Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Musicology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Musicology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka zewnętrzna | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Klimek <piotr.klimek@akademiasztuki.eu> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | A study of Western Art Music (Western Classical Music) from ca. 800-2010 from the perspective of stylistic and cultural contexts, emphasizing the development of listening, score reading, stylistic analysis, critical thinking, and communication skills. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Practical understanding of the principals of european music and characteristics of the most important musical forms in the european history from the Middle Ages to the XXI centrury. |
C-2 | Acheiving the ability of an analytic and concious perception of music, with understanding of the relations and common relations in music history. |
C-3 | Understanding the relations and influences between different fields of art throughout the history. |
C-4 | Ability of recognition of the most important musical pieces. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Basic concepts and definitions in european music Elements of the musical work Formal structure of the musical piece Periodical vs assymetrical structures and composing techniques Song Polyphonic (contrapuntal) forms Sonata and related forms: Concerto, Sypmhony Musical forms of Classical era Musical forms on Romanticism Introduction to music of the XXth century National schools and trends of the classical and experimantal music in the XXthe century Popular music of the XXth century XXIst century music | 45 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 45 |
A-W-2 | Self-study of the literature | 71 |
A-W-3 | Consultations | 4 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | audition |
M-3 | discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written report |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_A02a_W01 Student knows and differentiates between musical styles, its contexts and performing traditions. Student knows the elements of the musical work and main schemes of its construction. Student knows and understands the basic lines of the development in the european music history and related to them issues and musical examples. | ChEn_1A_W16 | — | — | C-2, C-1, C-3, C-4 | T-W-1 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_A02a_U01 Student recognizes and properly indetifies the most important musical examples from the european and american repertoire Student posesses the skills to achieve the required informations, resources and music examples related to the lectured material as well as the ability to interpretate and analyse it. | ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U11 | — | — | C-2 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_A02a_K01 Student is capable of making a competent description of the most important composer’s work, using one’s knowledge of history of music and music theory. Student is capable of using a professional music terminology. Student is capable of entering an active and intelectual process of perceiving the musical work. | ChEn_1A_K02, ChEn_1A_K06 | — | — | C-3 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_A02a_W01 Student knows and differentiates between musical styles, its contexts and performing traditions. Student knows the elements of the musical work and main schemes of its construction. Student knows and understands the basic lines of the development in the european music history and related to them issues and musical examples. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to recognize the basic concepts of contemporary music. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_A02a_U01 Student recognizes and properly indetifies the most important musical examples from the european and american repertoire Student posesses the skills to achieve the required informations, resources and music examples related to the lectured material as well as the ability to interpretate and analyse it. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to recognize the basic concepts of modern European music. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_A02a_K01 Student is capable of making a competent description of the most important composer’s work, using one’s knowledge of history of music and music theory. Student is capable of using a professional music terminology. Student is capable of entering an active and intelectual process of perceiving the musical work. | 2,0 | |
3,0 | The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of modern European music. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kennedy, Michael, Tim Rutherford-Johnson, Joyce Kennedy, The Oxford Dictionary of Music, Oxford University Press, USA, 2013
- S.Timothy, A composer's inside, 2011
- K. Gloag & D. Beard, Musicology: the Key Concepts, 2011
- N. Cook, Music: a very short introduction, 2011