Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | SP-PJ_10A_06_U10 | Słuchacz potrafi wykorzystać specjalistyczne oprogramowanie do projektowania, opracowania wstępnej koncepcji zgodnej z założeniami i konstruowania jachtów wraz z opracowaniem konstrukcji wg założonej technologii budowy, do doboru odpowiedniego wyposażenia, w tym żagli lub napędu mechanicznego, potrafi, wykorzystując oprogramowanie, określić parametry eksploatacyjne jachtu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | SP-PJ_10-_U09 | potrafi, dla zadanych założeń i specyfikacji, opracować koncepcję jachtu i określić jego właściwości, potrafi opracować konstrukcję jachtu dla założonej technologii budowy |
---|
SP-PJ_10-_U08 | potrafi wykorzystać specjalistyczne oprogramowanie do projektowania i konstruowania jachtów, do doboru odpowiedniego wyposażenia, w tym żagli lub napędu mechanicznego, potrafi, wykorzystując oprogramowanie, określić parametry eksploatacyjne jachtu |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie umiejętności wykorzystania systemów komputerowych do projektowania i analizy hydrodynamicznej jachtu |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Przeszkolenie stanowiskow. Wprowadzenie do programu Maxsurf -zapoznanie z interfejsem. |
---|
T-P-3 | Projektowanie powierzchniowe i bryłowe, projektowanie parametryczne, tworzenie brył i powierzchni, tworzenie powierzchni swobodnych, modele przestrzenne jako punkt wyjścia do opracowań CAE, MES i CFD. Uzyskiwanie linii teoretycznych kadłuba jachtu, upłynnianie powierzchni |
T-P-2 | Podstawowe operacje i rysunki 2D, wymiarowanie, tworzenie bibliotek części typowych i elementów normalnych, dostosowanie programu do własnych potrzeb, wydruk. Tworzenie nowego kształtu kadłuba. Operacje na powierzchniach. |
T-P-4 | Obliczanie podstawowych parametrów geometrycznych kadłuba, analiza statecznościowa w module Hydromax -przygotowanie danych wejściowych. |
T-P-6 | Modele przestrzenne jako punkt wyjścia do opracowań CAE, MES i CFD. Typy wymiany plików SAT, STL, IGES i operacje eksportu/importu w programach Maxsurf, Rihnoceros. |
T-P-7 | Prognoza prędkości jachtu - wykorzystanie programu Hullspeed, przygotowanie danych wejściowywch, analiza wyników |
T-P-5 | POdstawowe operacje i modelowanie w programie Rhinoceros. |
Metody nauczania | M-1 | Metody praktyczne: cwiczenia laboratoryjne |
---|
M-2 | Metody programowane: z użyciem komputera |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena następuje po zrealizowaniu przedmiotu, w wyniku sprawdzenia wiedzy studenta oraz ocen cząstkowych z przeprowadzonych kolokwiów. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Słuchacz nie posiada żadnych umiejętności wykorzystania specjalistycznego oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych |
3,0 | Słuchacz posiada podstawowe umiejętności z brakami do wykorzystania specjalistycznego oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu |
3,5 | Słuchacz posiada podstawowe umiejętności z niewielkimi brakami do wykorzystania specjalistycznego oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu. Potrafi wykonac w nich podstawowe analizy, obliczenia i wykonac pewne elementy kształtu kadłuba jachtu. |
4,0 | Słuchacz potrafi na dobrym poziomie wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu. Potrafi wykonac w nich podstawowe analizy, obliczenia, wykonac pełen model kształtu kadłuba jachtu. |
4,5 | Słuchacz potrafi na poziomie zaawansowanym wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu. Potrafi wykonac w nich zaawansowane obliczenia projektowe, wykonac pełen model kształtu wraz z konstrukcją kadłuba jachtu. |
5,0 | Słuchacz potrafi na najwyższym poziomie wykorzystac specjalistyczne oprogramowanie na potrzeby projektowania, konstruowania i określania parametrów eksploatacyjnych jachtu. Potrafi wykonac w nich zaawansowane obliczenia projektowe, wykonac pełen model kształtu wraz z konstrukcją kadłuba jachtu. Potrafi wprowadzac wielorakie modyfikacje. |