Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_D1-11_W01 | Student poszerzy wiedzę w zakresie: projektowania koncepcyjnego i /lub projektowania konstrukcji wybranego statku morskiego oraz i/lub wykonania projektu technologicznego wybranej sekcji kadłuba z zastosowaniem programów CAD/CAM |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_W01 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej |
---|
O_1A_W03 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości |
O_1A_W08 | ma wiedzę w zakresie termodynamiki technicznej; zna różnorodne źródła energii oraz sposoby ich wykorzystania w technice |
O_1A_W09 | ma wiedzę w zakresie rysunku technicznego, wymiarowania, rzutowania i przekrojów obiektów technicznych; zna obowiązujące standardy i normy w tym zakresie |
O_1A_W10 | ma wiedzę w zakresie metod i narzędzi do pomiarów parametrów obiektów technicznych w warunkach laboratoryjnych i przemysłowych; zna zasady określania tolerancji wykonawczych; zna metody i przepisy dotyczące kontroli jakości wymiarowej w procesach produkcyjnych |
O_1A_W11 | ma wiedzę o różnych rodzajach technik wytwarzania, zakresie ich stosowania, organizacji w procesach produkcyjnych, związanych z nimi zagrożeniami dla człowieka i środowiska, aktualnymi kierunkami rozwoju |
O_1A_W13 | ma wiedzę w zakresie materiałów konstrukcyjnych obiektów technicznych, ich cech wytrzymałościowych, technologicznych, wibroakustycznych, przeciwpożarowych; wpływu materiałów na zdrowie człowieka; możliwości ich utylizacji i recyklingu |
O_1A_W14 | ma wiedzę w zakresie rodzajów, budowy i funkcji obiektów oceanotechnicznych oraz związanych z nimi problemów projektowych i eksploatacyjnych |
O_1A_W15 | ma wiedzę w zakresie oddziaływania środowiska wodnego na obiekty oceanotechniczne; zna podstawowe pojęcia dotyczące ruchu tych obiektów w wodzie oraz zabezpieczania obiektów przed niszczącym działaniem środowiska wodnego |
O_1A_W16 | ma wiedzę w zakresie rodzajów napędów obiektów oceanotechnicznych, układów przeniesienia napędu, budowy siłowni okrętowych |
O_1A_W17 | ma wiedzę w zakresie wyposażenia obiektów oceanotechnicznych w urządzenia, instalacje i systemy bezpieczeństwa, w tym urządzenia pokładowe, instalacje ładunkowe, balastowe, do pozyskiwania zasobów morskich, sanitarne, klimatyzacyjne, wentylacyjne, grzewcze, itp. |
O_1A_W18 | ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości |
O_1A_W19 | ma wiedzę w zakresie technologii budowy i remontów obiektów oceanotechnicznych, planowania i organizacji procesów produkcji, zaopatrzenia, technologiczności produktu, pracy przedsiębiorstw produkcyjnych z branży morskiej, w tym stoczni i ich kooperantów |
O_1A_W20 | ma wiedzę w zakresie prognozowania oraz analizy niezawodności i bezpieczeństwa obiektów oceanotechnicznych |
O_1A_W21 | ma wiedzę w zakresie życia, eksploatacji, logistyki i diagnostyki systemów oceanotechnicznych |
O_1A_W22 | ma wiedzę w zakresie modelowania i optymalizacji systemów oceanotechnicznych i procesów technologicznych |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność wykonania projektu koncepcyjnego wybranego typu statku lub przeprowadzenie analiz hydrodynamicznych i/lub umiejętność projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów statków w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i/lub umiejętność opracowania technologii wytwarzania części kadłuba statku. |
---|
C-2 | Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia |
C-3 | Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w trakcie realizowanych studiów |
Treści programowe | T-P-2 | Projekt koncepcyjny określonego statku w następującym zakresie: zebranie i analiza informacji
