Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Inżynieria bioprocesowa

Sylabus przedmiotu Wykłady specjalistów z Polic:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wykłady specjalistów z Polic
Specjalność Inżynieria procesów wytwarzania olefin
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Łącki <Henryk.Lacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentom doświadczeń i wiedzy praktycznej z zakresu funkcjonowania dużych przedsiębiorstw.
C-2Przekazanie praktycznych oczekiwań pracodawcy w stosunku do absolwenta inżynierii chemicznej i procesowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Struktura organizacyjna i funkcjonowanie Grupy Azoty w tym ZCh Police3
T-W-2Identyfikacja problemów technicznych w pracujących instalacjach przemysłowych oraz ich eliminowanie i rozwiazywanie.5
T-W-3Oczekiwanie pracodawcy w stosunku do absolwenta, młodego inżyniera.2
T-W-4Funkcjonowanie w ZCh Police systemu BSC5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie z literaturą rozszerzającą omawianą tematykę.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Raport z wysłuchanych wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C14-C09_W01
Student ma wiedzę praktyczną na temat funkcjonowania dużych przedsiębiorstw chemicznych.
ICHP_2A_W10C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C09-14_U01
Posiada umiejętność pozyskiwania i oceny informacji z różnych źrodeł
ICHP_2A_U01C-2T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C09-14_K01
posiada świadowość ciągłego uczenia się z różnych źródeł
ICHP_2A_K01C-2T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C14-C09_W01
Student ma wiedzę praktyczną na temat funkcjonowania dużych przedsiębiorstw chemicznych.
2,0
3,0Student przedstawił prosty raport z wysłuchanych wykładów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C09-14_U01
Posiada umiejętność pozyskiwania i oceny informacji z różnych źrodeł
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym interpretować przedstaione zagadnienia przemysłowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C09-14_K01
posiada świadowość ciągłego uczenia się z różnych źródeł
2,0
3,0przedstawi krótki raport o sposobach doskonalenia wiedzy inżynierra w przedsiębiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Specjaliści z Z.CH. Police, Dokument i opracowania wlasne, 2016

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Struktura organizacyjna i funkcjonowanie Grupy Azoty w tym ZCh Police3
T-W-2Identyfikacja problemów technicznych w pracujących instalacjach przemysłowych oraz ich eliminowanie i rozwiazywanie.5
T-W-3Oczekiwanie pracodawcy w stosunku do absolwenta, młodego inżyniera.2
T-W-4Funkcjonowanie w ZCh Police systemu BSC5
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie z literaturą rozszerzającą omawianą tematykę.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C14-C09_W01Student ma wiedzę praktyczną na temat funkcjonowania dużych przedsiębiorstw chemicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W10ma wiedzę pozwalającą rozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentom doświadczeń i wiedzy praktycznej z zakresu funkcjonowania dużych przedsiębiorstw.
C-2Przekazanie praktycznych oczekiwań pracodawcy w stosunku do absolwenta inżynierii chemicznej i procesowej
Treści programoweT-W-1Struktura organizacyjna i funkcjonowanie Grupy Azoty w tym ZCh Police
T-W-2Identyfikacja problemów technicznych w pracujących instalacjach przemysłowych oraz ich eliminowanie i rozwiazywanie.
T-W-3Oczekiwanie pracodawcy w stosunku do absolwenta, młodego inżyniera.
T-W-4Funkcjonowanie w ZCh Police systemu BSC
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Raport z wysłuchanych wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawił prosty raport z wysłuchanych wykładów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C09-14_U01Posiada umiejętność pozyskiwania i oceny informacji z różnych źrodeł
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U01posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
Cel przedmiotuC-2Przekazanie praktycznych oczekiwań pracodawcy w stosunku do absolwenta inżynierii chemicznej i procesowej
Treści programoweT-W-2Identyfikacja problemów technicznych w pracujących instalacjach przemysłowych oraz ich eliminowanie i rozwiazywanie.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Raport z wysłuchanych wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym interpretować przedstaione zagadnienia przemysłowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C09-14_K01posiada świadowość ciągłego uczenia się z różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Przekazanie praktycznych oczekiwań pracodawcy w stosunku do absolwenta inżynierii chemicznej i procesowej
Treści programoweT-W-3Oczekiwanie pracodawcy w stosunku do absolwenta, młodego inżyniera.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Raport z wysłuchanych wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0przedstawi krótki raport o sposobach doskonalenia wiedzy inżynierra w przedsiębiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0