Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Mathematics II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mathematics II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student knows the basics of high school mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Consolidation of knowledge related to mathematics. |
C-2 | Developing student’s ability to solve mathematical problems. |
C-3 | Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Solving tasks in the field of knowledge presented at lectures. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | CONTENT A: 1) Introduction to functions of more than one variable and partial differentiation. 2) Vector differential calculus. 3) Vector integral calculus. 4) Series and approximation. B: 1) Complex numbers. 2) Algebra of matrices. 3) Systems of linear equations. 4) Vectors in n-dimensional space, dot product. 5) Cross product. 6) A line and a plane in 3-dimensional space. 7) Basic curves and surfaces in a 3-dimensional space. 8) Eigenvalues and eigenvectors. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes | 30 |
A-A-2 | Self-study of the literature | 26 |
A-A-3 | Consultations | 4 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Self-study of the literature | 86 |
A-W-3 | Written and oral exam | 4 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Lecture - written exam |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture - oral exam |
S-3 | Ocena formująca: Classes - written tests |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B01b_W01 LEARNING OUTCOMES On successful completion of the course students shoul be able to: 1. Demonstrate competence to study further technical university level mathematics as required in their program of study. 2. Demonstrate mathematical knowledge and skills in the areas of calculus, functions, vectors and complex numbers. 3. Demonstrate improved analytical ability, in particular their skills at problem-solving. | ChEn_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B01b_U01 Student can use the acquired knowledge to solve mathematical problems. | ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U11 | — | — | C-2 | T-A-1 | M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_B01b_K01 Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of mathematics. | ChEn_1A_K02 | — | — | C-3 | T-A-1, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B01b_W01 LEARNING OUTCOMES On successful completion of the course students shoul be able to: 1. Demonstrate competence to study further technical university level mathematics as required in their program of study. 2. Demonstrate mathematical knowledge and skills in the areas of calculus, functions, vectors and complex numbers. 3. Demonstrate improved analytical ability, in particular their skills at problem-solving. | 2,0 | |
3,0 | Student demonstrates basic knowledge of mathematics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B01b_U01 Student can use the acquired knowledge to solve mathematical problems. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to solve mathematical problems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_B01b_K01 Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of mathematics. | 2,0 | |
3,0 | The student understands the need for continuous education and training at a basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jeffrey, Alan, Advanced Engineering Mathematics, Harcour/Academic Press, any edition
Literatura dodatkowa
- Glyn, James, Advanced modern engineering mathematics, Prentice Hall, 2011
- Croft, Tony, Mathematics for engineers, Pearson Prentice Hall, 2015