Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ChEn_1A_P01_U01 | Określenie umiejętności doboru lub zmiany parametrów procesu technologicznego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ChEn_1A_U01 | Is able to obtain information from literature, data bases and other sources related to chemical engineering and technology as well as related areas; is able to integrate the obtained information, interpret it, draw proper conclusions and formulate opinions with their justification. |
---|
ChEn_1A_U02 | Is able to communicate with professionals and others, using various techniques of transferring information, also in a foreign language. |
ChEn_1A_U03 | Is able to prepare, in English or another foreign language, a well-documented study of problems within the scope of chemical and process engineering; is able to develop documentation concerning the accomplishment of an engineering task. |
ChEn_1A_U04 | Is able to prepare, in English or another foreign language, an oral presentation within the scope of chemical engineering and technology as well as related areas, using technical vocabulary. |
ChEn_1A_U05 | Has the ability to learn, e.g. to raise professional competences. |
ChEn_1A_U14 | Is able to use the obtained knowledge for critical analysis and evaluation of the manner of functioning, in particular within the scope of chemical and process engineering, of the existing technical solutions, including processes, devices, instruments, installations, facilities and systems. |
ChEn_1A_U15 | Is able to identify and formulate a specification of simple engineering tasks of practical nature characteristic for the area of chemical engineering and technology. |
ChEn_1A_U06 | Has the ability to use English or another foreign language on B2 level of the European Framework of Reference, in particular within the scope of chemical and process engineering. |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z:
1. Zapoznanie się z informatyką procesową – modelowanie procesów i wykorzystywanie tych modeli do rozwiązywania problemów związanych z optymalnym projektowaniem aparatów i urządzeń procesowych, analizą ich działania i efektywną eksploatacją.
2. Zapoznanie się z technicznymi sposobami usuwania zanieczyszczeń ze środowiska oraz ich unieszkodliwiania.
3. Zapoznanie się z zarządzaniem i eksploatacją w systemach produkcyjnych.
4. Zapoznanie się z inżynierią bioprocesową, poznanie aspektów biologicznych bioprocesów, ich sprzężenia z aspektami technicznymi i możliwości zastosowania bioprocesów w przemyśle i w ochronie środowiska.
5. Zapoznanie się z inżynierią procesową - projektowanie i eksploatacja wybranych procesów i aparatów szeroko stosowanych w przemyśle chemicznym i pokrewnych. |
---|
Treści programowe | T-PR-1 | Zapoznanie się z procesami technologicznymi w przemyśle chemicznym. Przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnych, biurach projektowych, instytucjach naukowo-badawczych przemysłu chemicznego. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-2 | Pokaz |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zapoznanie się z procesami technologicznymi w przemyśle chemicznym. Przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnych, biurach projektowych, instytucjach naukowo-badawczych przemysłu chemicznego. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób określić różnic pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym |
3,0 | Student potrafi w najprostszy sposób określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym |
3,5 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym oraz w pewnym stopniu dobrać odpowiednie procesy w zalezności od specyfiki zakładu pracy |
4,0 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym oraz dobrać odpowiednie procesy w zalezności od specyfiki zakładu pracy |
4,5 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym, dobrać odpowiednie procesy w zależności od specyfiki zakładu pracy oraz w pewnym stopniu zmienić sposób prowadzenia procesu technologicznego |
5,0 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym, dobrać odpowiednie procesy w zależności od specyfiki zakładu pracy oraz przy wykorzystaniu pozyskanej wiedzy zmienić sposób prowadzenia procesu technologicznego |