o istniejących statkach podobnych, obliczania projektowe wyporności i wymiarów głównych statków,wstępny projekt kształtu kadłuba, obliczenie masy statku, obliczenie oporów i mocy napędu, uproszczony projekt rozplanowania przestrzennego statku, wstępne sprawdzenie pojemności statku, sprawdzenie stateczności poprzecznej i wzdłużnego zrównoważenia statku
lub
Projekt konstrukcji wybranego statku morskiego w następującym zakresie: dobór materiału
konstrukcyjnego), określenie układu wiązań w poszczególnych rejonach konstrukcyjnych, dobór odstępu wręgowego i odstępu elementów zładu, przestrzenne rozplanowanie wiązań w poszczególnych rejonach konstrukcyjnych), zwymiarowanie wiązań zewnętrznych i wewnętrznych poszczególnych rejonów konstrukcyjnych, dobranie wymiarów węzłówek, dobranie wielkości spoin, obliczenie wartości wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych przekroju poprzecznego kadłuba, określenie przybliżonej krzywej rozkładu masy konstrukcji kadłuba statku, obliczenie sił tnących i momentów gnących działających na kadłub w jednym stanie załadowania, analiza wytrzy-małości wiązań kadłuba pod obciążeniem wzdłużnym, rysunek konstrukcji właściwy dla projektu klasyfikacyjnego, analiza otrzymanych wyników, opis techniczny konstrukcji
lub
Projekt technologii wybranej sekcji kadłuba z zastosowaniem programów CAD/CAM w zakresie:
identyfikacji parametrów geometrycznych, materiałowych sekcji, identyfikacji stosowanych technologii budowy dla określo-nego typu sekcji, identyfikacji warunków technicznych miejsca budowy, opracowanie technologii wytwarzania dla wybranej sekcji kadłuba statku, określenie pracochłonności, materiałochłonności, opracowanie harmonogramu budowy sekcji. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Metody praktyczne: metoda projektów |
---|
M-2 | Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie zrealizowanej pracy (zwykle projektu) z wybranego obszaru zagadnień |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie wykorzystac podstawowej wiedzy do rozwiązania problemów z zakresu wybranego obszaru zagadnień tj. projektowego lub konstrukcyjnego lub technologicznego w oceanotechnice i nie przygotował prezentacji i pracy zaliczeniowej. |
3,0 | Student posiada elementarną wiedzę do zrealizowania pracy przejściowej w wybranym obszarze zagadnień tj: projektowym lub konstrukcyjnym lub technologicznnym w oceanotechnice; przygotował pracę projektową, ale z wieloma zastrzeżeniemi. |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę i potrafi ją wykorzystac w celu realizacji pracy przejściowej w wybranym obszarze zagadnień tj: projektowym lub konstrukcyjnym lub technologicznnym w oceanotechnice; przygotował pracę projektową i prezentację, ale z wieloma zastrzeżeniemi. |
4,0 | Student posiada znaczną wiedzę, potrafi ją wykorzystac i analizowac w celu realizacji pracy przejściowej w wybranym obszarze zagadnień tj: projektowym lub konstrukcyjnym lub technologicznnym w oceanotechnice; przygotował na dobrym poziomie pracę projektową i prezentację, wykorzystując do tego odpowiednie metody i narzędzia. |
4,5 | Student posiada znaczną wiedzę, potrafi ją wykorzystac i analizowac w celu realizacji pracy przejściowej w wybranym obszarze zagadnień tj: projektowym lub konstrukcyjnym lub technologicznnym w oceanotechnice; przygotował na wysokim poziomie pracę projektową i poprawnie przedstawił prezentację multimedialną, wykorzystując do tego odpowiednie metody i narzędzia. |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę, potrafi ją wykorzystac i analizowac w celu realizacji pracy przejściowej w wybranym obszarze zagadnień tj: projektowym lub konstrukcyjnym lub technologicznnym w oceanotechnice; przygotował na bardzo wysokim poziomie pracę projektową i bez zastrzeżeń przedstawił prezentację multimedialną oraz aktywnie brał udział w dyskusjach podczas prezentacji kolegów. Zastosowane metody lub rozwiązania wykraczają poza zakres wiedzy przekazywanej w toku studiów. |