Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (S3)

Sylabus przedmiotu Consultations with advisor/supervisor III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Consultations with advisor/supervisor III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Magdalena Cudak <Magdalena.Cudak@zut.edu.pl>, Elżbieta Gabruś <Elzbieta.Gabrus@zut.edu.pl>, Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>, Paulina Pianko-Oprych <Paulina.Pianko@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 7 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Obtained course credits with reference to all subjects realized during 1st and 2nd semesters of PhD studies

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Formulation of the subject of dissertation, its range and content

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Discussion on the draft proposal of thesis subject and content based on critical overview of world’s literature and available experimental possibilities7
7

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Discussion with advisor/supervisor. Self-work – preparation for discussion.30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Explanations Didactic discussion

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Evaluation of preliminary version of a part of PhD thesis related to literature overview.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChE_3-_D06_W01
PhD student has advanced knowledge in the area of chemistry adapted to the topic of the realized research.
ChE_3-_W01C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChE_3-_D06_U01
PhD student is able to use the acquired knowledge in the field of chemical engineering to carry out tasks within the dissertation. PhD student is able to develop new solutions of apparatus required or to modify existing ones, so that they are useful in the conduct research.
ChE_3-_U16, ChE_3-_U14C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChE_3-_D06_K01
In the course of the dissertation PhD student is able to think and act in an innovative way.
ChE_3-_K01C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ChE_3-_D06_W01
PhD student has advanced knowledge in the area of chemistry adapted to the topic of the realized research.
2,0
3,0PhD student can draw conclusions based on literature overview and present concept of his/her research
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ChE_3-_D06_U01
PhD student is able to use the acquired knowledge in the field of chemical engineering to carry out tasks within the dissertation. PhD student is able to develop new solutions of apparatus required or to modify existing ones, so that they are useful in the conduct research.
2,0
3,0Presentation of results against the background of the review of the literature
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ChE_3-_D06_K01
In the course of the dissertation PhD student is able to think and act in an innovative way.
2,0
3,0Presentation of results against the background of the review of the literature
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literature related to the subject of PhD thesis, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Discussion on the draft proposal of thesis subject and content based on critical overview of world’s literature and available experimental possibilities7
7

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Discussion with advisor/supervisor. Self-work – preparation for discussion.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaChE_3-_D06_W01PhD student has advanced knowledge in the area of chemistry adapted to the topic of the realized research.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyChE_3-_W01She/he has advanced knowledge in the field of physical chemistry, organic, inorganic and analytical biochemistry and polymers, the scope of which is adapted to formulate and solve complex tasks in the field of research depending on the direction of research in a scientific discipline "Chemical Technology", or "Chemical engineering".
Cel przedmiotuC-1Formulation of the subject of dissertation, its range and content
Treści programoweT-S-1Discussion on the draft proposal of thesis subject and content based on critical overview of world’s literature and available experimental possibilities
Metody nauczaniaM-1Explanations Didactic discussion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Evaluation of preliminary version of a part of PhD thesis related to literature overview.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0PhD student can draw conclusions based on literature overview and present concept of his/her research
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaChE_3-_D06_U01PhD student is able to use the acquired knowledge in the field of chemical engineering to carry out tasks within the dissertation. PhD student is able to develop new solutions of apparatus required or to modify existing ones, so that they are useful in the conduct research.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyChE_3-_U16She/he can design and perform laboratory scale experiments to carry out research work.
ChE_3-_U14She/he can make the selection of laboratory techniques and engineering solutions to the tasks in terms of the direction of research.
Cel przedmiotuC-1Formulation of the subject of dissertation, its range and content
Treści programoweT-S-1Discussion on the draft proposal of thesis subject and content based on critical overview of world’s literature and available experimental possibilities
Metody nauczaniaM-1Explanations Didactic discussion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Evaluation of preliminary version of a part of PhD thesis related to literature overview.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Presentation of results against the background of the review of the literature
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaChE_3-_D06_K01In the course of the dissertation PhD student is able to think and act in an innovative way.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyChE_3-_K01She/he is able to think and act in an innovative, creative and enterprising way.
Cel przedmiotuC-1Formulation of the subject of dissertation, its range and content
Treści programoweT-S-1Discussion on the draft proposal of thesis subject and content based on critical overview of world’s literature and available experimental possibilities
Metody nauczaniaM-1Explanations Didactic discussion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Evaluation of preliminary version of a part of PhD thesis related to literature overview.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Presentation of results against the background of the review of the literature
3,5
4,0
4,5
5,0