Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (N3)

Sylabus przedmiotu Consultations with advisor/supervisor I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Consultations with advisor/supervisor I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Magdalena Cudak <Magdalena.Cudak@zut.edu.pl>, Elżbieta Gabruś <Elzbieta.Gabrus@zut.edu.pl>, Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>, Paulina Pianko-Oprych <Paulina.Pianko@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 7 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of chemical technology corresponding to the requirements of S1 and S2 levels. English knowledge sufficient to use professional literature in this language

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Collection and critical analysis of state-of-the-art in the area of the selected research direction

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Discussion on the range of literature that should be collected and analysed. Self-study with reference to literature overview. Subsequent consultations if necessary, but not less than once per month.7
7

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Consultations with advisor/supervisor. Self-study.60
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Didactic discussion

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Assessment based on summary of PhD student work during semester.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChE_3-_D02_W01
PhD student has knowledge about development directions and the most important novelties in chemical technology and chemical engineering, especially related to the selected research direction.
ChE_3-_W07C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChE_3-_D02_U01
PhD student can collect, interpret and analyse in a critical manner the literature information related to the selected research direction.
ChE_3-_U02C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChE_3-_D02_K01
PhD student can think in an innovative and creative manner, and draw conclusions which are necessary for his/her research, based on the collected literature information.
ChE_3-_K01C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ChE_3-_D02_W01
PhD student has knowledge about development directions and the most important novelties in chemical technology and chemical engineering, especially related to the selected research direction.
2,0
3,0Collection and analysis of subject literature
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ChE_3-_D02_U01
PhD student can collect, interpret and analyse in a critical manner the literature information related to the selected research direction.
2,0
3,0Collection and analysis of subject literature
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ChE_3-_D02_K01
PhD student can think in an innovative and creative manner, and draw conclusions which are necessary for his/her research, based on the collected literature information.
2,0
3,0Collection and analysis of subject literature
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Subject literature collected by PhD student, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Discussion on the range of literature that should be collected and analysed. Self-study with reference to literature overview. Subsequent consultations if necessary, but not less than once per month.7
7

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Consultations with advisor/supervisor. Self-study.60
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaChE_3-_D02_W01PhD student has knowledge about development directions and the most important novelties in chemical technology and chemical engineering, especially related to the selected research direction.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyChE_3-_W07She/he has knowledge about the directions of development and the most important novel achievements in technology and chemical engineering and related fields to the selected direction of research.
Cel przedmiotuC-1Collection and critical analysis of state-of-the-art in the area of the selected research direction
Treści programoweT-S-1Discussion on the range of literature that should be collected and analysed. Self-study with reference to literature overview. Subsequent consultations if necessary, but not less than once per month.
Metody nauczaniaM-1Didactic discussion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Assessment based on summary of PhD student work during semester.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Collection and analysis of subject literature
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaChE_3-_D02_U01PhD student can collect, interpret and analyse in a critical manner the literature information related to the selected research direction.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyChE_3-_U02She/he can interpret and critically analyze information obtained from literature and draw the correct conclusions, formulate reasoned opinions in English.
Cel przedmiotuC-1Collection and critical analysis of state-of-the-art in the area of the selected research direction
Treści programoweT-S-1Discussion on the range of literature that should be collected and analysed. Self-study with reference to literature overview. Subsequent consultations if necessary, but not less than once per month.
Metody nauczaniaM-1Didactic discussion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Assessment based on summary of PhD student work during semester.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Collection and analysis of subject literature
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaChE_3-_D02_K01PhD student can think in an innovative and creative manner, and draw conclusions which are necessary for his/her research, based on the collected literature information.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyChE_3-_K01She/he is able to think and act in an innovative, creative and enterprising way.
Cel przedmiotuC-1Collection and critical analysis of state-of-the-art in the area of the selected research direction
Treści programoweT-S-1Discussion on the range of literature that should be collected and analysed. Self-study with reference to literature overview. Subsequent consultations if necessary, but not less than once per month.
Metody nauczaniaM-1Didactic discussion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Assessment based on summary of PhD student work during semester.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Collection and analysis of subject literature
3,5
4,0
4,5
5,0