Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N1)

Sylabus przedmiotu Zasady zdrowego stylu życia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zasady zdrowego stylu życia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Latzke <malgorzata.latzke@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 9 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza w zakresie kultury fizycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1student ma wiedzę z zakresu treści programowych przedmiotu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zasady sdrowego odżywiania. Dieta a ćwiczenia. Dobór odpowiedniego rodzaju aktywnosci fizycznej. Przykładowy plan treningowy9
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Konsultacje z prowadzącym przedmiot40
A-W-3przygotowanie do zaliczenia9
A-W-4zaliczenie1
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne w formie prezentacji lub referatu nt. wybranego zagadnienia dotyczącego zasad zdrowego stylu życia oraz ocena aktywności na zajęciach i konsultacjach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_A05_W01
student ma wiedzę z zakresu zasad zdrowego stylu życia
ICHP_1A_W05C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_A05_U01
Student ma umiejętność stosowania zasad zdrowego stylu życia w praktyce
ICHP_1A_U05C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_A05_K01
Student ma świadomość znaczenia prowadzenia zdrowego trybu zycia zarówno dla jednostki jak i środowuiska ( zdrowa zywność, wymagania wysokiego stopnia ochrony zasobów naturalnych)
ICHP_1A_K04, ICHP_1A_K06C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_A05_W01
student ma wiedzę z zakresu zasad zdrowego stylu życia
2,0
3,0student posiada podstawowa wiedzę z zakresu zasad zdrowego stylu życia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_A05_U01
Student ma umiejętność stosowania zasad zdrowego stylu życia w praktyce
2,0
3,0Umiejętność stosowania zasad zdrowego stylu życia w praktyce
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_A05_K01
Student ma świadomość znaczenia prowadzenia zdrowego trybu zycia zarówno dla jednostki jak i środowuiska ( zdrowa zywność, wymagania wysokiego stopnia ochrony zasobów naturalnych)
2,0
3,0świadomość znaczenia prowadzenia zdrowego trybu zycia zarówno dla jednostki jak i środowuiska
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Pitchford P., Odżywianie dla zdrowia, Galaktyka, Łódź, 2010
  2. Carper Jean, Żywność twój cudowny lek, Vesper, Poznań, 2008
  3. Biernat J., Żywienie, żywność a zdrowie, ASTRUM, Wrocław, 2001
  4. Wieczorek-Chełmińska Z., Zasady żywienia i dietetyka stosowana, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa, 1992

Literatura dodatkowa

  1. Henryk Jasiak, Współczesny Herkules, Sport i Turystyka, warszawa, 1984
  2. S. Owczarek, M. Bondarowicz, zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1997
  3. Brzozowska A. (red.), Składniki mineralne w żywieniu człowieka, Biblioteczka Olimpiady Wiedzy o Żywieniu, Wyd. AR, Poznań, 1999
  4. Brzozowska A., Gawęcki J. (red.):, Woda w żywieniu i jej źródła, Biblioteczka Olimpiady Wiedzy o Żywieniu,Wyd. AR, Poznań, 2006
  5. Joe Weider, przeklad A.R. Michalak, Kulturystyka. System Joe Weidera., Zaklady Graficzne, Katowice, 1996

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady sdrowego odżywiania. Dieta a ćwiczenia. Dobór odpowiedniego rodzaju aktywnosci fizycznej. Przykładowy plan treningowy9
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Konsultacje z prowadzącym przedmiot40
A-W-3przygotowanie do zaliczenia9
A-W-4zaliczenie1
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_A05_W01student ma wiedzę z zakresu zasad zdrowego stylu życia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W05zna zasady ochrony środowiska i gospodarki odpadami
Cel przedmiotuC-1student ma wiedzę z zakresu treści programowych przedmiotu
Treści programoweT-W-1Zasady sdrowego odżywiania. Dieta a ćwiczenia. Dobór odpowiedniego rodzaju aktywnosci fizycznej. Przykładowy plan treningowy
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne w formie prezentacji lub referatu nt. wybranego zagadnienia dotyczącego zasad zdrowego stylu życia oraz ocena aktywności na zajęciach i konsultacjach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student posiada podstawowa wiedzę z zakresu zasad zdrowego stylu życia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_A05_U01Student ma umiejętność stosowania zasad zdrowego stylu życia w praktyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U05ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
Cel przedmiotuC-1student ma wiedzę z zakresu treści programowych przedmiotu
Treści programoweT-W-1Zasady sdrowego odżywiania. Dieta a ćwiczenia. Dobór odpowiedniego rodzaju aktywnosci fizycznej. Przykładowy plan treningowy
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne w formie prezentacji lub referatu nt. wybranego zagadnienia dotyczącego zasad zdrowego stylu życia oraz ocena aktywności na zajęciach i konsultacjach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umiejętność stosowania zasad zdrowego stylu życia w praktyce
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_A05_K01Student ma świadomość znaczenia prowadzenia zdrowego trybu zycia zarówno dla jednostki jak i środowuiska ( zdrowa zywność, wymagania wysokiego stopnia ochrony zasobów naturalnych)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_K04potrafi określać priorytety służące realizacji zadań własnych lub innych członków grupy w celu osiągnięcia postawionego celu
ICHP_1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1student ma wiedzę z zakresu treści programowych przedmiotu
Treści programoweT-W-1Zasady sdrowego odżywiania. Dieta a ćwiczenia. Dobór odpowiedniego rodzaju aktywnosci fizycznej. Przykładowy plan treningowy
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne w formie prezentacji lub referatu nt. wybranego zagadnienia dotyczącego zasad zdrowego stylu życia oraz ocena aktywności na zajęciach i konsultacjach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0świadomość znaczenia prowadzenia zdrowego trybu zycia zarówno dla jednostki jak i środowuiska
3,5
4,0
4,5
5,0