co najmniej 61% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki | |
4,0 | w co najmniej 71% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki | |
4,5 | w co najmniej 81% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki | |
5,0 | w co najmniej 91% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Nano_1A_D1-05_K01 Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów | 2,0 | nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów |
3,0 | w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów | |
3,5 | w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów | |
4,0 | w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów | |
4,5 | w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów | |
5,0 | w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów |
Literatura podstawowa
- Yao, Nan; Wang, Zhong L, Handbook of Microscopy for Nanotechnology, Springer, 2005